Annons:
Etikettövrigt
Läst 846 ggr
Magi-cat
9/8/19, 12:10 PM

Aronia - rena hälsan

Aroniabär är inte så kända som livsmedel, men tydligen väldigt hälsosamma med sin höga halt av antioxidanter. 😎

Jag har smakat saft och juice och det var riktigt gott, lite "strävt" i smaken men mycket aromrikt.

https://www.tv-helse.se/svartaronia-positiva-halsoeffekter/?fbclid=IwAR06KTqdfZsFV1p0KK7f98r3pfY-ciPL0J8TTgL6b7G_hcDvmROs5PqZKpk


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Lussan20
9/8/19, 12:20 PM
#1

Låter spännande. Mvh/WL🌺

Agnetachristina
9/10/19, 7:33 PM
#2

Jag brukar ta en näve färskfrysta aroniabär direkt från frysen och ta med i min smoothieblender. Övriga ingredienser; några frysta bananslantar, ett par matskedar turkisk yoghurt, en matsked algpulver och så fyller jag upp med havredryck så att det blir ett stort glas. Mumsigt och känns så nyttigt! Tycker man att det är för friskt kan det ju sötas upp med lite vaniljpulver…eller vaniljsocker!

Magi-cat
9/10/19, 7:56 PM
#3

#2 Låter gott!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vixxen
9/15/19, 12:54 AM
#4

Plockat Aronia nu! Torkar dem och använder dem på gröt och fil eller som snacks!

NiklasTyreso
9/21/19, 12:41 AM
#5

Jag ska ut och plocka igen! Krossade aroniabär i brödet ger blå färg, bra jäsning och samma nyttiga antioxidanter som blåbär.

Huygens
9/21/19, 10:20 AM
#6

Tydligen kan aroniabär ensamt (?) eller tillsammans med Gurkmeja (eng turmeric) motverka cancer. Här är en artikel. PeopleBeatingCancer

Big Pharma är såklart inte glad över aroniabären, för bären går inte att patentera och låsa till ett företag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: