Annons:
Etikettfysio-zon-aromaterapi
Läst 8385 ggr
[Zlarviig]
2013-02-14 10:20

Sträckt ryggmuskel

Jag har ingen aning om det här är rätt sajt..

Jag vaknade imorse med en sträckt ryggmuskel, tror jag. Det gör ont när jag försöker resa mig upp eller böja mig fram, men när jag slappnar av så känns det inget alls.

Nu undrar jag vad jag ska göra åt det? Ska jag stretcha, vila, bara vara som vanligt..?

För jag ska städa idag eftersom vi får nya möbler imorgon som jag ska bygga ihop och flytta på. Är det okej eller måste jag vila några dagar först?

Annons:
Ians
2013-02-14 16:52
#1

Din kropp vill kanske hinta att du behöver vila…och inte röja loss just nu! 😉

[Zlarviig]
2013-02-14 19:06
#2

#1 Kanske det, men min kompis kom över och hjälpte mig att ta isär och kasta dem gamla möblerna, och efter lite arbete så försvann det nästan helt faktiskt!😂 Nu får jag hoppas att det inte bara är tillfälligt 😛

Tuva-Lena
2013-02-15 09:44
#3

Det beror på var i ryggen du har "sträckt dig", är det i en muskel som inte direkt är aktiv då du lyfter så är det bara bra att du är i rörelse, men känner du minsta obehag av att lyfta så bör du vila först. Rörelse är den bästa medicinen för stela och "sträckta" muskler, men då i lagom dos. Fast det brukar man kunna känna själv, när det är dags att backa så att säga.. Lycka till! både med rygg och nytt hem!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Zlarviig]
2013-02-15 16:34
#4

#3 Det var uppe på vänster sida nästan vid skulderbladet. Jag hade ont igen imorse när jag vaknade fast inte lika mycket som igår. Jag möblerade om lite och efter ett tag så försvann det igen. 😂

Tack så mycket 😃

Upp till toppen
Annons: