Annons:
Etikettövrigt
Läst 826 ggr
Mandra
3/15/13, 1:52 PM

Behöver lite hjälp!

Jag har ju skrivit lite om min ena katts ev vaccinationsskador eller inte. Jag har lite svårt att tro på det och har därför inte gått vidare med det.

Istället har jag fått ett annat tips om att det skulle vara något luftburet - men inte om vad.

Det här kan stämma bättre kanske eftersom den andra katten + mig själv + och nu senast min vildkatt jag tagit hand om över vintern - också tycks vara påverkade av något.

Ena katten Emmis + mig hostar, jag har dessutom blivit väldigt torr i näsan, slemhinnorna blir så torra att det blöder. Detta har pågått i 2 månader och borde inte vara en vanlig förkylning.

Dunis, min andra innekatt har magrat väldigt. Ingen hosta.

Månis, vildkatten, har magrat något, äter dåligt (lixom alla katter och jag själv) och idag vägrar hon att gå ut. Är hängig. (Den här katten är inte vaccinerad överhuvudtaget och inte jag heller, så jag har svårt att tro på den teorin).

Även jag och Emmis har magrat.

Vi köpte en luftrenare som vi fick igår. Ibland ger den stora utslag när jag går förbi. Jag är rökare, röker bara ute och i källaren, så man kunde misstänka detta - men den ger INTE utslag alltid när jag rökt. Det borde den väl göra då?

I övrigt kan den ge utslag - på mig - både när jag varit ute och inne och går förbi den. När jag varit inne i huset en stund ger den inga utslag på mig. Vad sjutton kan detta vara?

Och man magrar väl inte av tobaksrök? Två har hosta, ALLA magrar. Min gubbe tycks inte bli påverkad. Jättekonstigt.

Annons:
Mandra
3/15/13, 1:54 PM
#1

Vill tillägga att vi också har köpt en gyrometer och mätt luftfuktigheten (den är just nu något för låg för någon med astma, som Emmis) men inte för någon som är frisk.

[KosmosBill]
3/15/13, 1:58 PM
#2

Hur är det med strålning.

Bor du nära en mast?

Har du trådlös hemtelefon?

Hur långt är det till grannars trådlösa dect-telefoner?

Mandra
3/15/13, 4:28 PM
#3

Nu ska jag visa min okunskap på detta område. Vad är en dect-telefon. :)

Vi har trådlösa telefoner. Och mobiler räknas väl också dit antar jag. Och det har väl alla här. Själv använder jag min så lite som möjligt. var det finns någon mast vet jag inte. Ska kolla.

Silvestris
3/15/13, 6:36 PM
#4

Har ni kollat hemmet för mögel och hussvamp? Både människor och djur kan bli rejält dåliga av sådant.

[KosmosBill]
3/15/13, 9:27 PM
#5

Basenheten hos dect-telefoner(trådlösa hemtelefoner) strålar varje sekund. Även när de inte används. Har för mig att de är förbjudna i Tyskland. 

Det finns trådlösa som inte strålar när de inte används, och med bara 25% av strålningen när de väl används.

Siemens har några varianter. Borde finnas fler fabrikat idag som inte strålar när de inte används.

Djur hatar strålning. Djur och växtliv försvinner runt masterna i skogen.

Våra fysiska kroppar är bioelektriska. Cellerna kommunicerar på detta sätt. Strålningen stör både djurens och människors kroppar.

Finns ingen anledning att ha en reuter som skapar microvågsstrålning och gör hemmet till en microvågsugn.

Både för din och djurens hälsa borde du slänga dessa apparater så fort som möjligt.

Mobilerna strålar väl inte hela tiden när de bara ligger där.Bara då och då.

Silvestris
3/15/13, 9:47 PM
#6

#5

Men sluta dilla. Djur och växtlighet försvinner inte alls runt master. Det smälldes upp en mast nära morsan för bra många år sedan och varken djur- eller växtliv har förändrats och då har morsan väldigt bra kännedom om skogen och djurlivet då hon jagar på marken.

Annons:
[KosmosBill]
3/16/13, 12:40 AM
#7

#6 Jaså din mor skjuter djuren i skogen. Då behöver de inte bekymra sig för att mobilmasterna skadar dem. Det ser din mor till. Trevlig kvinna! Sitter väl i generna.

Från den bifogade pdf-filen:

Hundar och katter

Veterinären Christian Métraux har i sin mottagning observerat ett stort antal sjukdomsfall som direkt orsakats, eller komplicerats, av strålningen från sladdlösa DECT-telefoner och trådlösa nätverk.

Ett exempel är en katt som fick ett bitsår i tassen. Det blev en böld som opererades. Katten behandlades också med antibiotika. Efter några

veckor behövde katten opereras igen. Veterinären misstänkte att orsaken var resistenta bakterier, men laboratorieprov visade ingenting.

Då rådde han kattens matte att ta bort alla DECT-telefoner från hemmet. Det gjordes och katten tillfrisknade omedelbart.

Ytterligare ett exempel bland många liknande är en häst som blev av med en kronisk förlamning i ett ben när DECT-telefonen togs bort från detnäraliggande boningshuset (DECT har en räckvidd på 50-300 meter).

En stor blandrashund drabbades av utslag och akut förlamning i bakbenet tre veckor efter att ett trådlöst nätverk installerats i huset. Efter att husse, på veterinärens inrådan, tagit bort både WLAN och DECT blev hunden snabbt bättre.

”Macht der Elektrosmog Hund und Katze krank?” av Barbara Vonarburg.

http://sc.tagesanzeiger.ch/dyn/wissen/umwelt/832675.html

                                  *********

http://mobiltelefoni.tv/2011/10/13/mobilmaster-skadar-faglar-och-insekter/

En ny expertutredning i Indien, beställd av indiska miljödepartementet, konstaterar att ekosystemet skadas av mobilmasternas strålning, skriverTimes of India.

De 10 experterna som tillsattes för ett år sedan för att studera effekterna av mobilmasterna på fåglar och bin, konstaterar att av 919 studier från Indien och övriga världen, visar en majoritet, 593, en negativ påverkan på fåglar, insekter och växter av strålningen från mobilmaster.

Expertgruppen kontaterar att forskningen visar att strålningen påverkar biologiska system på flera sätt och att det redan har ringts i varningsklockor vad gäller påverkan på bin och fåglar. Det senare visar på allvaret i situationen  och att många arter är känsliga.

walter
3/16/13, 5:38 AM
#8

#0 När det gäller dina katter ta och ring veterinär och fråga. Fråga då också om det finns sjukdomar som kan vara gemensamma mellan katter och människor. De flesta sjukdomar brukar vara artskilda, men finns väl några som både djur och människor kan få. När det gäller katter och avmagring så kanske det kan bero på mask.
Du kanske kan få bättre svar gällande katter inne på någon av kattsajterna, finns flera stycken. Katter och hittekatter plus flera rassajter. Vem vet dom kanske också kan svara på om katterna kan smittat dig eller tvärtom.

Som det du skriver så låter det ev som din vildkatt haft något med sig fast jag antar att du haft den inne ett tag så finns det en liten risk att den smittat dina andra katter med något. Att vildkatten fått det sist kan bara vara så att den haft bättre motståndskraft mot vad det är. Eller så som du skriver så verkar du ha utekatter så vem som helst av dom kan ha fått något ute som sen även smittat dig.

När det gäller din egen förkylning. Denna vinter har det gått flera olika influensor så möjligt att du haft flera olika efter varandra, man måste inte bli jättesjuk av dom utan symptomen kan vara mer som vanlig förkylning.
Finns också något som kallas 6 veckors hosta. Vad den till största del går ut på hörs på namnet så din förkylning kanske inte har någon koppling till katternas förkylningar. Vad gäller att ni magrat det kan bara bero på förkylning att det till slut tagit på kraften.

Din luftrenare så säger du att ni fick den igår så det är mycket möjligt att det bara är en slump att den går igång ibland när du går förbi. Nu vet jag inte hur högt ljud den ger om du hör den oavsett vart du befinner dig. En luftrenare brukar gå med relativt jämna mellanrum för att hålla luften på den inställda nivån och sen också ge utslag om det blir extra. Så just den tror jag du tills vidare bara ska lämna åt sidan då den är ny tills du lärt dig hur den fungerar.

hej

Tuva-Lena
3/16/13, 10:12 AM
#9

Det här om trådlösa telefoner var intressant! Måste berätta för min kära mor som har varit såå trött de sista åren, faktiskt sen hon skaffade trådlöst..🤔dessutom har hon den ju bredvid sängen!😮

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: