Annons:
Etikettövrigt
Läst 659 ggr
shigne
6/16/13, 7:11 AM

Morgonbubbel 16 juni

Gomorron!

Har ni tänkt på en sak ; Ibland händer det ingenting och när det väl börjar röra på sig, då verkar det som om allt händer med en gång!!

Just nu känns det så för mig! Positivt blandat med negativt - precis som livet är!

Det jag strävar efter varje dag och som inte förändras oavsett vad, är att hitta "sinnesropunkten" som finns inom mig. 

Varje dag är en gåva och det är meningen att jag ska lära mig nånting av de situationer/personer jag möter. 

Det är gott att tänka på!

Ha en underbar söndag alla! kramar i massor från en som för det mesta fladdrar omkring för tillfället….

Annons:
[typellisch]
6/16/13, 8:35 AM
#1

God morgon 😴

Jag känner igen det där. När allt står stilla så står allt verkligen stilla, det är ingenting som rör sig framåt. Men när allt väl sätter igång så går verkligen allting igång: välmående, vänner, människor, energin, hjärnan… ja, allt!

Vilken härlig tankebana/inställning till livet du annars har!

Nå väl.. får se om det blir någon picknick med en vän idag, var helt genomsvettig och mådde illa när jag vaknade. Kan alltid hoppas det går över med frukost och en dusch. Om inte hoppas jag att jag kan ta bussen och köpa mina yogamatta!

Jag hoppas ni alla får en bra och härlig söndag!
Kramar

abbis
6/16/13, 10:32 AM
#2

Morn på er

Det där med positivt och negativt Shigne är jobbigt..Man förstår att allt kan inte gå i dur för jämnan men när allt går i moll när det gäller vissa saker och dur när det gäller andra saker då tar mollet över lixom.

Vi jobbade länge igår .Kommer det kunder när vi ska stänga ,ja då får vi har öppet lite längre speciellt om dom ska fika..

Sen blev det promenad ut till hamnen för att kolla på dom nya minigolfbanorna..äventyrsgolf kan va jul ,ibland🤔 

Vi satt på balkongen och tog en svalkande dricka fast det skulle vatt godare med nått varmt för det va rått ute..Sen såg jag en verklighetsbaserad dansk film om Danmark under ockupationen 1942-43..och den sitter ff på näthinnan..Ingen feel good film inte😕

Idag vet jag inte vad vi hitt på..Ska baka en nötkaka i alla fall till caféet.

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
6/16/13, 11:29 AM
#3

Godmorgon,

Bidde sent innan vi kom till ro här, runt 04.30, en av sönerna är på besök, och vi pratade o pratade och så pratade vi lite till 😉Trevligt hade vi iaf!

Välkommen in hit till oss typellisch 🌺hoppas att du skall trivas här i vårat gäng!  Söt vovve du har förresten 🙂 Heja heja på med yogan! Det är verkligen något jag rekommenderar både för kropp och själ!

Ja du Shigne, läste något bra en gång att, de perioder som vi tycker det står still, är egentligen de perioder då vi förbereder oss för de perioder som det händer saker. När det känns som det börjar rulla på så är det egentligen bara manifestationer på saker vi lärt oss, under de "tysta" tillsynes händelselösa dagarna.

Det har fått mig att se lite annorlunda på dem 🙂 Sinnesron kommer och det är en svår egenskap att träna upp. Ett bra steg är ju att aktivt träna på det, men som sagt den är inte lättfångad!

Njut av dagen Abbis...du behöver lite ledigt, som du sliter o jobbar!

Vinkar till er andra som kikar in senare också, och önskar er alla en underbar söndag!

Pagan
6/16/13, 3:19 PM
#4

Ja det var klokord både från Shigne och Ians som jag kan ta till mig. Men håller med Abbis, inte lätt alla gånger att vara positiv i motgång när de liksom händer en gång på gång.

Välkommen typellisch - det var ett ovanligt namn. 

Jag trodde jag svarat i tråden redan i morse, men så ser jag ju, är inte fallet. har varit ute och sått gräs i dag, och fixat med lite annat som blir svårt att ta sig för om man inte ska beträda det nysådda på ett tag.

Hade tur som en tokig att jag blev klar med sådden lagon till regnet kom. Ja ibland får man oväntad hjälp. 

Gårdagen var ju himla slitsam så jag var lite trött i kroppen i morse, men ingen träningsvärk! Varför får jag aldrig det? Ibland vill jag ha det så man känner att kroppen fått ta i, men sällan det händer. 6 kubik jord i skottkärra och uppför hela dagen borde ju fått mjölksyran att surna, typ, eller?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[typellisch]
6/16/13, 7:09 PM
#5

#3 Tackar och tackar 🙂 Idag var jag och köpte min yogamatta! Det var en aning klurigt att utföra yoga på en filt upptäckte jag igår.

#4 Ja, min fantasi hjälpte till med namnet!

Ians
6/16/13, 9:05 PM
#6

#5 Bra att du köpt en yogamatta, en kan slå sig ganska illa om en ramlar mitt i en position 😉 Dessutom så är det svårt att slappna av o gå djupare in i positionen om man skall hålla fast sig med tånaglarna i golvet 😃

Annons:
[typellisch]
6/16/13, 9:08 PM
#7

#6 Haha ja, jag märkte det 😃 Ser fram emot morgondagens pass!

Upp till toppen
Annons: