Annons:
Etikettövrigt
Läst 1588 ggr
Tuva-Lena
2013-06-24 09:53

Drack du alkohol i midsommar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Midsommar är en av helgerna då det dricks mest alkohol här i landet, inte konstigt alls, man kan äntligen släppa loss i gröngräset och grillen inbjuder dessutom till sena kvällar med både vin och öl- och kanske en o annan nubbe..?

Drack du alkohol i midsommar?

(Bilden lånad från kaksmulan.se)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Magi-cat
2013-06-24 10:05
#1

Nej, aldrig.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
2013-06-24 12:12
#2

Tillhör de där "tråkiga" som sällan eller aldrig dricker alkohol faktiskt. Framför allt inte när det förväntas att man skall dricka. Har svårt med människor som i grupp blir fulla och flamsiga.

[JeanetteK]
2013-06-24 12:45
#3

Jag dricker inte alls.

Elpida
2013-06-24 15:00
#4

Jag dricker gärna ett glas vin på kvällen, ETT glas vin, och visst - ibland kanske två. Det är däremot inte relaterat till midsommar eller andra högtider utan helt enkelt när jag är sugen. Denna midsommarafton drack jag ingenting eftersom vi körde hem från Stockholm på kvällen😉- och det spelade ingen som helst roll alls!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
2013-06-24 20:57
#5

Inte jag heller, var chaufför även om jag sällan dricker över huvud taget. Ibland faller jag till föga ändå när mamma bjuder på middag och tycker att jag är såå tråkig som inte kan ta lite vin ändå.. visst kan jag det, men då blandar jag ut det med mineralvatten till rosévin istället.🤫Inte alls så dumt som det låter faktiskt.🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

penke
2013-06-24 23:34
#6

 jag tycker om vin, och gör eget av frukt o bär
 hade med egna Rara Barbara -11, som vart uppskattat *stolt*
 drack nästan upp en öl också

som yngre(ung) blev jag motvalls,
 tyckte det var så in i  ..fullkorn
 att "tvångs-supa"" bara för det var onsdag/lördag
 att jag hellre var.. "tvångs-nykter" de dagarna
 o hellre kunde ta ett glas en tisdag till .."blodpuddingen"

 hellre egen, än kopia

   penke

Annons:
Tuva-Lena
2013-06-25 09:46
#7

Ha ha penke, där satt du den rakt i krysset!😃Att du är speciell det har jag förstått också, men för att stå emot ungdomens krav på likriktning krävs det nåt extra.😎En liten penke kanske..?🙂

Som ung drack jag "mellis", tills den förbjöds i mitten av 70 - var det kanske..? Den var en fälla för ungdomen, påstod man, så då bytte man ut den mot folköl istället, med 0,8 % mindre alkohol i.. jojo, "pocenten" har alltid varit viktig, men är det inte bara att sluka en till då?🤔

Jag är ingen renlevnadsmänniska då det gäller alkohol, ett o annat glas vin kan jag trycka i mig men nog är starköl godare, inte minst Norrland Guld, som ju kommer från bryggeriet i min lilla hemstad.. Nu drivs det av Kopparberg..😕

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Indiania
2013-06-25 10:05
#8

Jag dricker nästan aldrig alkohol, tycker inte det är något att stå efter.

#2 Inte skall vi väl känna oss tråkiga för vi inte dricker alkohol Ians?

Jag tycker vi är kloka istället! 🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

Ians
2013-06-25 11:50
Pagan
2013-06-25 15:53
#10

Jag drack både nubbe och öl🙂Men jag fick ta det hemma i stället eftersom jag drog hem lite tidigare än beräknat.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

shigne
2013-06-26 08:59
#11

Jag tar gärna en snaps till sillen - det hör liksom till. Enda gången jag dricker snaps; påsk och midsommar. Men vin tycker jag är gott till maten emellanåt, eller ostbricka. 

Efter att en uppväxt med alkoholiserad far och sedermera gift med alkolist - så blir det med måtta för min del!

Tuva-Lena
2013-06-26 09:40
#12

"Hjärtstyrkande och väderfördelande" som farbror doktorn sa förr om alkoholen. Alkohol innehåller antioxidanter mina vänner, så att racka ner på det som det vore någonting "moralsänkande" eller farligt är en sanning med modifikation. Det farliga med alkoholen är vi själva, om vi häver i oss för mycket av varan, precis som med mediciner med andra ord, som inte direkt är hälsobringande om vi tar dem också helt utan restriktioner.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Silvestris
2013-06-27 17:36
#13

Nej, jag är gravid.

Annons:
Helemick´s
2013-06-27 18:46
#14

Ja, jag tog nubbe och öl till Sillen och då vi grillade blev det ett glas vin.

Vi har kattungar Hjärta
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/

[Torahzen]
2013-06-27 22:00
#15

en snaps till sill-lunchen och ett glas vin till middagens grill-meny.

Farwuq
2013-06-30 18:36
#16

Nej, jag dricker inte.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: