Annons:
Etikettövrigt
Läst 1243 ggr
snigelpiga
8/29/17, 1:31 PM

Hej alla i sajten.

Jag läste för några år sedan här i sajten, men skrev inte många gånger någonting. 

Men nu skulle jag vänligen fråga av er som vet mycket om MSM pulver.  Att hur mycket man kan ta den som maxdos per dagen?

Annons:
wiki
11/17/17, 9:34 AM
#1

Hej! Jag är själv nybörjare på att ta MSM pulver. Men jag har läst att man börjar med 1 kryddmått, för att efter ca 1 månad ha kommit upp till 1 tsk. En del tar visst flera tsk/dag. Men vad som är maxdosen undrar jag också över. Jag tar själv nu drygt 1 tsk/ dag och har fått mycket bra resultat. Min ryggvärk är nästan helt borta, och jag känner mig mycket mjukare och smidigare i lederna. Jag ska nog försöka öka ännu lite mer, och se om mina åderbråck försvinner. Jag har nu tagit det i ca 4 månader.

snigelpiga
11/17/17, 9:25 PM
#2

#1  Hej och tack för ditt svar.

Jag tar på ungefär lika mycket som du, men jag vill gärna veta vad anses vara som maxdos.  Men jag tar hellre lite försiktigt än för mycket när jag inte har något fakta om saken.

Aleya
11/28/17, 1:46 PM
#3

Vill bara varna att det är blodförtunnande MSM. Så tänk på det innan ni tar det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

snigelpiga
11/28/17, 5:26 PM
#4

#3  Var står mera fakta om det?  Om det finns något fakta.

Aleya
11/28/17, 6:11 PM
#5

Taget från naturliga norrland: MSM och interaktioner MSM har precis som bl.a. Omega 3 (fiskolja), ingefära, Ginko Biloba, vitlök och E-vitamin en liten blodför­tun­nande effekt. Tar man blodförtunnande läkemedel bör man konsultera sin läkare innan man börjar med MSM. MSM påverkar egentligen blodets fibrinogener och gör att blodet inte klumpar sig så lätt. Det är en naturlig önskvärd egenskap hos blodet, men om man tar läkemedel med samma verkan så kan effekten bli för stor

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
11/28/17, 6:13 PM
#6