Bihåleinflammation
Nu är jag så trött på det här. Förra våren började jag få upprepade bihåleinflammationer och åt penicillin flera gånger. Under hösten opererades bihålorna så därefter var jag inte täppt längre som jag varit hela livet till och från. Men under den här våren kom bihåleinflammationerna tillbaka igen. Är nu inne på tredje kraftiga penicillinkuren. Håller mig frisk ett par veckor efter penicillinkurens slut men sen är det kört igen. Hemofilusbakterier och det värker främst på vänster sida om näsan mot ögat till. Åt Amoxicillin i en månad, sen Spectramox i två veckor och nu Ery-Max som jag ska äta i tre månader plus att jag fick kortisontabletter en vecka. Nu har jag ätit detta penicillin drygt en vecka och känner mig inte bra. Grönsnorig igen och det rinner bak i halsen.
Enligt sista läkaren skulle det inte löna sig att operera mer för han tyckte det var tillräckligt öppet men om det inte gick över efter denna penicillinkur ska jag ta kontakt med första läkaren som opererade mig igen och höra efter.
Jag äter extra vitaminer, mineraler och omega3. Jag tar också lite Levaxin och Cymbalta varje dag men inget av det här ska påverka säger läkarna.
Någon som har en idé om vad jag ska göra? Känner mig helt slut. Trött som sjutton och senaste veckan har jag varit ofokuserad och yr, men det kan också bero på ett diskbråck i nacken så jag vet inte riktigt vad som är vad. Men jag orkar ingenting. Så lagom kul när man har semester. Alla tips på vad jag ska göra mottages tacksamt.

Ja du! Själv har jag struntat i att operera mig just pga att det sällan blir bra iaf.
Det jag kör med nu är msm och det verkar fungera du kan kika in i den tråden. http://alternativbehandlingar.ifokus.se/discussions/4f5e4f6288f472774801b288-msm-mineraler?discussions-2
Silicea D-30 ett homeopatiskt preparat är toppen för att hålla bihålorna rena. Vid akut inflammation kan man välja Silicea D-200. Även Kalium chloratum D-6 är effektivt.
Så har vi Sinova som finns att köpa på apoteket.
Regelbunden nässköljning har bra effekt för att hålla bort problemen.
Zonterapi….som du enkelt kan göra på dig själv. Massera finger topparna på båda händerna , på "fingerblommorna" när det börjar kännas täppt, det får trycket att släppa.
Vitlök är toppen istället för antibiotika, 1-2 klyftor/dag mer vid infektion intages med lite honung eller rårivet äpple, öppnar gångarna rejält.
Öronljus fungerar fin för många, då gångarna mellan örat och näsan ofta är täta när man har bihåleinflammation.
Nasonex är ett bra nässpray som fungerar bra som långtids preparat, då det inte ger beroende som vanliga nässpray. Det innehåller kortison i liten dos, och används främst vid ex allergier. Men har visat sig vara mycket effektivt även vid kroniska bihåleproblem.
Ja här är lite av mina trix o knep….lycka till!

Även jag tackar för svar, hoppas inte Smilax blir arg för att jag kapar tråden.
Jag har använt Nasonex i många år då på recept mot rinnsnuva då de inte hittar någon allergi hos mig. Mina förkylningar är jättelånga 7-8 veckor är normalt, bihålainflammationer har jag nästan aldrig (kan komma ihåg en gång på ca 40 år) däremot blir jag täppt i bihålorna och sen händer ingenting. Efter ca 7 veckor så börjar det släppa i regel och sen blir det bra tills nästa förkylning.
Däremot nu efter den sista förkylningen så har inte stoppet släppt ordentligt och dessutom har jag tappat nästan hela luktsinnet såvida jag inte stoppar näsan i det eller stoppar i munnen det jag vill känna smak och lukt av.
Under förkylningarna använder jag självklart inte Nasonex, men eftersom inte rinnsnuvan börjat än heller, så har jag inte börjat använda Nasonexet
ännu.
Läser på bipacksedeln att det funkar även mot stopp men eftersom jag har det mot rinnsnuva blir jag lite fundersam, tror ni att jag kan ta det mot stopp i bihålorna och även få hjälp mot rinnsnuva samtidigt? Tycker det säger emot sig självt!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nasonex skriver vår läkare ut även vid förkylning, och säger att man visst kan använda även då. En bättre nässpray än de man köper som enbart är vid förkylning, då man inte blir beroende i lika höggrad av nasonex. Så det tror jag väl att du kan, dvs använda den. Nasonex innehåller ju lite kortison som har en avsvällande effekt.

Då skall jag köra igång med det med en gång och hoppas att jag får tillbaka luktsinet snabbt. Tack för svar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ingen fara Tarotstollan 🙂….bra om svaren kan hjälpa fler.
Tack för lite idéer Ians🙂
Jag tar Nasonex på morgonen. Slutade med det ett tag men har börjat igen. Det som operationen gjorde var i alla fall att jag inte är täppt i näsan hela tiden längre. Tidigare andades jag nästan bara genom munnen men nu är det inga problem att andas genom näsan. Jag läste på Fass igår att Ery-Max som jag fick av läkaren sist inte ska vara så effektivt på Hemofilusbakterier och det lät ju inte så smart eftersom det är det jag har. Ska ringa Öronmottagningen på KS på måndag och prata med dem igen. Vill inte äta något som inte fungerar. Igår hade jag till och med lite feber, 38 grader, och ont i bihålorna igen. Idag sköljde jag ut grönsnor…bläää…..men jag tog lite Rinexin också för att det inte skulle stoppa till igen. Det här visar ju att penicillinet inte fungerar.
Funderar på Manukahonung som jag hört av en arbetskamrat ska vara bra mot infektioner men det var inte billigt direkt. Får vänta till nästa lön. MSM lät intressant så det kanske är värt att testa. Nässköljningar har jag lite svårt med fast jag gjort det till och från under den här tiden. Det liksom fastnar vatten uppe i vänster bihåla och gör ont tills det rinner ut när jag lutar huvudet framåt efter ett tag. Kan till och med göra att det känns värre ibland. Silicea ska jag kolla upp lite närmare också.

Nu har jag beställt Manukahonung och MSM från en sida på nätet så nu får vi se om det är något som fungerar på mig 🙂