Annons:
Etikettövrigt
Läst 669 ggr
shigne
6/8/15, 6:47 AM

Måndagsbubbel 8 juni

Gomorron!

Solen skiner, det blåser bara lite…. Egentligen lite ironi, ty idag är det dags att börja jobba igen. Ledigheten formligen blåste iväg 😉

Gjorde en lite utflykt igår, ner till västkusten. Åkte runt Orust, Tjörn, Stenungsund - jätte mysig utflykt. 

Idag blir det lite vardagligt pyssel på hemmaplan, sen iväg och jobba några timmar. Oavsett vad, så är det rätt skönt när vardagen kommer.

Önskar alla en härlig dag! kram

Annons:
Tuva-Lena
6/8/15, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morrn shigne!

Och jag åkte ner til djupaste Ådalen! Där var det varmt o gött för hust lgger i lä.

Idag åker jag till mor o behndlar henns onda höft, sen ska jag hjälpa henne att så i landet. Ganska "fint" väder, ca 10 grados men blåser rejält, som vanligt ed andra ord, bortsett från "ganska fint". 😉

Ha en finfin arbetsdag shigne och vnkvink till er alla andra okså! (Das att lägga av för nu vill inte uppkopplngen mer..) Ha det gott! 🙂

Clematisen trivs i kylan i alla fall..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

NiklasTyreso
6/8/15, 11:31 AM
#2

Jobb, jobb, jobb! Det var så skönt att sova i morse men nu har semesterlängtan slagit till. Blåst och kyla förstör min balkongodling med chilli. Naturen är flera veckor senare än vanligt men jag har lyckats skörda mycket av kardborre, hagtorn och nässlor ändå.

Tuva-Lena
6/8/15, 1:12 PM
#3

Mmm, jag sådde i landet för över två veckor sen, men inte en endaste liten grodd ser jag än så länge! Bara att vänta tills värmen kommer, om den kommer… Nässlor har jag också plockat Niklas men kardborre och hagtorn finns nog inte här.. Jo hagtorn som häckar men då växer de utmed riksvägen och är ingenting att ha. Ser fram mot älgörten däremot och vide kan gå lika bra, båda innehåller den inflammationshämmande acetylsalicylsyran. Den som väntar på nåt gott du vet.. 😉Ha en fin dag och hoppas att du håller ut till semestern! 🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
6/8/15, 6:29 PM
#4

Hejsan på er!

Shigne, Tuvan och Niklas Tyreso 👋

Här har vi haft en halv bra dag, mest sol och blåst, och så lite skvättande emellanåt!

Sommaren känns inte som den kommit alls trots att det står juni i kalendern! Vindarna är kalla och det värmer bara när solen gassar. Men kommer ihåg juni månad -94 den var så också , sedan kom Juli och det blev tropisk värme hela den månaden! Så än finns det hopp med andra ord 😉

Healingstund i kväll för hugade! 

Ha det gott alla goingar därute!

Upp till toppen
Annons: