Annons:
Etiketthuskurer
Läst 774 ggr
[moratjejen]
11/27/18, 4:36 PM

Rysk penicillin (inte vad du tror)

Detta receptet dök upp för inte länge sedan på youtube och testat det. Inte är det gott, men den gör super och det där med att man blir pigg. Det kan jag lova att man blir. Man vänjer sig efter ett par gånger man druckit. Vitlöken kan vara lite för mycket så har i mycket mindre än de i receptet.

Annons:
Tant Grön
11/27/18, 4:59 PM
#1

Verkar vara en dunderkur. Här är ett recept på en sallad jag fick recept på när jag var i Vitryssland. Också en dunderkur mot förkylningar, influensor och bihåleinflammation. Och så är den väldigt, väldigt god också:

1 kg tomater
3 hg vitlök
3 hg äpple
3 hg pepparrot.

Riv pepparroten och mixa det andra så det blir lagom finfördelat. Håller ca. 2 veckor i kylen. Går bäst att göra i en matberedare.

Jag brukar göra bara hälften av detta. Det blir lite starkt, men inte så starkt som man skulle kunna tro.

[moratjejen]
11/27/18, 5:08 PM
#2

Ja pepparrot gör susen, man snorar ut allt mycket fortare och det öppnar täppt näsa dessutom. 😃 Låter lite godare också.

Tant Grön
11/27/18, 5:12 PM
#3

Jag bruka ha den på smörgås. Tror det är dags att göra en sats, den är ju också förebyggande. 🙂

[moratjejen]
11/27/18, 9:36 PM
#4

Förstår det. Har du något sisådär recept med hur mycket i msk eller dl man ska ha i eller delar? Har ingen våg hemma och är expert på att lyckas ha sönder vågar (haft sönder fem på bara ett par år, eller så är det dålig kvalité på vågarna jag köpt)

Tant Grön
11/27/18, 9:53 PM
#5

Nej har bara i hekto. Tomater, äpplen kan ju vara olika stora, det blir nog inte så bra om man gör på ett ungefär. Önskar du kunde komma hit och ha sönder min våg. 😉Har haft den hur länge som helst. Den tar så stor plats och jag skulle vilja ha en sådan där smal modern.

[moratjejen]
11/27/18, 10:03 PM
#6

Haha, ja vem vet kanske kikar över. 😃 Vi har haft billiga plastvågar från ikea och några med sådant där klockbatteri och när det dör så slutar den bara fungera trots man byter.

Orka titta ner på vågen, vågar man det? 😊

Annons:
Tant Grön
11/27/18, 10:10 PM
#7

Har inget batteri i min våg, det är väl därför den inte går sönder. 😃

NiklasTyreso
11/27/18, 11:02 PM
#8

Jag gör ett dunderpulver som jag intar med c-vitamin och tomatpure varje dag ved vitlök. Pulvret består av Gurkmeja, svartpeppar och cacao. Gurkmejan är antiinflammatorisk. Svartpepparns piperin ökar upptaget av gurkmejans curkumin. Cacao påstås innehålla antioxidanter som ska vara bra för kärlhälsan. Drycken: Lös en c-vitaminbrus i ett glas vatten. Lös upp en matsked tomatpure i vätskan för att få i dig antioxidanten lycopen. Hacka en klyfta vitlök och häll i vätskan. Häll i en matsked av pulvret i vätskan och blanda ordentligt. Svep allt snabbt, för gott är det inte. Jag både Gurkmeja och vitlök förlänger livslängden i vissa djurstudier, så det är främst skälet för min dagliga kvällsdrink.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: