Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Akupressur Akupunktur Alt medicin - djur Andligt Aromaterapi Ayurveda Balsam för själen Blogg trådar Egen erfarenhet av alt beh Fysioterapi/smärtlindring Gamla huskurer Gott och nyttigt - Receptsamling Healing Homeopati Husapotek/Huskurer Hälsokost - Kosttillskott Inredning/feng shui Klotterplanket Kreativa hantverkstråden :) Massagetekniker Musik till avkoppling Naturlig hudvård Off Topic Presentationer/medlemmar Qi Gong Temaveckor Tips & Trix Tävlingar Vår prunkande trädgård Våra djur Vårda själen Web shopen Yoga Zonterapi Öronakupunktur Örter Örtkosmetik Örtmediciner Övrigt Secondhand trådar Övningar Shamanism
Örter

Aloe vera

2016-12-17 22:26 #0 av: Duvethon

Hej!

Är det någon som vet om aloe vera fungerar bra mot ärr och sårläkning, eller om det finns något annat som kan motverka det? Har ett sår, en skorpa, på min hand som är ca 1cm. Ser inte fint ut alls, jag tycker att det syns mycket då det blir en stor kontrast mellan den röda huden och min annars väldigt bleka hud.

Tack på förhand

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Anmäl
2016-12-17 22:59 #1 av: Tride

Aloe Vera gel kan vara bra. Alltså ren nattprodukt, inte uppblandat med annat. 

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl
2016-12-18 00:03 #2 av: Duvethon

#1 Tack för svar!

Hur ofta bör man smörja? Kan man smörja för mycket?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Anmäl
2016-12-18 10:33 #3 av: Tride

Två-tre ggr dagligen. Man kan inte snörja för mycket, men dieter ju onödigt att smörja mer än som behövs.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.