Annons:
Etikettövrigt
Läst 517 ggr
Tant Grön
10/31/18, 6:02 PM

Ät detta och sov gott

Annons:
SanningsTourettes
11/20/18, 9:44 AM
#1

Vilket bullshit och vilseledande propaganda! Kolhydrater som potatis är inget vi är gjord för att äta och det kommer knappast leda till bättre sömn. Frukt och bär blir man pigg av, sånt bör man äta till frukost och lunch. Kyckling, fisk, och frön däremot hjälper med sömnen då det innehåller mycket vitamin B3 och tryptofan, alltså dom ämnen kroppen behöver för att tillverka serotonin och melatonin (våra nöjdhets- och sömnhormoner). Nötter och frön innehåller absolut mest av dessa ämnen. Det bästa är att se till att äta dessa livsmedel till middag, plujs allt annat vi är gjord för att äta som grönsaker och bönor. Än att äta mat som drog på kvällen. Då har din kropp de byggstenar den behöver för att tillverka dessa ämnen så man mår bra och kan sova. MEN för att kroppen ska kunna tillverka dessa ämnen i tillräckliga mängder behöver vi även närhet av liv. Det kan vara en vän, en partner, eller ett husdjur. Lever man själv, eller om man är deprimerad, så tillverkar man mindre av dessa ämnen och det kan leda till sömnproblem och ett behov av att äta på kvällen. Och är man i den sitsen så kriga inte mot dig själv, ät nötter o frön m.m. Att ligga sömnlös är fruktansvärt psykiskt påfrestande.

Magi-cat
11/27/18, 9:49 PM
#2

#0 Bra tips att prova med kosten, fungerar det så är det förstås bra!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[moratjejen]
11/27/18, 10:01 PM
#3

Ja att lägga till eller byta ut något i kosten kan hjälpa till att få kroppen att ställa om sig. Jag brukar dricka lite te 3 timmar innan jag ska lägga mig. Kan inte sova med full mage måste gå minst 4 timmar efter jag ätit som jag kan sova.

Upp till toppen
Annons: