Annons:
Etikettövrigt
Läst 1249 ggr
shigne
7/12/13, 8:44 AM

Morgonbubbel 12 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Jisses, vad tiden går fort nu!

Här skiner solen och det är kanonhärligt ute. Igårkväll tog jag med hundarna och åkte till syrran - och vi gjorde årets första dopp i sjön där. Tänk så lite kan vara så gudomligt mysigt! Till och med min lilla trasselsudd tog några simtag. Annars gillar hon INTE att bli blöt om lilla tassen!

Å där ska jag bo så småningom - nära till sjö, nära till skogen och svamp + bär, härliga promenadstråk etc. etc. Nu….nu känner jag att livet är på väg tillbaka!

Önskar er alla en härlig dag! kram

Bjuder på (för mig) en härlig sommarbild på ett älskat barnbarn;

Annons:
Toyan
7/12/13, 10:09 AM
#1

God morgon shigne och alla som tittar in.

Det låter fantastiskt fint att bo så shigne, jag gläds med dig att allt går åt rätt håll nu. Kram.

En sån fin bild, det är underbart med barnbarn🙂

Solsken och 18 grader här, ska tvätta idag och vara hundvakt, härligt sällskap.

Ha en härlig fredag alla goingar❤️

Ians
7/12/13, 11:16 AM
#2

Hej på Er!

Vilken fin bild Shigne både den du bjuder på med lilla barnbarnet, och den du målar upp i ord! Låter som ett toppen ställe du har hittat dig!

Toyan härligt med vovve sällskap idag!

Själv blev jag väckt av en vovve som klockan 05 skällde igång. Först blev jag riktigt arg, hon skall inte skälla på folk i trappuppgången! Men så insåg jag att de höll på att tömma sitt förråd, och skramla runt med det därute…… snart riktade sig min irritation åt deras håll istället! Vem sjutton städar sitt förråd kl 05 på morgonen? 🤔Egentligen skulle jag kanske gått ut och frågat, men med tanke på att jag hade fullt sjå med att få vovven att lugna ner sig, så kändes det inte så bra att gå ut o se sur ut!

Men någonstans så förstår jag hunden, hålla på med mystiska saker o prassla och rassla i  trappuppgången vid DEN tidpunkten! Klart man måste tala om det för sina människor……"Hallå! Det händer mystiska saker här….kom o se, kom o se!"

Ha det gött idag! Här har vi redan 22 grader i skuggan! Underbart!

Tuva-Lena
7/12/13, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'dag allihopa där ute!

Underbart shigne att du trivs och kommer att trivas ändå bättre när du har landat i närheten av skog och natur! Visst gör man det, bara man slapp de uschla flugorna! Dom har invaderat oss i år, alltså jag har ALDRIG upplevt nåt liknande..🤔Flugans år eller nåt kanske..? Flugornas hämnd låter mer troligt för dom är banne mig överallt!😮Söta barnbarnet ditt sätter extra guldkant på tillvaron, det förstår jag.🙂

Jag träffade en söt liten hund på morgonprommisen jag, inte så dumt det heller, en liten trasselsudd på 6 månader och hon hette Alice - Bichon Havanais. Tror det är enda gången Cilla, vår goa tik, tagit glädjeskutt också, annars är hon svårflörtad.

Sååå varmt idag, sitter hellre inne än svettas på den heta gården som ligger mot söder och flugdansen som pågår till solnedgången..😕

Ians, det är bara hundar som vågar säga vad dom tycker såna gånger. Du glömde väl inte bort att belöna henne..? Ha ha..😉Det var som hyresgästerna vi hade en gång. Vaknade vid två-tiden av att det var ett j-kla liv i trappan, spring upp o ner, upp o ner.. Tänkte va fasen håller dom på med? På morgonen var dom borta. Hade flyttat helt enkelt.😮

Ha en ljuvlig dag Toyan! Bästa sällskapet har du också vad jag kan se.🙂

Jag fortsätter min flugdans borta vid bagarstugan idag. Där är det i alla fall skugga nu och skugga brukar inte tilltala flugorna, sedan kanske jag åker upp en sväng till stugan för ett dopp.

Ha en fin dag alla goa!🙂

Var tusan håller flugsnapparen hus..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
7/12/13, 7:48 PM
#4

Gokväll..

Ians ..säker på att det va städning och inte inbrott..Visserligen hade jag en flyttfirma eller vad man ska kalla det som kom 2 dagar för tidigt ..kl 17 ..Jag hade inte packat men dom skulle flytta åt oss..2 lägenheter till en..DOM HÖLL PÅ TILL KL 4 på morgonen..Hade suttit på gården och druckit whisky oxå..Ja det är ju speciella människor som bär möbler.. När vi som hade gått och lagt oss på butiksgolvet för att inte va ivägen kom till nya bostaden va det rena kaoset VINDSURFINGBRÄDA MED SEGEL HADE BURITS UPP PÅ ANDRA VÅNINGEN TILL VARDAGSRUMMET osv osv..Köksgrejer stod på andra våningen etc..KAOS..Allt detta skulle dom dessutom ha 12000:- för..Gissa om abbi va förbannad..

Japp..

Har vänt ut och in på badrummet..Väggar golv och nästan taket oxå..

Därför bakade jag i butiken idag för att hinna allt..

Nu sitter jag opch väntar på mat..

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
7/12/13, 9:09 PM
#5

Det låter som du kunde hålla dig för skratt den gången Abbis! Detta var grannarna själva. …mötte dem i trappan när jag var påväg ut med hunden. Ok om man flyttar det kan ju ibland ta en stund. …men de flyttar inte. De passade bara på o köra till sopstationen påväg till jobbet. Tack för den ni !

Upp till toppen
Annons: