Godistroll?
Godis är GOTT, men ack så vanebildande!😟
Jag försöker att hålla mig till choklad men det fanns en tid då jag köpte smågodis ett par ggr i vecken. Det fick jag sluta med när jag hade ett hål i en tand som jag inte hade råd att laga just då..
Inte alltid dåligt att ha begränsat med pengar, eller hur? Det fick mig att sluta äta godis i alla fall! 😛
Hur är det med ditt godisätande? Äter du för mycket, för "lite" eller inget alls?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag försöker hålla det till helgerna, men är svårt ibland.
Speciellt läsk.
Men vi veckohandlar, och då blir det på torsdagar eller fredagar vi handlar. Försöker att inte handla osv annars och då blir det inte att man äter mer än vad man ska, om det inte finns hemma.
Har dessutom 1 mil till närmaste affär, så blir inte att man bara "råkar"gå till affär eller så.
Medarbetare: rexkaniner, Support.

Fick uppslaget til lden här undersökningen när jag var på seans härom kvällen. Medium:et berättade för en bänkkamrat att " du bör se opp med socker" sa han, tänk på hur mycket socker du äter!" Jag frågade henne sedan om hon hade diabetes el dyl, men nej, hon var "sockerberoende" sa hon. Så hemskt tänkte jag! Men det är tydligen ganska vanligt..😕
#2 Ja tyvärr är sockerberoende vanligt 😕

Ja ibland kan det vara en fördel att ha långt till närmsta affär Frida!😃Frestelserna blir så många färre..😉 Jag håller mig också till helggodis, inte så att jag köper godis varje helg men oftast en chokladkaka när jag vill "fira" nåt.👍
#4 Japp är fördel hehe Och även att ha handlingslista man måste följa och budget man måste vara inom, hjälper till mycket 😃
Jag äter tyvärr godis VARJE dag. Jag ska ta tag i det. Snart. Vilken dag som helst. 😇
#6 Gör som jag: Handla bara 1, max 2 gånger/vecka, och köp bara efter lista 😉 Då går det inte att äta varje dag 😛

Äter bara godis - eller rättare sagt choklad när mensperioden sätter igång.
Synd bara att jag är i början på menopaus bara 😭- för hä ä gött me götta!
#7 He he, det beror på vad det står på listan! 😉Ska på allvar ta tag i det inom kort. Min mage och jag är inte överens om att godis är gott!
#8 Den perioden är värst!

Har tagit tag i mina ovanor ordentligt, eftersom jag är rejält socker beroende. Så mitt svar blev äter godis ibland….innan hade det blivit äter godis jämt.
Och hade önskat att jag kunde svara äter inte godis alls, men än är jag inte riktigt där. Dock har jag kommit en bit på vägen. 😉
Tänk att sött skall ha den effekten på oss, att vi bara vill ha mer o mer o mer. Inte alla men väldigt många.

Är, eller…har varit. Har inte ätit godis/socker på två är *mallig*

Jag äter inte godis alls. Inte choklad heller. Är chokladoman egentligen och det var jag i en massa år och det satte sig på vikten. Nu kan jag inte ha nåt sånt lockande hemma alls, så jag väljer bort det helt. Svårt kring Jul dock, men om jag äter allt som finns på julafton så slipper jag känna sug hela julen. 😂Mina barn har sedan de var i tidiga tonåren fått hålla sig med sitt godis där jag inte ser det. De var så söta att de delade med sig och så kan vi ju inte ha det😛Nu är de så stora att de väljer bort godis själva, de vill lägga pengarna på annat.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Äter inte smågodis alls med tanke på vad det är i dom . Dricker inte läsk och äter inte snacks överhuvudtaget..
SÅ vad blir jag fet av?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ja du Abbis det har jag undrat själv många gånger….när jag varit duktig o just undvikit dessa fett fällor under långtid o det inte visar sig på vågen iaf!

Klickade i "äter inte godis alls" men kom på att jag skarvade en smula 😞. Visserligen är jag LCHF -fan men mörk choklad funkar allti liksom glass, visserligen hemgjord utan socker men gör man den på kondenserad mjölk så är frågan om det inte är att räkna som gotter 🤪
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kondenserad mjölk innehåller ganska mycket socker 40-45% faktiskt. Så jo Hellas det räknas nog till godis 😉
Bättre med ren grädde och ev lite stevia om man vill ha sött i.

Kondenserad mjölk ger en fantastisk konsistens på glassen *suck*.
Men du har rätt, självklart är det inte riktigt ok 🤐
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Javisst ska man unna sig ibland. Det måste få vara ok! Bara man vet Vad man unnar sig, och rättar suget efter det.

Jag får sådana sockersug ibland, så det gör ont! Kan trycka i mig en hel del, bara jag tar det i rätt takt. Äter jag sötsaker lite i taget kan jag äta hur mycket som hellst. Men efter gastric bypasen (magoperationen där en del av magsäcken togs bort) kan jag inte äta mer än lite i taget, annars blir jag illamående och blir darrig. Tack vare min kropps reaktioner på sötsaker kan jag hålla mig ifrån att trycka i mig en massa sötsaker och har behållit min vikt på normal nivå i två år sanrt.
#9 Meningen är ju att man ska skriva en bra lista 😉

annat,nämligen:
smågodis o läsk= inte alls
choklad o klings/östehagens ibland vanlig glass. Ja
jag har stevia i te, sågottsom skippat socker i kaffe
hmm, hittade en "100"grams lakritzpåse söt/salt som överlevt
i några veckor i kylen
jag får väl sötsuget stillat via frukt 😮
jordgubbar nyss 😛
penke
Godis, godis, godis… förutom min hund är godis min bästa vän. Ack så gott! Måste dock dra ner på det :) Har sköra tänder så det är det första jag tänker på.
Har alltid varit en godis-råtta!

Är en riktig gottegris, vilket syns på vikten! Försöker att hålla det till att smaska ordentligt några dagar i månaden när pengarna trillat in och sen inget resten av månaden. Är dessutom en stor chips och ostbåge galning också, så det är både söt och salt tarmen som påminner mig i stort hela tiden!😟😛
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!