Annons:
Etiketthomeopati
Läst 1834 ggr
HannaPutte
2018-03-05 13:23

Homeopatmedel vid lunginflammation?

Finns här någon med kunskap och erfarenhet av homeopatmedel vid lunginflammation? Vilket/Vilka medel är lämpliga? Dosering?

Annons:
vallhund
2018-03-05 13:59
#1

De som skrivs ut av läkare.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Aleya
2018-03-05 14:06
#2

Man ska INTE leka med lunginflammation. Man går till läkaren och får rätt saker. Ursäkta men vad är det för trams att leta sig till homeopati? Du vet väl att man kan dö av lunginflammation.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Hukanson]
2018-03-11 09:32
#3

Homeopati är inte populärt i Sverige. Kanske ändå att ämnet är intressant för allmänheten för en google sökning ger denna ifokus-tråden som första förslag. Eftersom homeopati bygger på en övertygelse om den andliga kraften i "medicinen" så kan det behövas en tro på det andliga och en andlig praktik för att kraften skall fungera? Det finns ändå många homeopater i Sverige som är organiserade med adress och telefonnummer så det går säkert lätt att få svar.

vallhund
2018-03-11 10:04
#4

Lunginflammation är en dödlig sjukdom som behandlas med penicillin utskrivet av läkare. Utspätt vatten botar inte pneumoni.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Aleya
2018-03-11 10:33
#5

Jag tackar läkarkonsten att jag inte är död av lunginflammation. Det var hemskt att åka in och ut ur medvetandet, sakta känna hur man inte fick luft. Jag rekommenderar inte att men försöker med trams när man är sjuk i just detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Hukanson]
2018-03-12 07:50
#6

Att kritisera örtterapi i form av homeopati i tro på att dagens sjukhus skulle vara "över naturen" kan ifrågasättas då peniccilin kommer från mögelsporer av svamparten Penicillium notatum. Dessa mögelsporer är rena krigsmaskinen. Penicillin dödar bakterier genom att förhindra att bakterierna bygger upp cellväggar. Det innehåller en så kallad­ betalaktamring som blockerar vissa proteiner i cellmembranen; proteiner som annars skulle ha varit aktiva i skapandet av cellväggen. Penicillin är verksamt mot infektioner i kroppen som orsakas av bakterier – halsfluss, lunginflammation med mera. Däremot är det inte verksamt mot virus. 

Penicillin är alltså en svampsubstans som attackerar och dödar bakterier. Det kan vara nödvändigt. Men det hindrar inte att andra växter i skog och trädgård skulle kunna hjälpa till att stärka kroppen när den behöver det.

Annons:
Maria
2018-03-12 07:55
#7

Ingen har skrivit något illa om att stärka kroppen och penicillin ska man använda varsamt men det tror jag de flesta vet numera.

Däremot är lunginflammation ett sådant tillstånd som man ska ta på största allvar och är det en bakterieinfektion i lungorna så behövs med all säkerhet penicillin om man vill vara rädd om sin hälsa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Hukanson]
2018-03-12 17:47
#8

Tydligen finns det dock ingen som har någon erfarenhet av behandling med homeopati vid lunginflammation. 

Då kanske vi ska ställa nästa fråga:  Ska man förbjuda behandling med homeopati vid sk allvarliga sjukdomar?

Aleya
2018-03-12 17:55
#9

#8 jag skulle aldrig råda till det vid tillstånd som är livshotande. Om man vill skada sig själv och testa saker som inte funkar och är vuxen så då får man göra vad man vill. För då är det bara man själv som lider. Men jag tycker att om ett barn eller djur skulle bli lidande så är det inte okej att inte barnet eller djuret erhåller vård som är adekvat. Så det beror på vem som ska ha behandlingen. Men jag uppmuntrar själv inte till att börja mixtra vid allvarligare saker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magi-cat
2018-03-13 11:56
#10

#3 "så kan det behövas en tro på det andliga och en andlig praktik för att kraften skall fungera?"

Äsch, inte då! 🙂 Jag har använt homeopati till mina katter och det har hjälpt och jag tror inte de är insatta i någon andlig praktik. (Fast vad vet man om katter? 😇) 

Skämt åsido, det har inte med något "andligt" att göra.

(För säkerhets kull vill jag påtala att jag först, naturligtvis,  haft veterinärkontakt.)

.

Med detta sagt vill jag för säkerhets skull, igen, instämma i varningarna mot att laborera med lunginflammation och andra akuta tillstånd.

Penicillin har räddat så många liv och vi ska vara ytterst tacksamma att det finns. Än så länge. Som alla vet är antibiotikaresistens ett reellt och livsfarligt hot.

Och jag tycker inte homeopati kan förbjudas.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: