Övrigt

Kan man få sprucket blodkärl?

2018-03-07 16:16 #0 av: Carronella1

Hej!
Idag av misstag av en kille fick jag en snöboll inmutad i mitt vänstra öga. Jag stod bakom min kille som han som kasta egentligen skulle träffa men han träffa mitt öga ist.
Helt öppet öga hade jag och de tog ett tag innan jag fick bort all snö så ha kunde öppna ögat helt igen och se.
Första 5 minuterna gjorde det sjukt ont, ville typ gråta. D sved o skavde liksom i ögat och jag var illröd. Sen avtog smärtan lite men höll i sig litegrann i ca 30 min, kan skava lite ibalnd när ja blinkar typ. Men d röd / rosa tog lite längre tid på sig innan d la sig.
Då undrar jag, finns det någon risk att jag vaknar med ett sprucket blodkärl imorn? För d va ändå en jäkla smäll.

Anmäl
2018-03-07 16:26 #1 av: Magi-cat

Jag förstår att det där gjorde ont!

Jag föreslår att du genast går till vårdcentral, skolsköterska eller liknande så att någon får titta på ögat. Om inte annat, är det skönt att få lugnande besked.

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-03-07 16:32 #2 av: [[Lovemyselff]]

Man ska aldrig kasta snöbollar. En grej jag har fått lära mig. Kanske det är dags att din kille och hans kompis lär sig det?

Anmäl
2018-03-07 17:36 #3 av: Maria

Jag tycker också att du ska undersöka ditt öga så inte hornhinnan har blivit skadad.

/Maria

Anmäl
2018-03-08 07:32 #4 av: Mandra

Min gubbe fick en blompinne i ögat en gång. Det orsakade en blödning inne i ögat, så, ja, blodkärl kan spricka. Du måste gå och undersöka dig.

Anmäl
2018-03-08 07:43 #5 av: Magi-cat

#0 Lycka till och berätta gärna hur det går för dig! 

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-03-08 10:22 #6 av: Tant Grön

Jag skadade ena ögat för några år sedan, det sved och rann jättemycket, men såg inget när jag tittade i spegeln. Nästa dag kliade det och jag gnuggade mig i ögat, när jag sedan råkade titta mig i spegeln så var halva ögat alldeles blodrött. Jag åkte till vårdcentralen och fick träffa en läkare som sa att det var ett blodkärl som brustit, men det var inte farligt. Det gick över på några dagar, men såg väldigt otäckt ut.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.