Annons:
Etikettövrigt
Läst 2287 ggr
Ians
11/4/15, 8:43 PM

2013 var årets julklapp en spikmatta!

Jag tycker nog att det är lite synd om den bara blev en bästsäljare som sedan försvinner!

Använder mina spikmattor fortfarande och har mycket god erfarenhet av dem. Bland annat så finns det inget som är så avslappnande som en stund på spikmattan när man har svårt att somna, är stel i ryggen och nacken, eller bara vill koppla av.

Många tycker att det gör för ont att använda dem, men det r en vane sak, man kan lägga ett tunnt tyg emellan tills man tränat upp sig 😉

Men bäst effekt får den om man utsätter kroppen direkt för piggarna. För den riktigt modige kan jag rekommendera att man står med bara fötter på mattan, fungerar lika bra som zonterapi. Där kan man också använda tunna strumpor i början tills man vant sig. Dock bör man börja mycket försiktigt, då resultatet kan bli ganska så starkt. Hade en kollega som brottades med ständigt återkommande migrän, som provade att stå på sin spikmatta. Hon tog till rejält, en ska ju inte vara en mes 😂Sedan låg hon helt utslagen i två dygn av en migrän som hon inte trodde fanns ens!

Med lite mer försiktig användning av mattan som fotmassage har hon faktiskt sedan blivit bra, dvs inte haft några migränskov på mycket länge. Hon blev dessutom av med sin doft allergi också, en bidragande orsak till migränanfallen i hennes fall.

Så har du en gammal spikmatta liggandes, damma av den och börja använda den!

Annons:
[Hayabusa]
11/4/15, 8:48 PM
#1

Årets juklapp 2013 var en råsaftcentrifug. Spikmattan var årets julklapp 2009. Använder min fortfarande, då och då. Rätt avkopplande.

Ians
11/4/15, 8:53 PM
#2

ooops då var jag lite fel ute….hittade en gammal artikel som jag hänvisade ur då jag skrev inlägget. 😞Men men 2009 då då, jag använder min fortfarande av och till men får erkänna att den blir liggandes av och till !

Tack Hayabusa för korrigeringen ❤️

parsley
11/5/15, 9:27 AM
#3

Har man behov av spikmattan, så är den guld värd. Jag vet inte vad jag skulle göra utan den. 🙂Vad gjorde folk innan det fanns spikmattor?

Annielle
11/5/15, 9:37 AM
#4

Har haft min i nästan 10 år och använder den dagligen för min onda nacke och axlar, men har använt den när jag har haft svårare ländryggsmärtor mer tillfälligt och blivit bra hjälpt även då 🙂

Den blev bortglömd och liggande ett tag för några år sedan ( hur jag kunde klara mig utan den är för mig nu ett mysterium…)

Testat att stå på den också, men jisses vad ont det gjorde, är nog inget jag skulle kunna göra i längden om jag vande mig eftersom jag har hälsprickor som troligtvis skulle bli värre och blöda  då😕

Finns de som sitter på den och menar att de har blivit av med/eller minskat sina celluliter så 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Hayabusa]
11/5/15, 9:59 AM
#5

#2 Ingen orsak 👍 Lätt hänt att blanda ihop årtal, det gör vi nog alla. Reagerade mest eftersom jag visste att jag köpte min spikmatta -09.

Jag är tveksam på exakt hur mkt nytta den gör, men det är avkopplande att vila en stund på den. Jag slumrar till rätt snabbt 😉

Att stå barfota på den är en utmaning, men samtidigt en go´smärta på nå´t vis. Antar att det är individuellt hur stor effekt som mattan ger.

Magi-cat
11/5/15, 11:54 AM
#6

Jag älskar min spikmatta, fortfarande, och använder den av och till i perioder. Väldigt skönt faktiskt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: