Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketttips
Läst 2364 ggr
signemo
0

Huvudvärk

Gokväll på Er.

Har Ni några förslag på vad jag skall göra för att slippa min irriterande huvudvärk. Det är lätt huvudvärk. Men har hållt på i snart två månader. När den hållt på ett tag så tänkte jag att det är väl spänningshuvudvärk. Fast jag känner mig inte stressad eller spännd nu

Var rädda om varandra

Tiia
0

Har du haft ont i nacken,axlarna?

Jag kan få huvudvärk ibland och då hjälper massage.

signemo
0

jo jag har en axel som varit frusen och den andra har jag sån där inpigment( inklämning ) och sen är det visst förslitningar också enligt ortopeden

Var rädda om varandra

Tuva-Lena
0

Kan hända att du går och spänner axeln av "gammal vana" så att säga. Försök få någon att massera upp både skuldra, axlar och nacke på dig. Sedan kan du testa våra akupunkturpunkter genom att göra akupressur. Vi hade dom uppe för ett tag sen så jag ska se om jag hittar tråden igen… ;)

Här har du tråden med punkter vid huvudvärk: Flört Ligger under inlägg #19

Huvudvärk

[

](Read.aspx?ThreadId=16cdce09-cb58-447f-8d96-9e7750e381a4)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

signemo
0

Tack Inga-Lena Skall läsa och pröva. HAr faktiskt fått ett presentkort på Varbergs kurort. Kanske skulle utnyttja det på min lediga dag. Hm ja det borde jag

Var rädda om varandra

ANNIA
0

Signemo, då du säger att det är lätt huvudvärk så kanske försöka med färg och form.

Sätt eller lägg dig ner och slappna av så mycket du kan. Sen tänker du på din huvudvärk. Tar en penna och ritar en kontur runt hela området som du har ont, ta till lite marginal. Sen tänker du dig en färg som du tycker passar din värk just nu. När du gjort det, så på lägsta punkten så borrar du ett hål och släpper ut all färgad vätska i ett glas eller skål. Jag brukar även tänka mig att jag använder typ en fönstreskrapa så att jag riktigt gör rent från all färg. Sen går till slasken och häller ut all vätska.

För säkerhets skull säga, du gör allt inne i ditt huvud under tiden du slappnar av.

Ett annat sätt om du inte kan få bort huvudvärken helt. Så kanske få ner den i styrka lite grann. Gör nästan allt likadant. Slappnar av, ritar kontur, ger färg. Men istället för att borra hål så rulla du ihop allt till en boll och slänger iväg den ifrån dig. Och medan du slänger du iväg bollen så ger du den en ljusare nyans av den färg du valt. Sen när bollen studsat tillbaka så kan även huvudvärken minskat i styrka.

Tuva-Lena
0

Smart sätt att att använda tankens kraft på ANNIA! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."