Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Akupressur Akupunktur Alt medicin - djur Andligt Aromaterapi Ayurveda Balsam för själen Blogg trådar Egen erfarenhet av alt beh Fysioterapi/smärtlindring Gamla huskurer Gott och nyttigt - Receptsamling Healing Homeopati Husapotek/Huskurer Hälsokost - Kosttillskott Inredning/feng shui Klotterplanket Kreativa hantverkstråden :) Massagetekniker Musik till avkoppling Naturlig hudvård Off Topic Presentationer/medlemmar Qi Gong Temaveckor Tips & Trix Tävlingar Vår prunkande trädgård Våra djur Vårda själen Web shopen Yoga Zonterapi Öronakupunktur Örter Örtkosmetik Örtmediciner Övrigt Secondhand trådar Övningar Shamanism
Naturlig hudvård

Finnar??!

2018-04-01 12:56 #0 av: Wilma@a

Hjälp! Jag har finnar. Men hur får jag bort de? Snälla hjälp!

Anmäl
2018-04-01 12:57 #1 av: Wilma@a

Anmäl
2018-04-11 19:04 #2 av: NiklasTyreso

Orsaken till finnar är att porerna blockeras av talg och i huden under den blockerade poren börjar det växa bakterier i talgen. Då får man inflammerade röda finnar.

Du behöver alltså tvätta bort så mycket du kan av det fett och den talg som blockerar porerna och ger inflammationen.

A-vitamin ges till personer med sjuklig akne. Tomatjuice innehåller beta-karoten och lycopen som är närbesläktat med a-vitamin. Dricker du tomatjuice varje dag kan du få viss effekt.

Personligen tycker jag att min hy blir bättre när jag regelbundet dricker te på brännässla.

Anmäl
2018-04-20 09:31 #3 av: Tant Grön

Dricker du mjölk? Jag hade finnar från tonåren och de minskade visserligen med åren, men försvann inte helt förrän jag slutade dricka mjölk. Hyn blev också jämnare och finare.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.