Annons:
Etikettövrigt
Läst 145 ggr
Pyttelite
2/13/21, 8:07 PM

Uppsalaläkare tar 50 000 för tveksamma sprutor - IVO vill återkalla legitimation

Ekströms Smärtklinik i Uppsala säger sig kunna bota kronisk smärta på bara några veckor med en egenutvecklad metod. Nu har IVO kommit fram till att läkaren Tomas Ekström varit grovt oskicklig i sin yrkesutövning och att hans legitimation bör återkallas. Själv slår han ifrån sig alla anklagelser.

Läs gärna gärna artikeln:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/uppsalalakaren-tar-50-000-for-egen-metod-riskerar-bli-av-med-legitimationen


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Ekströms Smärtklinik i Uppsala säger sig kunna bota kronisk smärta på bara några veckor med en egenutvecklad metod. Nu har IVO kommit fram till att läkaren Tomas Ekström varit grovt oskicklig i sin yrkesutövning och att hans legitimation bör återkallas. Själv slår han ifrån sig alla anklagelser.
Annons:
Magi-cat
2/13/21, 8:16 PM
#1

"Bland annat rekommenderar han att endast äta choklad för att gå ned i vikt"

Gott! 😁


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
2/13/21, 8:18 PM
#2

#1: Han verkar pålitlig lägg till geléhallon oxå.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Magi-cat
2/18/21, 9:56 AM
#3

Alltså, skämt åsido.

Jag blir inte jätteupprörd över det som kom fram om hans metod. Det lilla underlaget i artikeln säger inte så mycket och jag har ingen möjlighet att ta ställning till om patienter känt sig bättre eller inte. Han säger att han lärt sig metoden i USA. Finns det utvärdering där?

Men jag blir jätteupprörd för att han tar 50 000 för en behandling , om det stämmer!
Det är hutlöst oavsett och kan inte stå i proportion till åtgärden. Vad är det i sprutan? Sjukvård ska vara för alla!

Sedan är det ett annat problem att den vanliga vården inte är bra på att behandla patienter med långvarig smärta. Det låter så bra som det sägs i klippet att man ska behandla individuellt (jag håller helt med!) men det görs ofta inte. Det vården har att erbjuda är piller. Piller som ger biverkningar och så får man ännu mer piller och hamnar i en spiral av smärta och piller och inget hjälper. Och där någonstans står patienten och upplever sig inte få hjälp!

Om vården verkligen satsade individuellt, på verklig rehabilitering, på förebyggande, på uppbyggande skulle läkare som ovanstående inte ha en chans. De som går till honom har väl redan fått nog av att inte bli hjälpta av vården? Det är en gissning, från min sida.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: