Annons:
Etikettövrigt
Läst 806 ggr
shigne
6/17/13, 6:40 AM

Morgonbubbel 17 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Solen skiner och det kommer att bli en väldigt fin dag idag….

Vaknar och känner tacksamhet inför livet - en skön känsla som jag ska hålla fast så länge jag kan!

Önskar bara att jag hade mer ork, mer tid och mycket pengar 😃.

Önskar alla en fin dag! 

kram

Lägger in en bild jag hittade på Facebook;

Annons:
[JeanetteK]
6/17/13, 9:29 AM
#1

God morgon! Att stanna upp och känna tacksamhet över det man har är värdefullt. Tack för att du påminde mig om det! 🌺

abbis
6/17/13, 9:29 AM
#2

godermorgen

En solig dag här oxå..

Ska skära Kristinehamnssiluetter idag..och putsa.Dags att fylla en ugn igen..

Bakade matbröd igår ..Det va längesen men allt bröd som bakas idag är det bara luft i så det blev bastanta filmjölksbröd som jag slängde i lite av vad jag hade hemma..Tar väl med lite till Norge 🙂

Tittade på 1:a delen i den tyska serien om andra världskriget om 5 vänner  den sista delen går imorn..Mycket bra men otroligt jobbig att se ..Sitter kvar på näthinnan idag..Tur att det finns playfunktion .

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
6/17/13, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'morron shigne och vinkevink till er alla andra!

Kunde inte ta mig in igår..😕Mitt i en windowsuppdatering så försvann allt, sen var det dött resten av dagen. Lite nervöst idag med andra ord när jag satte på datorn. Sedan har mobila bredbandet blivit MYCKET långsammare.. får se hur det går i sommar..🤔

Visst har vi mycket att vara tacksamma för! I lördags hälsade en gammal kollega till sambon på, endast dryga 50 år gammal fick han en stroke som berövade honom både talet och den fria rörligheten. Nu kom han med en personlig assistent till oss men var ändå glad och lättsam.. man får sig en tankeställare när man gnäller över vädret..😞

Har regnat igår, som sagt😞, men idag skiner det upp lite. Får hoppas att solen tittar fram senare, det är VÄLDIGT blött i marken. Har "ledigt" idag då sambon har åkt till S-holm för att jobba, får se vad jah hittar på . Finns hur mycket som helst att sätta händerna i, bl a så ska jag måla om bagarstugan, som är grå istället för faluröd vid det här laget. SEn ska jag räöja där inne, ta bort allt gammalt skräp som har samlats under ett eller ett par sekel. Jo faktiskt, det finns grejer kvar där sen farfar och farmor bodde här! Och farfars föräldrar!😮

Ha ha, så nog har jag det jag gör, men först…😉 en liten promenad i vår sköna natur! Ha en fin dag allihopa!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
6/17/13, 1:36 PM
#4

Gomiddag,

Här kör vi sommarlov, helt omöjligt att få dem att gå o lägga sig! De är ju lediga imorgon…..eller inte.

Yngste sonen kör 3 dagars fotbollsskola, som ledare för ett gäng 12-åriga tjejer. Han tänkte att det skulle bli lättsamt o soft…tills han insåg att hans lillasyster är 12-år o varken lättsam eller soft emellanåt 😂 Då insåg han att man kanske skall komma utvilad till detta! Tyvärr var det lite sent påtänkt inatt, men kan tänka mig att han lägger sig tidigare i kväll 😉

Så det kan bli 😎

Idag blir det personalmöte för nattisarna, sedan kör vi healingkväll här inne. Kanske kommer även jag i säng lite tidigare i kväll….hoppas kan man ju alltid!

kram o vink vink till Er andra 👋…hoppas du behåller känslan under dagen Shigne, Abbis flitig som en myra som alltid…gott med hembakt!

Och Tuvan lycka till med dagens projekt!

Pagan
6/17/13, 9:02 PM
#5

Ja inte lätt att vara storebror alla gånger🙂

Tuvan låter häftigt med grejer från flera generationer att gå igenom

Shigne tack för bilden, klockren

Har varit igång hela dagen, tror jag slocknar strax bara för att jag sätter mig ner.

Kristinehamnssiluetter ??

serien du talar om låter ruskig Abbis, för verklighetstrogen för mig som inte ens pallar dagbladet!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
6/17/13, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

mina kristinehamns siluetter i olika former med staden utskuren i kanten.. Jag har 9 olika modeller..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Pagan
6/18/13, 9:25 PM
#7

sååå tjusigt❤️

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: