Annons:
Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 538 ggr
Magi-cat
11/30/18, 4:25 PM

MCT-olja?

Hittade något om MCT-olja som ska vara så bra. (från kokosolja)

Någon som känner till mer om det eller har provat själv?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
DesK
11/30/18, 4:30 PM
#1

Jag har använt den i omgångar och gillar den. Den och vanlig kokosolja verkar också hålla min psoriasis i schack 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
11/30/18, 5:17 PM
#3

Jag hade inte heller hört talas om den.

Egentligen tycker jag att det är bäst att använda den ursprungliga produkten, här kokosolja, men det kan ju vara praktiskt ibland med en flytande olja. Och så blev jag nyfiken på de där hälsoeffekterna…

Kokosolja anses ju bra på många sätt.

Obs att MCT-oljan inte ska hettas upp. Vanlig kokosolja kan man däremot steka i.

#1 Vad fint att höra, DesK! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[moratjejen]
11/30/18, 5:20 PM
#4

Det är väl kaprylsyra som är mer i den än i kokosolja eller i alla fall mer koncentrerad. Personligen tror jag inte det är bra att äta något i höga doser än vad naturen har förberett för oss. Har sett folk som äter det till 3 matskedar om dagen och tror inte det kan vara så hälsosamt, om det är till huden kan jag tänka mig det är bättre med vanlig kokosolja.

Men det är min syn. 😎

NiklasTyreso
12/1/18, 6:53 PM
#5

Jag gör oljeutdrag av örter i oliv- eller rapsolja (det får dra minst en månad) och när örterna filtrerats bort blandar jag med kokosfett för att få krämig eller fast konsistens. Kokosfett är jättebra för huden även utan något annat iblandat.

Upp till toppen
Annons: