Annons:
Etikettövrigt
Läst 1721 ggr
Magi-cat
12/27/17, 8:55 AM

Den bortglömda sjukdomen - sepsis

Om vårdslarv med ödesdigra konsekvenser, om den bortglömda sjukdomen sepsis.

Om Jon vars hjärnhinneinflammation enkelt kunnat botats med Kåvepenin men som efter slarvig undersökning fick diagnosen spänningshuvudvärk och Citodon. Om läkare som gjorde fel, prover som inte togs eller värderades rätt och journaler som aldrig lästes. Om Jon som dog och föräldrarnas kamp för upprättelse. Om en svart sopsäck. Om svåra beslut. Om den långa och svåra vägen tillbaka för de efterlevande. Om livet som går vidare.
Och fågelkvitter.

https://kit.se/2017/04/28/79905/del-1-mamma-lamna-mig-inte-ensam/

En oerhört gripande läsning i 4 delar. Det gick inte att sluta läsa…😢

Starkt av föräldrarna att orka kämpa! 🌺

Detta var 2013. Nu har förhoppningsvis den bortglömda sjukdomen blivit mer känd och symptom tas mer på allvar. Om inte annat kan det vara bra att alla vi som inte jobbar inom sjukvård känner till att den finns och hur farlig den är.

Det är naturligtvis bra att antibiotika inte skrivs ut i onödan. Men när det behövs SKA det användas!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
12/27/17, 9:46 AM
#1

Usch vilken upprörande läsning😡😕

Jag hade själv hjärnhinneinflammation 2005 och vet vilken  djävulsk huvudvärk det var men jag blev tagen på allvar och med rätt behandling så blev jag ganska snabbt bra igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
1/13/18, 5:58 PM
#2

Jag är otroligt leds att vården inte kan erkänna sina fel. Men nog om det. Det jag vill säga till "vanliga" personer utan erfarenhet av vård och symtom. Ta alltid huvudvärk som förändrar personer på allvar. Allt från att dom inte kan prata till börjar spy eller ramlar. Jag kanske låter dramatisk men det är bättre att vara försiktig än att det kanske skiter sig. Det kan rädda liv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: