Grönt te, matcha
Har ni provat matcha-te? Själv dricker jag mycket grönt te av olika slag och på senare tid även matcha-te. Det lär ska vara nyttigt dessutom.
Att det är "trendigt" enligt artikeln i länken är verkligen helt ointressant.
https://kurera.se/gront-guld-i-koppen-darfor-tar-matcha-varlden-med-storm/
Enligt AI-översikten:
"Vad är bra med matcha?
Matcha är bra på grund av sina antioxidanter, som skyddar mot cellskador, och kombinationen av koffein och L-teanin som ger lugn energi och förbättrar fokus utan en "krasch". Det kan också stärka immunförsvaret, minska inflammation, förbättra hjärnfunktionen, och bidra till ökad fettförbränning. Dessutom innehåller det vitaminer och har antiinflammatoriska egenskaper som är bra för huden. "
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag älskar matcha. Har pulver av hög kvalité hemma, samt visp och allt, och gör antingen enbart med vatten eller med honung och mjölk.
Att det är en trend gör så att jag har möjligheten att enklare kunna hitta bra pulver utan att leta efter en asiatisk butik. Dessutom finns det därmed också att köpa "to-go" gjort på bra pulver.
Tyvärr kör majoriteten av alla kända kedjor så som Starbucks, Joe, etc. på billigt pulver så man måste ha lite tur och hoppas på att man hittar en mindre kedja som faktiskt köper bra pulver.
#2 Precis, det gäller att hitta bra pulver. Har du någon favorit?
Är något "trendigt" bereder det tyvärr också marken för sämre produkter. det gäller att vara uppmärksam. Och ha lite tur, kanske, att hitta någon bra favorit …
🍵🍀
Jag dricker just nu något "feel-vivid" matcha. Jag har köpt det på en hälsokost, tror jag.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen