Annons:
Etiketthuskurer
Läst 1085 ggr
Lussan20
1/29/19, 9:57 AM

Dyra salvor på apoteket

Istället för tex Vagisan som säljs för sköra slemhinnor och som kostar nästan 200kr för en tub ,som  dessutom inte alls räcker länge, så har jag köpt Coconut oil organic 200gr.

Då jag ofta har UVI så tänkte jag att det kanske inte var så lämpligt att använda denna oil. Men det har varit toppen och aldrig har jag känt så lite av dessa besvär man får efter klimakteriet.

Man kan använda den till all hud, man blir len och mjuk, en behaglig känsla. Burken kostade 22 kr. sparar över 2000kr per år…Mvh/WL🌺

Annons:
Tant Grön
1/29/19, 10:03 AM
#1

Det var en väldig skillnad på pris. Bra tips. 👍

NiklasTyreso
1/30/19, 10:54 PM
#2

Jag kör ofta med kokosfett, sådant som är för fritering och kakbak. Jättebra och bra pris. När jag gör oljeutdrag av örter i olja (renfana är favoriten) värmer jag kokosfett och blandar i den avsilade örtoljan, värmer till 30 grader igen och låter det känns till en salva. Kokosfett gör salvan fast, ungefär som bivax, men kokosfett går bättre in i huden. Kokosfett i sig uppfattar jag lindrar klåda.

Lussan20
1/31/19, 7:19 AM
#3

Ja så känner jag också!

Den är läkande och klådstillande. En del gör hårinpackning med den också. Innan dusch ,får sitta i ca 10 minuter så schamponera som vanligt.

Fötterna blir mjuka och utan förhårdnader.

Vad är Renfana bra för?

vet att pappa gjorde på olika örter bla Åkerfräken….Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: