Annons:
Etikettövrigt
Läst 733 ggr
Magi-cat
10/22/15, 11:13 AM

Trotsa flunsan!

Årets influensa är på väg eller redan här. 

Enligt länken nedan finns det en hel del man kan göra själv för att boosta immunförsvaret och - förhoppningsvis - klara sig från influensan. Och vaccin finns inte med…

1-Vitamin D3. Det vi får via solen räcker inte. 

2. Probiotika, alltså tarmfloran, är väldigt viktig. Bra bakterier får vi från hälsosam mat som yoghurt, mjölksyrade grönsaker, kvass och kimchi.

3. Grönt te. (Det var ju en glad nyhet för en stor grön-te-konsument.) Tydligen är grönt te bra för väldigt mycket…

4. Fläderbär. Har antivirala egenskaper.

5. Echinacea.

http://myscienceacademy.org/2015/10/20/5-sure-fire-ways-to-beat-the-flu/

Någon som har fler tips?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
tlover
10/22/15, 11:20 AM
#1

Gillar man inte te så ska det visst räcka att gurla med grönt te varje dag. Det ska visst minska risken för influensa.

Tyvärr var det för många år sen jag såg den studien så att jag kan länka

l'm back

Magi-cat
10/22/15, 11:42 AM
#2

#1 Är det någon speciell grön tesort, månntro, eller går det med vilken som helst?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

NiklasTyreso
10/23/15, 6:54 PM
#3

Sprängticka-te är superbra mot virus och det stimulerar immunförsvaret. Ett par liter i veckan förebyggande håller de flesta förkylningar borta. Förra veckan hade min dotter feber två dygn och var helt återställd på fyra dygn från först febertoppen(start fredag kväll och helt frisk tisdag kväll) då drack vi sprängtickate morgon och kväll. Jag blev inte ens smittad.

Annielle
11/1/15, 4:01 PM
#4

Skölja näsan regelbundet ska också minska risken för att virus biter sig fast (blir tyvärr mest att jag gör det när jag redan har blivit sjuk…)

Har även läst att gurgla med enbart vatten tre gånger om dagen (tror det var en minut per gång åtminstone) ska minska förkylningsrisken med 33% 

Sen är det väl det vanliga för att hålla sig frisk i från vad det än må vara.

Stressa så lite som möjligt, utöva någon form av avslappning, t.e.x, yoga, meditation eller annat man gör regelbundet.

Motionera, röra sig utomhus lagom mycket.

Prioritera sömnen, så att man sover så bra som möjligt och tillräckligt.

Få i sig mycket frukt och grönt och skippa rent socker så mycket som möjligt eller helt och hållet….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Ians
11/3/15, 8:43 PM
#5

Fick hemkokt flädersaft av en bekant och drack det när jag var sjuker! Vips var förkylningen som bortblåst! Men det får nog vara riktiga grejer då inte saft av " fläderkaraktär"

Annielle
11/3/15, 10:11 PM
#6

# 5 

Härligt att det funkade 🙂 Hoppas att det funkar fler gånger!

Går ju att dricka rent te på fläder om man vill i så fall! 

Har testat någon gång, blev i alla fall väldigt svettig av det, så det fick väl immunförsvaret att jobba….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Ians
11/4/15, 11:28 AM
#7

The på fläder är toppen också!

Upp till toppen
Annons: