Annons:
Etikettövrigt
Läst 1114 ggr
Tuva-Lena
2/22/13, 9:27 AM

Kvalitetstid / kvantitetstid

Vad innehåller din tid?

Är det tid som du använder för att uppnå kvalitet, eller är det tid som du använder för att hinna med så mycket som möjligt, det jag kallar kvantitetstid?

Eller är din tid kvantitetstid, som betyder att den håller hög kvalitet just för dig?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Ians
2/22/13, 10:06 AM
#1

😉 Både och för min del! Men visst strävar man efter att ha så mycket kvalitetstid som möjligt!

Tuva-Lena
2/22/13, 10:33 AM
#2

Samma här Ians, men strävan att fylla dagen med kvalitet sitter nog i. I fortsättningen får jag se till att bli "kvalitetsansvarig" då, istället för att bry mig så mycket om den kvantitet jag lägger ner på att andra ska få en kvalitetsfull vardag..🤐

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LottaO
2/24/13, 4:13 PM
#3

Bra fundering, Tuvan. Men kvantitet är ju mängd. Och beroende lite på vad man gör så spelar ju kvaliten inte så stor roll om man inte ägnar det tillräckligt med tid. Jag tänker på umgänget med barnen, maken också för den delen. Men också på ditt jobb Ians. Att få tillräckligt med tid att göra det man gör bra! I övrigt är jag ganska lat. Får jag tid över gör jag gärna inget alls. :)

Dansa kan man alltid göra!

mayolica
2/25/13, 1:10 AM
#4

Både och men strävar efter kvallitetstid. Hur jag lyckas få till det med kvalliten är lite olika…… Kvallitetstid för mej är att vara tillsammans med familj o vänner,framförallt lilla barnbarnet❤️  Det kan oxå vara att sitta vid datorn eller koppla av och göra ingenting ,vara ute i naturen, åka på kurs, eller göra något kreativt som käns roligt och meningsfullt. 

Kvantitetstid kan vara stå i väntetider stå i köer mm, restid,sjuktid och all övrig tid som avsätts till sånt som känns tråkigt eller meningslöst.

Arbetstid kan ge både och.😉

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: