Annons:
Etikettövrigt
Läst 725 ggr
Huygens
2019-09-22 14:28

Sveriges Radio - Program

"Människor och Tro" - "Vård, tro och vetenskap", P1, 2019-09-19, 45 min

Om Vidarkliniken och hur man kan behandla sej med Gurkmeja och brocolli.

Annons:
Sindri
2019-09-22 15:32
#1

Grrrrrr! Så vansinnigt arg man blir av att höra och läsa detta. Tänker på Sven Erik Nordins berättelse.  Visserligen inget nytt för mig, jag är sedan länge övertygad LCHF:are och har är friskare nu och känner mig yngre och piggare, än jag var för 15 år sedan.

Så cyniskt av folk att säga "Då var det väl inte cancer". Då kan man lika väl tänka sig att massor med människor blir stympade och får sina liv ödelagda helt i onödan. Skrämmande, det med.

Det är så oerhört plågsamt att möta vänner och bekanta som drabbats av cancer, alzheimers mm och höra vilka behandlingar och råd de får, och hur livrädda de är för att prova några alternativ. Och så dör de helt i onödan. Det blir fler och fler nu, och förutom sorgen att mista dem blir man så arg vid tanken på att det var helt onödigt!

Sjukvården och skolmedicinen behöver reformeras avsevärt.

Huygens
2019-09-22 15:53
#2

Ja, den totala bristen på intresse från traditionella läkare är häpnadsväckande.

Jag tror skolmedicinens ointresse mycket beror på det järngrepp Rockefeller-Intitutionen, Big Pharma och Bilderberggruppen (läs: bakomvarande krafter) har på lärosätena. Medicinskt utbildade blir i praktiken hjärntvättade.

Få läkare har goda kunskaper om skadligheten hos processad mat. Kunskapen om farorna med konstgjord glukos eller artificiell stärkelsesirap är knaper. För att inte nämna okunskapen om farorna med 5G, som är på väg att införas.

Frågar man läkare om deras kunskaper rörande vitaminers läkande egenskaper är det magert.

Big Pharma kan inte patentera och låsa vitaminer till sin profit.

Kryddor, kostråd, grönsaker, frukt etc, kan heller inte patenteras. Därför tror jag att dom läkande egenskaperna från nyss nämnda, totalt raderats från läroböckerna på medicinska fakultet. Det är istället dyra mediciner som gäller, som Big Pharma kan tjäna pengar på.

Så länge ansiktslösa byråkrater i EU fogar sej efter Bilderberggruppens befallningar, kommer även svenska lydregeringar följa i samma destruktiva spår. Fallet med Vidarkliniken är ett exempel.

Pyttelite
2019-09-22 21:58
#3

#2 Kryddor, kostråd, grönsaker, frukt etc, kan heller inte patenteras

Du får nog läsa på hut växtförädling hanteras både inom EU och i stora världen.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Sindri
2019-09-22 23:47
#4

Nu tycker jag du pratar om helt andra saker än #2 av: Huygens

Visst kan man patentera nya sorters grödor, men det duger gott med kryddor du kan köpa i mataffären. Grönsaker, frukt mm som redan finns kan inte patenteras av läkemedelsföretagen för att tjäna pengar på, istället för t e x cellgifter.
Och kostråd kan definitivt inte patenteras. Visst kan du tjäna pengar som kostrådgivare, men det har inget med läkemedelsföretagen att göra, och de står för den mesta forskningen om sjukdomar idag, och forskningen verkar bara gå ut på att hitta nya, dyra mediciner.
Klart att de (och deras arvoderade "konsulter" och "experter") inte vill att folk skall bli friska utan mediciner.

Pyttelite
2019-09-23 00:05
#5

#4 Samtliga fröer, köksväxter ska hanteras enligt jordbruksverkets normer, se länk nedan. Dessutom kan man söka rättigheter till olika växtförädlingar och även ansöka om patent. http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/odling/utsadeochsorter/forutsadesforetag/saluforing.4.1cb85c4511eca55276c8000281.html https://genteknik.nu/patent-och-vaxtforadlarratt/ Naturligtvis tjänar fröföretag, kostrådgivare mfl kategorier pengar på sin verksamhet. Enda skillnad mot läkemedelsföretag är att läkemedelsföretagen satsar större summor på att utveckla nya läkemedel. All forskning leder inte till kommersiella produkter. Självfallet vill dessa företag få tillbaka sina satsade pengar - skulle inte ni vilja det?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Huygens
2019-09-23 08:19
#6

Jag avsåg inte cancerframkallande GMO.

Annons:
Pyttelite
2019-09-23 12:12
#7

#6 Det gäller inte bara GMO - all växtförädling är inte räknad som GMO sedan är det inte pga cancer man vill undvika GMO utan det finns andra orsaker.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: