Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Akupressur Akupunktur Alt medicin - djur Andligt Aromaterapi Ayurveda Balsam för själen Blogg trådar Egen erfarenhet av alt beh Fysioterapi/smärtlindring Gamla huskurer Gott och nyttigt - Receptsamling Healing Homeopati Husapotek/Huskurer Hälsokost - Kosttillskott Inredning/feng shui Klotterplanket Kreativa hantverkstråden :) Massagetekniker Musik till avkoppling Naturlig hudvård Off Topic Presentationer/medlemmar Qi Gong Temaveckor Tips & Trix Tävlingar Vår prunkande trädgård Våra djur Vårda själen Web shopen Yoga Zonterapi Öronakupunktur Örter Örtkosmetik Örtmediciner Övrigt Secondhand trådar Övningar Shamanism
Husapotek/Huskurer

Ögoninflammation

2016-03-12 19:09 #0 av: Bunny7

Hejsan! Eftersom jag arbetar på förskola ha jag nu råkat på ögoninflammation :( har haft en jobbig ögoninflammation i tre veckor nu. Gick till doktorn och fick först en antibiotika och veckan efter fick jag en annan sorts antibiotika. Ögonen är bättre nu om man jämför hur det va från början rött svullen rodnad på huden osv.
Antibiotika behandlingen är färdig nu men mina ögon är fortfarande svullna. Inne i ögonen verka de vara bättre och doktorn sa att de finns inget var kvar i ögonen som han kan se. Han sa att jag ska avvakta några dagar o se om svullnaden går över. Det är som det är svullet under ögonbrynet och det tynger ner ögonlocken så dem ser svullna ut. Har någon av er något tips att dela med er av skulle jag vara jätte tacksam. Det är verkligen jättejobbigt och jag orkar verkligen inte springa till läkare igen utan hoppas jag kan hitta något och bättra det med. Tack för alla som orkat läsa min text :)

Anmäl
2016-03-13 13:36 #1 av: Ians

Koka /brygg starkt kamomill te och låt det svalna gärna i kylen. Badda ögonen med det några gånger per dag och du skall få se att det kommer att ge sig. Om du tar kylskåpskall vätska så hjälper det även mot svullnaden fortare, då det får vävnaden att dra ihop sig lättare.

Anmäl
2016-03-17 10:44 #2 av: Ians

Fick du någon hjälp med ögoninflammationen Bunny7 ?

Anmäl
2016-03-17 18:51 #3 av: Bunny7

Hej! Tack för tipset jätte snällt :) svullnaden o smärtan går bort när jag tagit teet på ögonen men de röda i ögonen är fortfarande kvar o svider så fort efter ja inte haft te på ögonen och det kommer fortfarande gult ur ögonen fast nu kommer det bara på morgonen ( vilket är en förbättring sakta men ändå förbättring)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.