Annons:
Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 1954 ggr
blåbärspajen
2017-11-05 20:26

erfarenhet av olika natur mediciner?

Jag var hos en osteopat/naturläkare och han tror att jag har problem efter körtelfeber och även borrelia, så han rekommenderade mig vissa "läkemedel".

Det är Fortakehl, Notakehl och Quentakehl och det är olika pencilliner om jag förstått det rätt, sen även Nigersan (Aspergillus Niger) och Utilin H, va det nu är..

Någon som har erfarenhet av dessa "läkemedel"?

Annons:
Magi-cat
2017-11-05 20:42
#1

#0 Det där låter ju inget vidare! 😮 Inte underligt att du är tveksam.

Du verkar inte veta vad du har fått eller ens om du har de sjukdomar du fått medlen mot, om jag förstått det rätt?

En bra naturläkare ska kunna motivera medlen!

Om du verkligen har borrelia, vilket är en mycket otrevlig sjukdom, bör du faktiskt söka vård snarast och få - riktig - penicillin. Tacksamt nog finns det fortfarande sådan som fungerar.

(Jag känner inte till de där medlen och hade inte hört talas om dem förut.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annielle
2017-11-05 21:03
#2

Googla, jag googlade lite och fick upp att de var homeopatiska läkemedel, inget jag skulle vara rädd för att ta i alla fall eftersom de är i så svag koncentration att de knappast gör någon skada.

Nigersan hittade jag information om att det ges vid ett brett spektrum av sjukdomar, så varför just du har fått det vet jag ju inte eftersom jag inte vet något om din (o) hälsa.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
2017-11-05 22:06
#3

Jag skulle råda dig att söka vården och ta ett borreliaprov.

Jag har själv haft borrelia som jag gått med länge och som satte sig på nervsystemet och jag fick hjärnhinneinflammation och var jättesjuk och inlagd på neurologen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

blåbärspajen
2017-11-06 09:09
#4

#3 jag tog ett borrelia prov för några något år sedan och det visade inget, men det sägs att det ofta inte syns på det provet dom tar i Sverige.

blåbärspajen
2017-11-06 09:12
#5

#1 Ja han var från Tyskland och kommunicerad via Engelska och hade lite svårt att hänga med…

Nej han är ingen läkare och tar inte prover som visar att man har sjukdomen, gör naturläkare/homepoater det?

Maria
2017-11-06 09:15
#6

#4 Vem säger det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
blåbärspajen
2017-11-06 09:52
#7

#6 Här är ett exempel på att det inte alltid syns i blodprov men ska försöka hitta det jag läst innan.

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2012/september/blodprov-ger-osakra-svar-om-borrelia/

blåbärspajen
2017-11-06 09:54
#8

Sen säger min riktiga läkare att jag har problem efter körtelfeber och har skrivit det i min journal men ger han mig någon hjälp? nej.

Han tar inte ens provet som skulle kunna visa om jag har körtelfeber/Epstein Barr virus kvar i kroppen.. blir så extremt irriterad på detta.

Magi-cat
2017-11-06 10:07
#9

#4 Tråkigt att det var svårt att kommunicera med naturläkaren.Det är viktigt att känna sig väl omhändertagen och att man kan lita på den som ger råd.

Det stämmer att borrelia inte alltid syns i blodprovet, men det borde synas i ryggmärgsvätska, Där får man dock avväga olägenheten med ett sådant prov mot vad man ev vinner.

EBV kan också vara lurigt. Be din läkare förklara ordentligt vad som händer i kroppen och vad som kan göras/observeras!

Sedan är det alltid bra, oavsett, att stärka kroppen med kost, örter och ev tillskott. Men det finns säkert någon kunnig på området som det är lättare att kommunicera med som kan ge råd om det. 

(Personligen är jag positiv till homeopati och det har hjälpt mig mycket, men det måste vara en mycket duktig och erfaren homeopat som ger råd. Det här lät bara konstigt.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annielle
2017-11-06 11:53
#10

Vissa får bra vård i Tyskland när inte Borrelia utreds ordentligt i Sverige eller tas på allvar.

Känner till en som har fått ta fler prover i Tyskland som visade en tydlig Borreliadiagnos som den svenska vården inte kunde konstatera och därför ge någon behandling för heller tyvärr.

Hon fick behandling som hjälpte via vården i Tyskland tack och lov och hade en ovanligt vettig läkare i Sverige som trodde på att hon hade Borrelia trots de negativa testresultaten inom den svenska vården.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: