Annons:
Etikettövrigt
Läst 1243 ggr
snigelpiga
8/29/17, 1:31 PM

Hej alla i sajten.

Jag läste för några år sedan här i sajten, men skrev inte många gånger någonting. 

Men nu skulle jag vänligen fråga av er som vet mycket om MSM pulver.  Att hur mycket man kan ta den som maxdos per dagen?

Annons:
wiki
11/17/17, 9:34 AM
#1

Hej! Jag är själv nybörjare på att ta MSM pulver. Men jag har läst att man börjar med 1 kryddmått, för att efter ca 1 månad ha kommit upp till 1 tsk. En del tar visst flera tsk/dag. Men vad som är maxdosen undrar jag också över. Jag tar själv nu drygt 1 tsk/ dag och har fått mycket bra resultat. Min ryggvärk är nästan helt borta, och jag känner mig mycket mjukare och smidigare i lederna. Jag ska nog försöka öka ännu lite mer, och se om mina åderbråck försvinner. Jag har nu tagit det i ca 4 månader.

snigelpiga
11/17/17, 9:25 PM
#2

#1  Hej och tack för ditt svar.

Jag tar på ungefär lika mycket som du, men jag vill gärna veta vad anses vara som maxdos.  Men jag tar hellre lite försiktigt än för mycket när jag inte har något fakta om saken.

Aleya
11/28/17, 1:46 PM
#3

Vill bara varna att det är blodförtunnande MSM. Så tänk på det innan ni tar det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

snigelpiga
11/28/17, 5:26 PM
#4

#3  Var står mera fakta om det?  Om det finns något fakta.

Aleya
11/28/17, 6:11 PM
#5

Taget från naturliga norrland: MSM och interaktioner MSM har precis som bl.a. Omega 3 (fiskolja), ingefära, Ginko Biloba, vitlök och E-vitamin en liten blodför­tun­nande effekt. Tar man blodförtunnande läkemedel bör man konsultera sin läkare innan man börjar med MSM. MSM påverkar egentligen blodets fibrinogener och gör att blodet inte klumpar sig så lätt. Det är en naturlig önskvärd egenskap hos blodet, men om man tar läkemedel med samma verkan så kan effekten bli för stor

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
11/28/17, 6:13 PM
#6

#4 så man ska vara försiktig om man redan tar blodförtunnande och rådgöra med läkaren heter det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
snigelpiga
11/28/17, 6:42 PM
#7

#6 Tack för att du letade information.

Själv äter jag inga såna medicin.

Aleya
11/28/17, 6:48 PM
#8

#7 det var ju tur. Men tänkte att det kanske är bra att informera om detta. För jag hade tänkt börja äta det men hade redan innan problem med att jag blöder som ett tok. Och den som rekommendera detta sa stopp och att jag skulle undvika detta då jag redan hade problem. Så ville dela med mig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

snigelpiga
11/28/17, 7:40 PM
#9

#8 Det var ju fint gjort av dig att dela denna information.  Fast jag har nu inte sådan problem, men kan finnas andra som har det, och inte vet om denna information.

Aleya
11/28/17, 7:48 PM
#10

#9 precis min tanke. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tant Grön
11/28/17, 11:31 PM
#11

#8 Det är fler hälsokostpreparat som är blodförtunnande. Jag startar en ny tråd om det, så kan ni fylla på med dom ni känner till.

Aleya
11/29/17, 8:15 AM
#12

#11 men perfekt. Kan ju vara livsviktigt att veta sådant. Bra tänkt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: