Annons:
Etiketthuskurer
Läst 452 ggr
Lussan20
2018-11-29 08:43

coconut oil

Jag köpte en liten burk av Organic Coconut oil, som ett test i min resa med helt uttorkade slemhinnor i munnen bla. Jag gav 20 kr i den nyöppnade butiken i vårt köpcentra. Jag började använda den till lite allt möjligt,  munnen, fötterna, händerna , ansiktet. En salva som man gör reklam för till slemhinnorna i underlivet kostar ca 200kr och är så odryg.

Dessutom svider den. Vagisan heter den, den är bra, men stillar bara för stunden. Jag rekommenderar inte alla att ta Coconut oil Organic  på underlivet. Men jag har gjort det nu ca en vecka och småsår börjar läka. Det har inte hänt under 2år med Vagisan.

Man kan ta rejält eftersom den är så billig, med Vagisan sparade man pga priset. Vet inte hur det är bakteriellt, om den testas för bakterier?

Vet väninnor som köper dyr olja på Apoteket för dyra slantar, så detta var för mig ett fynd. Munsår och  näsan funkar också.

Ett billigt tips som funkar för mig…Mvh/WL🌺

Annons:
[moratjejen]
2018-11-29 09:04
#1

Kokosolja är jättebra och tack för du delar med dig. Även män kan smörja in sitt underliv, speciellt om de duschar eller tvättar för ofta så kan det bli torrt.

Använder kokosolja till att smörja in ansiktet med på morgonen, masserar in länge då jag lätt kan se glansig ut annars.

Den verkar lite bakteriedödande och jag har sluppit svamp i underlivet som jag haft problem med. (smörjer in i förebyggande syfte).

Mirakelkur. Körde med olivolja förut (köpte sådana där små flaskor för det härskar rätt fort annars), men kokosolja är så mycket bättre!

tlover
2018-11-29 09:55
#2

Kokosolja går också att använda för att vårda håret, men allas hår är olika så det är inte alla det funkar för, mig tex (men jag har testat iallafall)

l'm back

Lussan20
2018-11-29 10:07
#3

Den som söker,han finner. Jag är så glad för min lilla burk. Den hänger även med då jag går bort.

För efter en stund har munnen torkat ut helt då man umgås och pratar. Det gör inte ont men enerverande och jag märkte att det började bli självsprickor under läpparna. Att smörja in fötterna och ta på mjuka sockor då det börjar bli kallt är så skönt!

Tycker all hud börjar bli mjukare och lenare vartefter.

Jag fick ett sladdbarn då jag var 39 år och fick operera bort livmodern bla då jag var 40, en jobbig tid att både ha spädbarn och komma i klimakteriet nästan samtidigt. Då gällde plåster som hormontillskott.

Sedan har livet varit ett letande för en dräglig vardag. Så nu ytterligare ett hjälpmedel. -Normal- heter butiken där jag hittade oljan.

Den absorberas ganska fort ändå, känns inte oljig på min hud, men jag är ju torr som ett sandpapper….Hoppas det kan hjälpa någon mer….Mvh/WL🌺

tlover
2018-11-29 10:08
#4

Kokosolja kan förresten användas som deo också

l'm back

Upp till toppen
Annons: