Annons:
Etikettnaturlig-hudvård
Läst 1567 ggr
sofiacle
2015-12-08 20:37

Acneärr

Heej! :)

Ledsen att jag säkert lagt upp denna fråga fel men kunde inte hitta någon bättre sajt och grupp :P

Jag har haft  en ganska så kraftig acne under ungefär 2 år, och när den sedan minskade så var hela mitt ansikte fullt med ärr efter acnen, jag trodde att det skulle försvinna av sig självt med tiden, men jag har nu haft hela ansiktet fullt med acneärr i över 3 år. vad kan man göra för att det ska försvinna/minska? vill ej göra laserbehandling, eller går detta inte att få bort? :(

Annons:
Annielle
2015-12-08 20:44
#1

Man kan bli bättre, men hur mycket bättre är nog olika, speciellt beroende på hur djupt ärren sitter.

Jag tycker att du ska rådfråga den här väldigt trevliga och kunniga kvinnan som jobbar med ekologisk hudvård

http://turkos.se/category/bloggen/

Var dig själv, det finns redan så många andra.

sofiacle
2015-12-08 20:48
#2

#1 Tack så mycket för ditt svar :)

Annielle
2015-12-08 20:51
#3

Var så god! 🙂

Lycka till!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Ians
2015-12-09 06:03
#4

Ser att du redan fått svar sofiacle, Skulle vara kula att höra hur det går, du kan väll hålla oss uppdaterade?

Lycka till 🙂

shigne
2015-12-09 06:43
#5

Det finns några knep att lindra problemet.

Själv jobbar jag som akupunktör och tycker att kosmetisk akupunktur gör väldigt stor nytta när det gäller acne/ärr. Det finns en hel del att läsa på IT - googla "kosmetisk akupunktur" - det är mitt tips!

NiklasTyreso
2015-12-09 21:38
#6

Ärr är svåra att göra något åt i efteråt. När du hade acne hade du kunnat tvätta ansiktet med tinktur av rölleka och johannesört. Tinkturens alkohol dödar bakterier, rölleka är sårläkande och johannesört motverkar ärrbildning. Men nu är det inte mycket att göra åt ärren.

Annons:
Upp till toppen
Annons: