Annons:
Etikettövrigt
Läst 755 ggr
szirius
2012-03-01 16:05

sevärd (tar 12 min)

http://www.youtube.com/watch?v=Jj-RJ4k9c04&feature=youtu.be

Jag länkar denna apropå att välja tankar. Vilken underbar inställning till livet, va?

Sedan, som sagt, så säger hon ju själv att hon var född optimist och hennes tvillingsyster var född pessimist…Flört

Intressant tema iaf, arv och miljö och vad kan man egentligen påverka…för precis som Tuvan också tar upp i "att välja tankar" -tråden så påverkas vi ju väldigt mkt av vilka människor vi är omgivna av.Inte minst under vår uppväxt. Denna kvinna  hade ju en underbar mor som lärde henne om denna positiva, tacksamma inställning till livet som hon sedan burit med sig…kanske är det ändå a och o.

Man kan läka mkt från tex. en trasig barndom , men vad tror ni, kan man verkligen läka allt?

Annons:
szirius
2012-03-01 20:43
#1

hallåå, är det ingen som vill titta?

shigne
2012-03-01 21:20
#2

Joooo….jag har tittat!

Men tyvärr är min engelska urkass + att jag är gravt hörselskadad…. Dvs., det gick inte så bra.

Tänkte jag skulle googla och läsa om kvinnan, måste ju finnas någonstans?

Ians
2012-03-02 07:19
#3

Oj glömde ju skriva…

Jag har tittat o delat på FB oxå!

En så söt liten dam…."jag vet att de onda finns också, Men jag fokuserar på det goda!"

Det är som det sägs….Det beror inte på hur man har det utan hur man Tar det!

Tuva-Lena
2012-03-02 12:35
#4

En sån go liten gumma! En ängel?Oskyldig

"All this terrible is not so terrible.."Flört

Vilket levnadsöde! Och vilken inställning till allt som vi uppfattar som hemskheter.. I know about the bad tings but I've focused on the good ones… eller hur hon uttryckte det. Sant i alla fall.

108 år och tränar fortfarande tre timmar vid pianot! leende.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Ravenna]
2012-03-02 18:11
#5

Inspiration! Glad

Upp till toppen
Annons: