Annons:
Läst 264 ggr
L
2023-01-10 12:06

Magnetterapi

Vad vet ni om magnetterapi och vilka erfarenheter har ni?

Använder 5 magnetsmycken a' 3000 gauss styck samtidigt. Kan det bli för mycket? Hjälper så pass mycket mot smärta att jag vill fortsätta med dem.

Nyligen fått hem magnetsticka till vätska, även den 3000 gauss. Upplever ni, som använder, någon skillnad?

Berätta!

Älskar dej, ödmjuka människa, som respekterar mina erfarenheter. Du förtjänar min respekt 💕

Annons:
Mandra
2023-01-11 02:12
#1

#0: Jag har haft väldigt stor nytta av magneter. Kan berätta mer sen.

Mandra
2023-01-12 10:54
#2

#0: Du frågar om det blir för mkt?
Det blir det inte. Det blir aldrig mer gauss än vad den starkaste magneten har. (Även om en del sajter påstår det.)
Min gubbe brukar jämföra det med volt. Om du har en sladd på 230 volt till en lampa och kopplar till ytterligare en sladd på 230 volt - så blir det ivf inte mer än 230 volt.

Man bör inte använda magneter med mer än 4000 gauss. Så dina magneter är bra styrka på. :)

Heddiz
2023-01-12 17:43
#3

Ursäkta för kanske en dum fråga, men vad hjälper magneter mot?

Jag kan tänka mig att det kanske varierar från person till person också med vad det hjälper en mot/med 😊


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Mandra
2023-01-12 18:42
#4

#3: Jag kommer till det. Så fort jag hinner. Men en sak de hjälper mot är värk.

L
2023-01-13 14:16
#5

#2 Men va bra, tänkte kanske att de plussades ihop och då blev för mycket. Har sökt på nätet men inte funnit svar. 4000 som mest, bra veta!

#3 Framför allt värk, men sägs även kunna hjälpa om man sover dåligt (dock inget jag märkt).

Älskar dej, ödmjuka människa, som respekterar mina erfarenheter. Du förtjänar min respekt 💕

Mandra
2023-01-13 16:56
#6

#5: Magneter hjälper mot mkt mer än bara värk. Så här står det i ett litet häfte jag har som heter Magnetens kraft:

Förbättrar blodcirkulation och ämnesomsättning.

Hjälper mot:
Mensbesvär.
Depression.
Hudåkommor.
Trötthet.
Ledbesvär, reumatism, artros.
Huvudvärk och migrän.
Högt blodtryck.
Bihåleinflammation.
Nack- och ryggsmärtor.
Sömnproblem.
Benbrott.
Grön starr.
Skador av olika slag.
Mm, mm.

Att dricka magnetiserat vatten är ett speciellt kapitel. Återkommer till det.

Annons:
Mandra
2023-01-13 18:49
#7

#0: VARNING!

Vill passa på att säga detta också.

Om man har en pacemaker eller dylikt inopererad - ska man INTE använda magneter. Magneterna stör såna små apparater.

Gäller även t ex blodtrycksmätare. Den reagerar också på magneter och får spader.

L
2023-01-14 09:22
#8

#6 Vilken tur jag ställde frågan här, du kan ju detta, tack!

Väntar med spänning på magnetvattnets effekt 💕

Älskar dej, ödmjuka människa, som respekterar mina erfarenheter. Du förtjänar min respekt 💕

Mandra
2023-01-14 10:27
#9

#8: Ja jag kan en hel del om magneter. Har använt i många år själv och min man säljer magnetprodukter. :)

Heddiz
2023-01-15 17:07
#10

#4: Tack så mycket för svaren 🤗

Har du lust att berätta HUR man använder dom mot värk så vore jag tacksam?

Jag har ont i mitt ena knä och fot efter jag "flög över isen" för 1 år sen…
Det var glashalt just där o så drog min hund omkull mig 🙄 ha ha..

Jag slog rejält i benet under knät och knät + foten på nåt sätt….
Jag kan gå och yoga men har svårt med vissa poser pga värken som ff är kvar..

Kan magnetterapi hjälpa mot sånt…
Jag har också ont i ryggslutet ibland..🤩


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
2023-01-15 17:14
#11

#6: Ja och det med magnitiserat vatten låter spännande också..

Alternativ behandlingar är mer spännande än apoteksprodukter…


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Mandra
2023-01-15 18:25
#12

#10: Jag använder något som kallas för ett Krafthjärta mot värk. Se video.

[https://magnetix-wellness.com/se/haelsa/haelsoprodukter/krafthjaertan/?p=1]

Men jag använder inte motstycken för att fästa dem i kläderna. Utan bred tejp från Apotek och fäster dem direkt på huden. Då kan du få dem exakt där det gör som ondast. Och magneten har större effekt ju närmare huden den sitter.

Den tar bort upp till svår smärta. Inte väldigt svår som kräver morfin, men minskar den också.
Den läker också ev skada under smärtan.

För fingrar, tår och andra mindre ställen finns små magneter.

Hjärtan med magneter för mer energi ✓ Krafthjärtan för rygg, nacke och axel. För mer välbefinnande och avkoppling. ✓Beställ bästsäljaren online nu!
Mandra
2023-01-15 18:28
#13

#10: Har skickat dig ett mess.

Annons:
Mandra
2023-01-15 18:29
#14

#10: Om man har ont i händer, fötter, hals, nacke - så kan man också använda armband, fotlänkar och halsband.

Mandra
2023-01-16 10:01
#15

6 saker du bör tänka på innan du köper en magnetprodukt!
För att din erfarenhet och upplevelse av en magnetprodukt ska bli så angenäm och positiv som möjligt finns 6 viktiga saker du bör fundera över/ta reda på innan/när du ska köpa en magnetprodukt. Jag listar dem här först och kommer sedan att gå igenom varje punkt mer noggrant i varsin egen tråd.
1) Vad ska magnetprodukten användas till?
2) Behöver jag en eller fler magneter?
3) Vad är det för material i produkten?
4) Vilken styrka har magneten/magneterna? Ska vara max 4000 gauss.
5) Vilken polaritet har magneten/magneterna? Ska vara norr.
6) Vilken livslängd har magneten/magneterna?
Ett första tips!
Kan inte försäljaren svara på frågorna 2 – 6; Köp inte produkten!

  • Redigerat 2023-01-16 10:09 av Mandra
Mandra
2023-01-16 10:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Upplev vattnets kraft!
Alla former av liv på jorden är beroende av vatten – även människan. Människokroppen består till mellan 55 och 78% av vatten, beroende på kroppsstorleken. För att fungera ordentligt behöver kroppen tillföras mellan en och sju liter vatten per dag för att undvika uttorkning. Den exakta mängden beror på hur aktiv man är, temperatur, luftfuktighet och andra faktorer.
Vatten har en viktig roll i kroppens metabolism. Stora mängder vatten går åt till matsmältningen. Vatten har energi och ger energi – men bara under förutsättningen att det är rent och magnetiserat. Allt vatten magnetiserat naturligt av jordens eget magnetfält – men denna magnetism ”slås sönder” av de reningsprocesser som vårt dricksvatten genomgår idag och också beroende på utfällningar ifrån våra vattenledningar.
För att återställa vattnets kraft och få det att verka och smaka som rent källvatten igen behöver det magnetiseras på nytt.

Magnetiserat vatten hjälper kroppen att få ut alla näringsämnen så långt som möjligt i kroppen.
Det hjälper också till att föra ut alla slaggprodukter ordentligt.

Att magnetisera vatten gör man enklast med en vattenpinne.

Mandra
2023-01-16 10:13
#17

Läs detta INNAN du köper magnetprodukter!
Även om magnetprodukter har väldigt få rapporterade biverkningar och fast dessa i de rapporterade är milda, finns det situationer när man aldrig bör använda dem och situationer när man bör iaktta försiktighet.

Använd aldrig magnetprodukter om du;
Bär en intern pacemaker eller defibrillator.
Bär en intern insulinpump, eller andra liknande tekniska hjälpmedel i kroppen.

Iaktta stor försiktighet om du;
Är gravid.
Om du har någon form av metall inopererad i kroppen.
Efter en större hjärtoperation.
Om du lider av någon svårare sjukdom.
Om du lider av någon sjukdom som du är osäker på hur den kan reagera.
Om du behandlas med kemoterapi.
Om du har epilepsi.
Fråga alltid din läkare om råd om du är osäker! Om du vill prova trots dessa omständigheter bör du prova dig fram väldigt försiktigt och vänja kroppen vid magneten/erna.

Var även försiktig om du;
Har en infektion i kroppen.
Har hög feber.
Om du lider av yrsel.
Om du är allergisk mot någon metall.
Även här kan du prova dig fram väldigt försiktigt.

VARNING!
Du bör ALDRIG använda magnetprodukter istället för att gå till doktorn eller till annan behandling och inte heller istället för medicinering!

Att prova sig fram
Ibland kan det vara klokt att prova sig fram långsamt och vänja kroppen vid magneten/erna (se ovan).
Gå då tillväga så här:
1) Börja med att ha på dig magneten en ½-1 timme per dygn. Ta sedan av dig den. Känn under den resterande delen av dygnet efter hur din kropp reagerar på magneten.
Vad du sedan gör beror lite på vad du upplever:
2) Om du upplever biverkningar som är lite besvärliga; låt bli magneten 1-3 dygn. Prova sedan ytterligare en gång med en ½-timme. Upprepa detta tills biverkningarna har blivit milda, gör sedan som under punkt 3.
3) Om du upplever biverkningar som är milda; upprepa punkt 1 tills biverkningarna försvunnit. Fortsätt sedan som under punkt 4.
4) Om du inte upplever några biverkningar; öka användandet till 2 timmar nästkommande dygn. Till 3 timmar tredje dygnet, 4 timmar fjärde dygnet, 5 timmar femte dygnet och 6 timmar sjätte dygnet. Detta under förutsättning att du inte får biverkningar dessa dygn – om du får det – dra ner på takten igen.
5) Om du får allergiska utslag; kan du prova med att byta magnetprodukt till en tillverkad av annat material. Innehåller din magnetprodukt t ex koppar, byter du till en utan koppar.
Därefter kan du använda magneten/erna fullt ut. Men man bör aldrig använda magnetprodukter mer än 8-10 timmar per dygn och det är heller inte nödvändigt för att uppnå effekt.
Om du någon gång i framtiden skulle få känningar av magneten – dra ner på användandet igen och trappa sedan upp som ovan beskrivet.

Undertaker
2023-01-16 10:25
#18

#15: Alla magneter har minst två poler. En magnetisk nordpol kan aldrig existera utan en magnetisk sydpol. Sedan forskas det på huruvida man kan få till en monopol men hittills existerar den bara inom teoretisk kvantum fysik samt några enstaka experiment där man försökt skapa en magnet med bara en pol. Magnetiska kraften är även lika stark på båda polerna.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Mandra
2023-01-16 10:47
#19

#18: Ja självklart är det 2 poler - men det är norr man ska använda!

Ja kraften är lika stark i båda polerna MEN:

Norr har välgörande kraft - som man mår bättre av.
Syd har skadlig kraft - som man alltså kan bli sämre av.

Mandra
2023-01-16 17:35
#20

#18: Jag var lite otydlig här kanske.
Man ska se till att Norr är mot huden.

Annons:
L
2023-01-17 08:11
#21

Här var mycket att läsa! Tack, Mandra och ni andra för ert engagemang i min tråd!

Älskar dej, ödmjuka människa, som respekterar mina erfarenheter. Du förtjänar min respekt 💕

L
2023-01-17 08:25
#22

#16 Ska magnetpinnen vara i vattnet hela tiden eller räcker det en stund? Har kanna med vatten ståendes i kylskåpet.

Älskar dej, ödmjuka människa, som respekterar mina erfarenheter. Du förtjänar min respekt 💕

Mandra
2023-01-17 09:16
#23

#22: Det tar 10 sek att magnetisera vattnet med sådan pinne som vi har. Sen tar man bort den. :)
Det går att magnetisera all annan dryck också.

L
2023-01-17 10:34
#24

#23 Tack!

Älskar dej, ödmjuka människa, som respekterar mina erfarenheter. Du förtjänar min respekt 💕

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: