Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Akupressur Akupunktur Alt medicin - djur Andligt Aromaterapi Ayurveda Balsam för själen Blogg trådar Egen erfarenhet av alt beh Fysioterapi/smärtlindring Gamla huskurer Gott och nyttigt - Receptsamling Healing Homeopati Husapotek/Huskurer Hälsokost - Kosttillskott Inredning/feng shui Klotterplanket Kreativa hantverkstråden :) Massagetekniker Musik till avkoppling Naturlig hudvård Off Topic Presentationer/medlemmar Qi Gong Temaveckor Tips & Trix Tävlingar Vår prunkande trädgård Våra djur Vårda själen Web shopen Yoga Zonterapi Öronakupunktur Örter Örtkosmetik Örtmediciner Övrigt Secondhand trådar Övningar Shamanism
Övrigt

Kondylom?

2017-02-07 11:03 #0 av: Miirva

Någon som har erfarenhet av kondylom och hur man blir fri från det? Förstår att det är ett ofarligt och mycket vanligt HPV virus,  men inte så charmigt och bekvämt med könsvårtor. 

Försökt med KS, cbd, Äppelcidervinäger, invändigt och utvändigt, utan framgång, tips någon?  

Anmäl
2017-02-07 11:19 #1 av: Hera

Fri från det blir man väl inte. Man kan ju inte behandla viruset. Bara vårtorna.  Och det finns det receptfria läkemedel för som bör användas så fort som möjligt eftersom det smittar mycket. 

Anmäl
2017-02-07 11:33 #2 av: Miirva

Är inte intresserad av läkemedel. Läser man på lite verkar det som att vårtorna försvinner av sig själv för det allra flesta, men undrar om man kan påverka själv på något sett? 

Anmäl
2017-02-07 11:49 #3 av: Hera

Ja inom 3 år försvinner ca 85% av vårtorna. Ska du vara utan sex massa år?

Det finns naturläkemedel mot dom. Googla så hittar du.

Anmäl
2017-02-07 19:05 #4 av: NiklasTyreso

Miirva: Försökt med KS, cbd, Äppelcidervinäger, invändigt och utvändigt, utan framgång, tips någon?

KS?

CBD är väll cannabis!?! Det tar inte bort vårtor. Blir du bäng i huvudet tänker du inte på dina vårtor, men vårtorna är kvar.

Äppelcidervinäger kan kanske fräta bort vårtor om den har hög syrahalt, men då får man ju frätskador?!

Jag skulle köra alla typer av behandlingar som säljs via apoteket. Därutöver skulle jag använda immunstimulerande naturmedel som ex chaga eller echinasea (dagligt bruk i flera månader, för vårtor är seglivade).

Kondom ger ganska bra skydd mot kondylom, så använd kondom. 

Anmäl
2017-02-10 11:42 #5 av: Miirva

Trodde folk i det här forumet var mer pålästa än så . Det är helt lagligt att sälja CBD olja i Sverige som innehåller mindre än 0.2 % THC (det ämnet du blir hög av) och finns flertal som säljer med 0 % thc också för dem som är extra nojiga. CBD-olja är ofarligt och stärker immunförsvaret och är på så vis bra mot all sorts virus och ohälsa.  Va vänlig läs på lite innan du uttalar dig så otrevligt mot saker du saknar kunskaper om. 

Kondom skyddar inte speciellt bra mot kondylom, i den här tråden va jag intresserad hur man kan bli av med viruset eller iallafall symtomen på viruset (vårtorna), läst om folk som lyckats bli av med det ifrån allt mellan 3 dagar och några år. 

Vet inte om ni hamnat i fel forum, det här är ett forum för ALTERNATIV behandlingar. Jag är inte intresserad av något från apoteket över huvudtaget. 

Anmäl
2017-02-10 11:49 #6 av: Miirva

KS = kollidalt silver.

Äppelcidervinäger har jag läst flera som använda mot vårtor, själv dricker jag det även utspätt i vatten då det är otroligt basiskt och på så vis bra mot immunförsvaret, liksom chaga och echinasea som du rekommenderade, så för att inte vill vara ensidig får jag tacka för dem tipsen, likaså till Hera, ska googla och kolla om jag hittar bra naturläkemedel. 

Anmäl
2017-02-10 11:50 #7 av: Hera

Jag vet vilken sida det är.  Det spelar ingen roll när det kommer till saker som smittar andra extremt mycket. Du har ett ansvar. Så om du inte har vett nog att behandla det så se till att du inte har sex på många år.

Anmäl
2017-02-11 21:47 #8 av: Record

Sjöfolk använder lapis, mycket effektivt. Skrattar

Anmäl
2017-02-16 21:16 #9 av: Annielle

Man kan även behandla det genom att knipsa bort kondylomen manuellt, det gjorde jag hos en gynekolog vid ett flertal tillfällen för länge sen, så det måste inte alltid blandas in mediciner....

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2017-03-11 09:29 #10 av: Annielle

Grönt te används mot kondylom, finns till och med i en salva med 10%  grönt te för kondylom som skrivs ut av läkare (troligtvis innehåller den en hel del annat som man kanske vill undvika) Den salvan måste man använda tre gånger om dagen för effekt läste jag om i Fass.

Men det är ju knappast farligt att testa att badda med grönt te, jag skulle i så fall satsa på ett ekologiskt grönt te i från en riktig tebutik och inte något påste eller lösviktste från typ Ica, de brukar vara rätt kass kvalite´ på tyvärr.

Anmäl
2017-03-20 10:45 #11 av: Record

Kanske är det besprutningen av te-plantan som innehåller det verkliga medlet. så jag rekommenderar inte ekologiskt. Skrattar

Anmäl
2017-05-26 13:16 #12 av: Miirva

Tack ska kolla upp det med grönt te lite mer :) Någon anna som har något allmänt bra tips mot virus eller för att boosta immunförsvaret i övrigt? 

Anmäl
2017-05-26 16:00 #13 av: Annielle

För att boosta immunförsvaret är det ju t.e.x. sådant som att prioritera sömnen, motionera, få ner stressen (mindfulness, meditation, yoga eller annat man får lugn och ro av)äta mycket grönsaker, skippa eller minska mycket på socker, vitt mjöl (skippa gärna gluten) alkohol och skräpmat.

Anmäl
2017-07-11 11:03 #14 av: Choklad

är du säker på att det är kondylom? För bästa sättet att bli av med det är att gå till gynekolog och få det bortskrapat. Kondylom kan sitta overksamt i kroppen i minst fem år efter attman har blivit smittad, och ofarligt är det inte, man kan få livmodercancer av det om man inte tar bort det. 

Kliar det? Både kondylom och svamp kliar. Testa med att smörja in dig med naturell yoghurt, det lindrar klådan.   Du kan även dricka yoghurten så får man hjälp från två håll så att säga. Men gå till doktor och få hjälp, för kondylom sprider sig, det kan sprida sig upp till livmodern, så det är inte så oskyldigt som det sägs vara. 

U R us

Anmäl
2017-07-11 11:11 #15 av: Choklad

http://www.diskretbehandling.se/kondylom/?gclid=EAIaIQobChMI1-aXm_CA1QIVDM-yCh22ZwsuEAAYAiAAEgJYWPD_BwE

det står att det är en myt om detta med att man kan få cancer av kondylom, men sedan skriver man att det beror på vilket hpv-virus man har, så vad ska man tro på? Men man bör kolla upp så man inte har den virussträngen som ger cancer  

U R us

Anmäl
2017-07-11 20:32 #16 av: Annielle

15 # De skriver ju citat: " De typer av HPV-virus som orsakar genitala vårtor är inte desamma som föranleder livmoderhalscancer"

Med andra ord är det ju inte den typen av hpv som ger kondylom som ger cancer utan annan hpv som inte ger vårtor.

Anmäl
2017-07-11 20:38 #17 av: Hera

#15 Kondylom relateras inte till cancer. Googla igen om du inte ser det i din egen länk.

Anmäl
2017-07-13 09:33 #18 av: Choklad

Jo det är den sortens hpv-virus som man får vaccin för. Så det finns  två sorter om jag minns rätt, som kan ha samband med livmodercancer.

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Vaccination-mot-HPV/

Sedan står det följande : 

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/HPV--vartvirus/

Sistnämda är ju lugnande vad gäller just vårtorna, men inte för övrigt, då man inte ens märker av det

Men jag blir fortfarande förvirrad, två budskap i samma svar 

Funderar Det verkar bero på  vem man frågar Yrar

U R us

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.