Annons:
Etiketthomeopati
Läst 2969 ggr
AnnicaEG
8/7/18, 9:41 AM

Silicea D30 - dosering?

Hejsan! Fick tipset om att besöka Hälsokostbutik som saluför Homeopatiska mediciner. Har beställt hem via nätet och erhåller hem, endera dagen. Nu till min fråga; hur ser dosering ut av detta? Någon som har erfarenhet? Gäller alltså enligt rubrik "Silicea D30". För bihålor som bråkat i 3 veckor nu. Nässköljt och anv kortison. Fortfarande segt och växlande vit/ljusgul… Tacksam för erfarenheter gällande dosering! Ha det fint!

Annons:
Maria
8/7/18, 12:07 PM
#1

Förr kunde man köpa som ett slags granskat och då ta teskedsvis. Är det ett någotsånär seriöst företag så står ju doseringen med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
8/17/18, 11:07 AM
#2

Jag är inte säker på om det får stå någon dosering på homeopatmedel eller i varje fall inte vad de är bra för.

Det bästa är nog att ringa en homeopat och fråga.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
8/17/18, 11:31 AM
#3

Förr var just detta preparat ett av de få homeopatpreparat som fick säljas i hälsokost. Var vanligt för just bihåleinflammation. Kanske inte doseringen stod på burken. Jag minns inte. Granulat ska det stå i #1

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: