Massageapparat för värk.
Vet ni om några bra massageapparater för värk i nacke, skuldror och korsryggen?
Jag hade en innan med dubbla huvuden som fungerade så bra för nacken tyvärr gick den sönder efter ca 20 år.
Jag har letar runt efter något liknande men hittar bara med ett huvud och de är tunga och dånar fruktansvärt.
Köpte en och testade men den gick sönder efter ca ett år och dånet var fruktansvärt.
Alla tips är välkomna men den skall gå att köpa i Sverige.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0 Har du provat TENS? Jag fick låna en sådan apparat en gång via vårdcentralen och tyckte det funkade bra.
Annars har jag läst om laserbehandling med någon apparat, men vet inte mer om det. Kanske någon annan som vet mer?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2: Tack för tipset. Har beställt en nu. Toppen att den dessutom var på extrapris. 👍😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3: Ja, jag blev också väldigt sugen på en kudde… 😋
#4: Ska testa den på benen också, eftersom jag har rätt mycket värk i musklerna runt knäna. Hoppas det hjälper. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3: Ja, kudden är jättebra! Är så glad för min och den funkar på benen också. Fantastiskt att man kan ha värme på.
Jag hade en apparat förut som man skulle hålla i, men det förstörde hela upplevelsen, för jag fick ont i den armen.
- Redigerat 2024-07-15 14:31 av Sindri

Det som är ett extrapris hos flera affärer nu är tydligen originalpriset på Power.
#6: Har också en som man ska hålla i, men dels är kontaktytan väldigt liten och dels är den väldigt tung. Tror inte den gör det, men efter att ha hållit i den några minuter så känns den som den väger flera kilon. Plus att man kommer inte åt så bra på axlarna och ryggen med den, eftersom man måste hålla den i handen och försöka "sikta rätt".
Snabba ryck. Beställde den strax innan tolv idag, och nu fick jag besked om att ordern var packad och på väg. Så kanske jag får den redan imorgon - beroende på varifrån den skickas. Har lärt mig att paket som skickas från norra Sverige brukar ta 3-4 dagar på sig att leta sig ner till Skåne.
#1. Nej, det har jag inte testat men skall kolla upp det.
#2. Skall kolla upp den också.
Tack för tipsen.
Clas Ohlson har en billigare som jag har i mitt fritidsboende, enda skillnaden är att man måste ha sladden i hela tiden, vilket aldrig varit problem för mig.
https://www.clasohlson.com/se/Massagekudde-/p/44-4490
#11: Har rätt långt till ett eluttag från stolen jag brukar sitta i, så för mig är det bra med en uppladdningsbar.
Hämtade ut den igår, men har inte testat den än. Den krävde nämligen en ganska lång uppladdningstid först.
#12: Har provat den på nacken och vaderna nu och den masserar rejält.
Den är mycket tyngre än jag trodde så den ligger stabilt på plats.
#13: Kul att du gillar den, för mig är den räddningen.
#14: Det gjorde ungefär lika ont att massera vaderna som det gör när min massör knådar dem, så den verkar effektiv. 😁
👍
Det blev en sådan här för mig:
https://www.clasohlson.com/se/Massagepistol-mini-med-4-massagehuvuden/p/44-5082
Den är smidig, ingen sladd, inte tung och dessutom tyst!
Lite dragkamp när jag skall byta huvud på den och sen fick jag köpa till laddaren men annars är den bra för mig.
#17: Så bra att du hittade en som funkar för dig. Det är guld värt att kunna massera värkande muskler. I helgen hade jag så ont i benen att jag hade svårt att gå. Så jag testade min massagekudde där det gjorde mest ont, och nu har smärtan minskat till uthärdlig och jag kan röra mig igen. 👍😊
Ska på släktforskardagarna i helgen, och var rädd att jag inte skulle orka med det på grund av smärtan, men nu ser det lite ljusare ut. Får kanske ta med massagekudden och mjuka upp musklerna mellan varven. 😁
På 90-talet hade jag fruktansvärdt inflammerade muskler i rygg och nacke och jo, jag hade en sådan där massage-apparat ni talar om.
Den hjälpte lite för stunden.
Var även till sjukgymnast, prövade akupunktur, tens mm…
Det som hjälpte mig var när jag alla dagar under ett år promenerade snabbt i 60 minuter varje dag.
Man överanstränger inga muskler i rygg och nacke med promenader, men de får ändå röra sig och bli varma och mjuka.
Antiinflammatorisk kost efter min skilsmässa har nog gjort gott.
Idag fyller simningen samma funktion, jag använder alla muskler och får dem varma minst 3 ggr/vecka.
Kroppen behöver användas varje dag för att må bra, hela livet.
#19. Ja, det är ju rätt att kroppen behöver användas men vad gör man när man har så ont att det inte går bara blir värre av rörelser?
Jag tar en dag i sänder och rör mig när jag kan.