Annons:
Etiketthuskurer
Läst 1059 ggr
Diamantenero
2019-09-14 22:11

Candida

Hej, Min bror har i flera år haft problem med en ”inre” svampinfektion/invasion. Har råkade ut för två starka kurar med antibiotika på rad och hela hans kropp tog stryk och med totala obalanser tog denna candida/svamp över. Det påverkar hans mående, han beskriver sig ha ”brainfog” och inte kunna tänka klart. Han är deprimerad har humörsvängningar, har blivit asocial och har självmordstankar. Han har testar varenda diet och kost kan tänkas. Och den vanliga läkarvården har avfärdat honom flera gånger. Utåt sett ser man bara ”svampfläckar” på hans kropp i vita/rosatonade färger. Läkare anser det inte som allvarligt. Han har sökt terapeut men blivit avfärdad med att han mår dåligt för han känner sig ful för sina fläckar. Och när läkarna löst fläckarna kommer han må bra ocj få tillbaka energi att kunna jobba igen. Är så orolig! Har någon erfarenhet själv av vad som kan tänkas hjälpa/bota? Ursäkta långt inlägg! Tacksam för svar🙏

Annons:
Sindri
2019-09-14 23:07
#1

Det som måste åtgärdas är hans tarmflora. Och det låter logiskt att han har hjärndimma, för inga organ har så mycket kommunikation sinsemellan som hjärnan och tarmarna.
Jag är inte duktig på svampdödande kost, har själv haft svamp, men inte i den omfattningen så på mig hjälpte typ paleo "light" med mycket kokosfett och kaprylsyra.

Jag vet inte hur man helt ändrar sin tarmflora, förutom transplantation, men vet inte om man kan få det seriöst i Sverige. Frilansare som erbjuder sånt skulle jag inte lita på. Och absolut inte tarmsköljning - det tror jag är rent farligt.

Jag skulle råda dig och din bror att läsa på allt ni kan om modern forskning på tarmflora och på det sättet försöka tråckla er fram till något som kan hjälpa. Det finns ju kost som är mer eller mindre bra för en sund tarmflora.

Önskar verkligen din bror lycka till, han måste ha det jättejobbigt.

Diamantenero
2019-09-15 23:30
#2

Tack så mycket för din tid och omtanke! Ska ta åt mig det du läser🙏

Huygens
2019-09-16 17:51
#3

Letar man på nätet, 'avföring botar' kan man hitta:

Avföring återställer bakteriell balans. SVT, 2014-11-03
Avföring botar sjuka, SR, 2012-10-02
Avföring botar tarmen. SvD, 2012-07-25
Lavemang med donerad avföring botar. SVT, 2010-11-08

I det första fallet ovan får man avföringen i näsan. Rimligen borde läkarna veta om dessa behandlingar, om läkarna inte är 100 % inkompetenta.

Om jag blev avfärdad, skulle jag söka mej bort från dom inkompetenta läkarna till några som har åtminstone minimal kompetens.

Upp till toppen
Annons: