Annons:
Etikettövrigt
Läst 1309 ggr
Kaninlover4life
2016-06-03 23:55

Produkter mot torr hy?

Hej! Det är så att jag har väldigt torr hy, speciellt näsan. Lite på hakan och vid kinderna, men värst på näsan. Hade fet hud förut, väldigt oljig, finnig o.s.v, nu är jag bara extremt torr med porer och lite finnar då och då. Använder basiron på finnar när jag får dom, så det är inte p.g.a den. Har ni några bra produkter (budget?) som finns på t.ex Kicks? Verkligen jobbigt med så torr hud, går inte att applicera foundation då det blir flagigt o.s.v…. Tacksam för snabbt svar!

Annons:
frejaspluto
2016-06-04 01:17
#1

Kicks egna proudukter , Thirsty skin , dagcreme. Jättebra kritik!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
2016-06-04 01:17
#2

Ekologisk fairtrade. !

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Volito
2016-06-06 10:56
#3

Basiron torkar ut skin men det gör att skinn vill tillverka ännu mer talj. Ingen äkta hjälp mot finnar. Inte finnar, inte torrhet och inte någonting annat kan läka utifrån med krämer och salvor. Det vet jag nu- efter desperata experiment (flesta av läkarråd) i närmare 40 år. Allt kommer inifrån och där skall hittas och åtgärdas. Då på ytan blir årdning av sig själv. På torr skin man använder återfuktande och ej feta salvor. Essex på apotek för extrema torrproblem….

Mooniq
2016-07-16 10:22
#4

 Det allra bästa mot torr hud - hela kroppen - är extra virgin olive oil. köp en liten flaska i matbutiken. Smörj direkt efter dusch när huden är lite fuktig, vänta en stund tills oljan gått in i huden om du smörjer kroppen. Kallpressad olja tillför mycket nyttigheter som huden har nytta av och huden blir finare.  Olivolja kan ibland lukta lite men lukten försvinner inom 20 minuter. Man behöver otroligt lite så den är enormt dryg. Andra bra oljor är kallpressad mandelolja och jojoba olja.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Choklad
2016-07-16 14:55
#5

HTH finns på apoteket och  på ICA mm. Den är enligt min mening bäst. Och den hjälper utan att vara fet och kladdig.

U R us

Skogsvittra
2016-09-16 22:09
#6

Jag använder mig av Sascos aloe vera gel tillsammans med avokadoolja som jag blandar direkt i handen. Det är viktigt att ha något som fuktar tillsammans med någon olja som kan kapsla in fukten 🙂


Annons:
The_pearl
2016-10-03 22:52
#7

Om det bara är ansiktet som är torrt så köp dig en bra ansiktscreme! Jag har otroligt känslig hy i ansiktet, så jag kostar på mig den de sa var bäst mot just torr o känslig hy. Tror den kostar runt 180 kr. Så värd pengarna då den var det enda jag provat som fungerade och lugnade min hud i ansiktet. Skickar länk till den produkten. Märket är bra överhuvudtaget! Finns på apoteket! :) http://www.laroche-posay.se/produkter-behandlingar/Hydreane/HYDREANE-RICHE-p4604.aspx

Upp till toppen
Annons: