Morgonbubbel 2 juli
Gomorron!
Mulet idag… Har en ledig dag framför mig, som jag ska fylla med att åka titta på mitt nya boende. Ska bli härligt att börja kunna blicka framåt lite mer.
Kroppen är öm som tusan, trött och är och jag vet inte vad - känns som om jag skulle kunna vila och sova i hundra år minst!
Sitter vid frukostbordet med en stor mugg kaffe och en smörgås, nedanför mig har jag två hundar som undrar ifall jag verkligen ska sätta i mig hela mackan??!!??
Jag hoppas ni alla har det gott, får en fin dag och är rädda om er!
kram

goa dogs..Shigne
Vi har en katt som bara jagar husse inte mig när det gäller mat..Han får knappt gå på toan så sitter han och rafsar på dörren..
Drejat som en tok igår så idag har jag träningsvärk i båda armarna..Detta ska tas tillvara idag ..dekoreras ,hänklas etc
Mulet i K-hamn idag och lite blåsigt..
Sitter och sökordsoptimerar träffar på mina youtubefilmer som jag tycker går lite segt..Ju fler som tittar ju högre kommer jag på Google .Men då ska folk hitta mig oxå..
kram kram till er andra
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Go'morrn shigne och abbis!😉
Låter som en härlig dag det där shigne, att få komma till nya stället och känna in energierna, och vovvarna hänger väl på antar jag? Får du deras medgivande också så är det ju bara toppen allting! (Viktigt det där…🙂dom ska ju också trivas) Ha en underbar dag!🌺
Vad du skulle kunna göra abbis, som jag gjorde med mina hemsidor när det begav sig, är att betala en summa för att hamna längre upp i sökmotorerna. Kan säga att det lönade sig faktiskt. Låg oftast som nummer två, ibland ett, till tio under den period jag betalade, sedan hade jag fått så pass många besökare att jag inte behövde tjänsten längre, då var det besöken som gjorde att jag höll mig kvar på toppen. OM jag inte minns fel så kostade det ett par tusenlappar för ett år, men det är ett tag sen förstås..🤔
Mulet idag och jag väntade värsta åskan inatt men den uteblev. Vi behöver regn här, snustorrt i backen! Skönt med en mellandag tycker jag, så jag kan fixa lite inomhus som omväxling. Behöver vila "målararmen" också känner jag.🥵
Lite örtplock innan regnet kanske eller varför inte fortsätta måla inomhus..?😃😉Ha ha jag är hopplös!
Ha en fin dag allihopa! Nu beger jag mig ut i vår vackra natur som start på dagen, morgonprommisen står för dörren!🙂
Utsikt från gården..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Gomidda,
Här öser regnet ner…." En kan klene schampo i håret o gå ut bara, så är en både duschad o har fått frisk luft" 😃
Låg o läste till klockan var 04 i natt, och när jag tillslut släckte så hade jag svårt att somna iaf.
Men vad gör det jag har semester 😉i 16 dgr till!
Shigne om du vill ha hjälp med flytten så säg till, jag kommer o bär o fejar!
Abbis vilken bra idé Tuvan har! Visst det kostar lite men det kanske ger något i slutänden!
Skall skicka in en av mina söner å köpa några grejer hos dig, han jobbar i K-hamn ett tag framöver. Så slipper jag transport kostnad 😉
De är inkvarterade i "Lusaskens vandrarhem" är det långt från er butik? Han håller på att sätta upp byggställningar någonstans i stan. Jag ber han att hälsa från mig 🙂
Tuvan även dåligt väder kan vara till gagn, så en får vila sig lite 🌺kram
Kram till er andra också, var rädda om er!

Ians..Vet inte vad det är som heter så ,måste vara lite utanför i så fall..
Tuvan ..vi har haft det på vår hemsida.Sen fick vi höra att det finns folk som sitter och okynnes trycker och man betalar per klick..och då la vi ner det.Däremot så har jag haft annons på Facebook och det har gett oss 500 fler som gillar vår sida..
Googlar du på krukmakeri kommer vi på sida ett men jag vet inte om du kan göra det med en youtubekanal..

Lusaskens vandrarhem ligger i Marieberg syd Axel Kumliens väg 5, står det på hemsidan.

Torrt i Backen?? Ja det var ju ett tag sedan man kan säga det om lervällingen här. Men lagom är det ju uppenbarligen aldrig.
Spännande dag Shigne, hoppas hoppas du kommer trivas där och äntligen kan få boa in dig ordentligt. Fick du förresten hela mackan?🙂
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

#5 Jaha heter det så ..har bara sett att det står vandrarhem 🙂

#7 enligt sonen är det ett fd mentalsjukhus som gjorts om till vandrarhem. Han är ju lite rädd för spoky grejer så kan tänka att han låser ordentligt om sig natte tid…enbart av den orsaken att det är ett gammalt sjukhus. ;) Namnet har det fått efter k-hamns nickname Lusasken. Inte så illa som det låter utan kommer sig av en speciell sparbössa som kännnetecknnar trakten, som gick under namnet lusask. Den tidens fattigvård Var ju tvungen att kolla varför vandrarhemmet fått ett så lustigt namn ;) Tror jag får ta mig en tur ditåt någon dag o kanske bo på vandrarhemmet.

Jo lusasken vet jag om..Men är det mentalsjukhuset så bor det ff patienter i en vinge där…

Hahahahaha hoppas han inte upptäcker det !