Annons:
Etikettyoga-qigong
Läst 1594 ggr
Ians
2016-03-17 11:10

Yoga utmaning

Någon som hänger på en Yoga utmaning?

Yoga varje dag i 14 dagar!

Man behöver inte göra långa och krångliga pass, utan köra ett litet kort pass med yoga töjningar varje dag under de 14 dagarna, samt skriva några rader emellanåt i denna tråden, hur det går och vad ni uppnått.

själv kär jag sedan ett tag tillbaka ett litet pass med medicinsk yoga, varje dag. Det tar 15-20 minuter bara. Iblan hinner jag göra yogan innan jobbet och får en bra start på dagen, och ibland när jag inte hinner det så blir det en bra avslutning på dagen innan sängdags. När jag gör passet på kvällen så tar jag en lite längre meditations stund som avslutning, och sedan sover jag gott efter det.

Häng på vet jag! Det gör gott för både kropp och själ att sträcka ut kroppen. vill ni få tips om övningar så finns det massor av bra nybörjar klipp på youtube. Det är bara att välja något som passar just dig.

Annons:
Loris M
2016-03-21 10:41
#1

Jag har börjat med kundaliniyogan och det är verkligen något som passar mig. Inga krav på prestation eller avancerade asana utan mycket varande i sig själv och en hel del meditation och mindfulness. 

Jag deltar i en gruppträning en gång i veckan men har tänkt att jag borde utöva det hemma också då jag har fått ett häfte med övningar som vi brukar ha. Så jag hänger på! 👍

Ians
2016-03-21 12:26
#2

Underbart Loris M! Då kör vi!

Har gjort yoga idag redan, ett litet pass med solhälsningen, till kvällen tänker jag köra det medicinska yoga passet, då jag blir mer avslappnad av det. Låter det avancerat? Nej så är det inte alls, varje pass tar ca 15-20 min och just nu är jag ledig denna veckan, så då passar jag på 😉

Loris M
2016-03-21 20:23
#3

Dagens yoga blev något av ett "fusk". Ikväll hade jag gruppträning med NIA, som är en blandning av kampsport, dans och yoga. Och jag tänkte att den lilla yogan jag fått där ska få räcka den här första dagen. (jag fortfarande en ny och ovan yogautövare om jag nu ska ha en ursäkt). 

Men imorgon får jag titta igenom häftet jag fått och göra några övningar därifrån.

Ians
2016-03-21 22:28
#4

En ska vara nöjd med det en gör Loris M 🌺 Låter utmärkt, huvudsaken är att en har kul!

Ians
2016-03-22 17:08
#5

Idag blev det ett litet yoga pass innan jag tog en promenad med vovven. Och plötsligt börjar jag känna en helt omotiverad glädje i kroppen! Har känt det komma sakta men säkert, men idag var det så påtagligt!

Yogan får mig i balans både fysiskt och själsligt! Helt underbar känsla!

Loris M
2016-03-24 14:02
#6

Igår fick jag faktiskt läsa ordentligt igenom häftet jag fått om kundaliniyogan. det har jag inte gjort tidigare. Om hälsoeffekter och vad varje övning är bra för. Idag hann jag med några enkla övningar för rygg och nacke (på jobbet): Eldandning, ryggreflex, ryggvridning. 

Jag är glad att du startade tråden Ians. 🌺 jag är fortfarande ovan och ny när det gäller yogan och det här blir ett sätt för mig att få in mera rutin i det hela.

Annons:
Ians
2016-03-27 13:18
#7

Det har blivit några dagar utan yoga nu under Påsken, men idag är jag "pået" igen. Så denna tråden är även en påminnelaet till mig själv. Roligt att du hängde på Loris M, och att det ger dig inspiration 😍

Loris M
2016-03-29 08:59
#8

Nu har jag slarvat med yoga i två dagar (😊) men ikväll ska jag testa något som heter Mindflow och är en blandning av pilates, yoga och mindfulness. Ska bli spännande att testa.

Ians
2016-04-02 15:00
#9

Har inte haft ork att yoga några dagar, stress i vardagen kom emellan. Trots att yogan är den bästa medicinen mot det 🤔 Så jag förstår inte riktigt hur jag tänker och prioriterar ibland.

Men det är bara att ge sig "pået" igen 😉

Loris M
2016-04-03 17:44
#10

En till som inte haft ork. 😕Rätt så jobbigt att känna så när jag vet att bara jag tar tag i det så mår jag alltid toppen efteråt. Just nu är jag stressad och har haft hundra saker att göra, men om timme börjar min yoga så det känns jättebra att kunna släppa allt nu och åka iväg där jag bara får vara. Titta inåt, här och nu. ❤️

Upp till toppen
Annons: