Annons:
Etiketthomeopati
Läst 842 ggr
Hanlar
6/22/19, 12:49 PM

Inflammerad svanskota, hjälp

Är långtidssjukskriven och kroppen är sliten. Har efter byte av sängmadrass julen 2018 fått inflammerad kota ca 2-3 kotor ovanför svanskotan. Dr ger mig kortiso injektioner runt kotan och det håller bara några månader. Kotan sticker ut och eftersom jag har platt rumpa så sticker kotan utanför skinkan när jag sitter, dvs jag sitter på kotan ej skinkan. Voltaren 75 mg x3 fungerat ej. Har testat hypericum perforatum d30 7 tabl per dag, efter ett tips mem tycker inte det hjälper. Snälla hjälp mig vad ska jag göra, jag är desperat. Det brinner av smärta och jag kan inte längre sitta eller ligga ner utan smärta.

Annons:
Huygens
6/22/19, 1:09 PM
#1

Har Dr sagt något om vad för typ av inflammation det rör sej om och om massage? Massage ger större blodcirkulation och antikroppar bekämpar bakteriell inflammationen.

Jag skulle troligen byta Dr om jag inte får hjälp med en sådan grundläggande sak som inflammation.

Maria
6/22/19, 1:52 PM
#2

Jag håller med #1 Byt läkare. Jag tycker också att byte av säng låter som en konstig orsak till din långvariga smärta. Kan du inte ligga på sidorna och använda en sittring när du sitter? Försök att få kontakt med en arbetsterapeut som kan ge dig råd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
6/22/19, 2:27 PM
#3

Om det är begynnande diskbråck kan en sjukgymnast ibland lära ut vilka övningar som krävs för att stärka ryggmusklerna så att kotorna dras rätt när musklerna är upptränade. Jag skulle fråga om sjukgymnast hos vården.

Zonterapi kan också ibland hjälpa på olika typer av värk, även värk i ryggen och nära ryggraden.

Hanlar
6/22/19, 8:27 PM
#4

Madrassen byttes efter en månad men då var det försent. Ligger på sidan på två supermjuka madrasser men så fort jag suttit/legat på rygg en stund så är den brinnande smärtan tillbaka. Röntgat ryggen men inte fått svar på vilken sorts inflammation det rör sig om tyvärr så får väl försöka kolla upp min journal. Har använt en sittkudde med utskuren mitt men då klämms kotan mer och smärtar ännu mer. Jag har varit hos kiropraktor och naprapat, provat massage och tens.

NiklasTyreso
7/2/19, 11:16 PM
#5

Ursäkta sent svar. Min första tanke var sjukgymnastik, som någon nämnde för musklerna runt ryggraden och blodcirkulation för läkande. Mycket bra, för läkande av ledproblem, skelttskador och hudskador är Vallört! Gemensamt för alla dessa områden är att de består av mycket kollagen. Vallört innehåller massor med allantoin som stimulerar kollagen bildningen. Vallört dricks som ett starkt te/infussion på bladen (aldrig roten). Vallört har lång naturmedicinsk tradition, för den är verkligen bra för skelett och leder, meeen… Vallört ska man bara dricka en halv liter starkt te en gång i veckan, för daglig användning ger hos vissa leverpåverkan. Enstaka personer som druckit det varje dag i flera månader har t o m fått levercancer, trots att hundratusentals människor i usa och europa använt Vallört utan problem. Roten innehåller mer än 10 gånger mer av de oönskade ämnena än bladen, så använd bara bladen till te och bara en gång i veckan. Susun Weeds videos (googla) beskriver bra hur man gör te på Vallört.

Magi-cat
7/24/19, 8:25 AM
#6

Vad jobbigt med så långvarig smärta! 

Jag skulle nog, efter tidigare goda erfarenheter, pröva Bröderna Tranbergs kraniosakrala behandling i Göteborg. De är mycket duktiga.

Hoppas du får snar hjälp av något slag!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: