Annons:
Etikettövrigt
Läst 1361 ggr
Tuva-Lena
2013-06-28 09:55

Semesterplaner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sommar, sol semester.. men vad gör vi på semestern då? Har vi råd att åka på semester allihopa? Eller har vi lust? Blir det inte bara ännu ett tillfälle då vi stressar ihjäl oss, fast nu för att hinna uppleva så mycket  som möjligt?

Vad gör du på din semester?

(Bilden lånad av missbetfair.bloggspot.com)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
shigne
2013-06-28 14:35
#1

Annat nämligen;

Packar och flyttar! Men….jag är bjuden på fiskertur några dagar i slutet av juli i Lysekil! Så det får bli min semester.

mayolica
2013-06-28 17:23
#2

Annat

Har inte planerat att åka någonstans,det kanske kan bli nån tur till Varberg och/eller Kristinehamn? men det är inte säkert för jag har väldigt mycket omkring mej.

1#  Lysekil😉

~ mayolica ~

Tuva-Lena
2013-06-28 19:14
#3

Tar ingen…

Har ju hästar och sjuk hund så det blir att vara hemma, möjligtvis en dagstur i omgivningarna eller ner till kusten. Håller ju på att måla om byggnaderna på gården också..🙂En tripp upp till stugan de varma dagarna blir det förstås, för att ta ett  dopp eller flera..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2013-06-28 19:59
#4

Har bara 14 dagar i sommar så jag har bokat en resa till Grekland så jag åker i mitten av första lediga veckan och kommer hem mitten av den sista. Tror jag kommer kunna vara mer ledig och njuta av den korta ledigheten om jag åker bort. hemma så riskerar alla "måsten" ta över under den korta ledigheten.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
2013-06-28 20:13
#5

Vi va lediga 3 dagar över midsommar ..det va vår ledighet🙂

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

penke
2013-06-28 21:31
#6

annat, nämligen
 jag är ju min egen, antingen har jag mycket jobb elr är jag ledig ..
 semester.. minns jag inte när jag hade senast !(?)
 åka utomlands på svenska sommaren tycker jag är ..knasigt
även jag fattar det viktiga i,
att komma bort från "måsten o skabara" hemma..
i år blir det några korta resor till släkt o vänner
 bla. till sydsidan av Gullmarsfjorden (av Lysekil) :)

och när jag landat.. ev en kursvecka (alt.behandling) 😛
…och lite senare, en lite längre behandlingsresa ?
(där skolmedicinen är handfallen)

fast, det är ju inga semestrar 😃

   penke

Annons:
Tarotstollan
2013-06-29 00:13
#7

Har ju alltid semester så det blir inte mycket annat bara för att det är sommar. Skall till en hundutställning (denna helgen) och sen blir det väl promenader i djurparken och lite andra strövområden i närheten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gummimamma
2013-06-30 17:24
#8

Vi var ju till Turkiet veckan före midsommar. Den resan hade jag lovat till tösen när hon började högstadiet - om hon gör sitt bästa och kämpar på i skolan, så åker vi utomlands när hon slutar nian.

För den "riktiga" sommarsemestern har vi planerat en hel del… Först åker jag o tösen en tredagars-tripp till Göteborg och hälsar på hos min syster. Min mamma kommer också dit, så vi kommer att träffa henne där också. Ett par dagar efter den resan åker jag o gubben och hämtar hem svärmor. Hon stannar ca en vecka. När vi skjutsar hem henne, fortsätter vi sedan vidare till Stockholm. Tänkte campa där ett par nätter. Ta en tripp till Birka och kolla in vikingar, besöka Gröna Lund och turista runt i huvudstaden. Sedan får vi se om det blir någonting mer vi hittar på…

Toyan
2013-06-30 22:53
#9

Jag har ju ständig semester numera🙂

Ska umgås med familjen i första hand och ev en tur till köpenhamn.

Upp till toppen
Annons: