Annons:
Etikettövrigt
Läst 618 ggr
InkaAthilea
7/29/19, 4:13 PM

Spolmask? Behandling?

Imorse bajsade jag ut en 1,5- 2 dm lång mask. Så jävla vidrigt. Misstänker spolmask. Finns det några alternativa metoder för att bli av med de?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
JRSN
8/2/19, 7:38 AM
#1

Det vanliga apoteket har medel mot maskinfektioner, bl.a. 'Vermox', som dock är receptbelagt. Kontakta din vårdcentral för mer information.

Det finns flera alternativa naturmedel mot parasiter. Men för att nämna en variant som kan användas under någorlunda kontrollerade former rekommenderas någon av 'Hulda Clark's' produkter. Här är ett exempel:

Hulda Clark Paracleance Program

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

InkaAthilea
8/3/19, 8:24 PM
#2

Jag har fått vermox utsnrivet. Och gjort första behandlingen. Ska kolla in det andra föreslaget också, tack! 😊

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

NiklasTyreso
8/9/19, 9:25 PM
#3

Renfana har förr använts mot mask i magen, men en kanna starkt te på renfana var sjunde dag i 4 veckor, det är äckligt och ger illamående. En riktigt jobbig behandling. Apotekets produkter är trevligare att använda mot mask.

Lina Strindlund
8/16/19, 5:35 PM
#4

Jag fick spolmask för några år sedan. Jag hade druckit en massa Selleri-smoothie tiden innan den första masken kom ut. Sedan läste jag att Selleri är bra på att driva ut tarmparasiter. Så det verkar ju logiskt då att den kom ut när jag fått i mig massa Selleri. :D Så eg. skulle jag nog kunnat skippa medicinen men eftersom jag fick panik och tyckte det var så äckligt tog jag medicinen. Numera skulle jag nog välja att frossa i Selleri istället. När jag tog medicinen (tror det var Vermox) mådde jag illa när jag drack kaffe… antar att det är starkt för magen den där medicinen. :( 

Jag hade valt att äta/dricka selleri i massor, sedan göra ett mask-test och om jag då var fri -jippi! Om jag inte var maskfri - Ta medicinen!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

InkaAthilea
8/21/19, 7:28 PM
#5

Tack för era tips! Om jag får mask igen ska jag prova selleri!! Ska kolla upp renfana också.

Jag har druckit och ätit sjukt mycket rödbeta också. det tycker tydligen inte springmaskar om. vet inte om detta gäller spolmasken också. men efter vermoxkuren har jag iallafall inte fått ut fler maskar. 

#4 förstår dig…  att du tog medicinen också. De där maskarna är så jävla äckliga. 😢

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Upp till toppen
Annons: