Annons:
Etikettövrigt
Läst 634 ggr
Agnetachristina
1/10/20, 9:16 PM

Antroposofisk behandling

Jag har primärprogressiv ms och då sjukvården inte erbjuder medicinsk symptombehandling bestämde jag mig för att vända mig till en läkare med antroposofisk inrikting. Har genom denne rekommenderats att testa injektioner med apis och cerebellum. Någon som har erfarenhet av preparaten?

Annons:
Lona
1/11/20, 9:29 AM
#1

Vad är cerebellum? (Jag förmodar att det inte är mänskliga hjärndelar som man ska injicera.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Magi-cat
1/11/20, 5:10 PM
#2

#0 Du menar inte cerebellum (=lillhjärnan). Det måste vara något annat. 🙂 Belladonna?

Om du blivit rekommenderad något av en läkare måste du noggrant fråga ut denne vad behandlingen går ut på så du får veta så mycket som möjligt. Jag tvivlar på att ett forum på nätet är rätt väg. Återkom gärna när du fått reda på mer!

Hoppas att du får hjälp med din sjukdom och vänd inte den "vanliga vården" ryggen!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Agnetachristina
1/11/20, 6:49 PM
#3

Ja, jag vet inte mer än att det är preparat från djur. Apis = bigift ska verka mot smärta och cerebellum = lillhjärnan sägs kunna påverka balansproblem. Det här med antroposofisk behandling är helt nytt för mig. En chansning, helt enkelt. Skumt värre… men intressant. Kanske är det fel forum att fråga i…

Magi-cat
1/11/20, 6:57 PM
#4

#3 Ok. Konstigt att du inte fick mer förklaring av den som kom med förslaget! 🤔 Berätta gärna om du får reda på något mer …

Att fråga är aldrig fel, men om det finns något här som vet mer om det där återstår att se. 😎

Att injicera känns minst sagt märkligt. 😮Är det ens tillåtet?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

koppargaller
1/12/20, 1:31 PM
#5

Är personen legitimerad medicine doktor? Du kan kolla med IVO om hen har rätt att praktisera o använda sig av preparaten ifråga, samt om hen fått anmärkningar på sig.

Tant Grön
1/12/20, 1:36 PM
#6

Bigift sa man förr att det var bra mot reumatiska smärtor. Hörde om biodlare som lät bina sticka sig för att lindra smärtan.

Annons:
Lona
1/12/20, 4:06 PM
#7

#5, Petig som jag är så tänkte jag bara förtydliga att medicine doktor = någon som har disputerat/"doktorerat" inom medicin, dvs har forskat. Jag tror att begreppet du menade var legitimerad läkare (dvs en "vanlig doktor") och det är definitivt klokt att kolla upp den här personen och befattning/utbildning. Injektioner är inget att "experimentera" med och att injicera hjärnsubstans från djur låter direkt olämpligt. Bra inlägg, det finns många hokus pokus-människor därute! TS, det är ju möjligt att det är en vedertagen metod men det låter rätt skumt. Jättebra att du frågar, men kolla upp ordentligt innan du gör en sån behandling - i synnerhet om det innebär injektioner. Det är dessutom viktigt att man har korrekt utrustning som tex sterila kanyler och det kan vara svårt att få tag på utan förskrivning. (Jag tvivlar på att den här personen har förskrivningsrätt, dvs kan skriva ut recept på läkemedel och annat på apoteket.) Jag förstår om du är smått desperat, min särbo har MS och det är sannerligen ingen dans på rosor. Hoppas att du hittar något som hjälper! Uppdatera gärna här, även om vi låter rätt kritiska så är det intressant att få lära sig mer och vi kanske har fel. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: