Annons:
Etiketthealing
Läst 1088 ggr
[MomsLittleHippie]
6/22/13, 1:23 PM

Att hålla på med Healing?

Min lilla historia:

För någon dag sedan gick jag på en medial sittning! Det var mkt intressant! Det första hon sa var hur farscinerad hon var & uttala sej om var min aura, hur glad & harmonisk den var och att jag hade en enorm förmåga av att heala mej själv och nämnde där min kärlek till naturen. Hon sa även att om jag lärde mej healing ordentligt så skulle, de gå väldigt bra & jag kunna jobba med det om jag nu ville det. Jag tänkte att jag ska sätta upp mej på en tid nästa månad så hon får lära mej grunderna. Sen jag var 14år har jag medvetet försökt sprida glädje & lycka till andra fast mer direkt. Vilket jag tycker är helande i sej att få den glädjen i återspegling sen. Jag har alltid fått höra att jag är en glad person både bland vänner, bekanta &  i arbetslivet blivit placerad där de vet att det behövs någon glad person & lyckats vända pesimisters jobbiga inställning till något positivt. (Vill inte låta skrytig eller stöta mej, men det är det jag fått höra. Inget jag brukar prata om.)

Jag har är lite intresserad av det lilla jag "vet" om telepati & Dessutom sen i våras har jag känt oerhörda energier som jag vill lättare hantera, som jag velat använda mej av. Så kanske är detta ett sätt att komma vidare i min personliga utveckling?! =) 

Jag blev så glad! Ytterligare ett steg på min nya livskurs som jag valt, bara av denna lilla information jag fick genom henne den dagen. 

Ni som håller på med healing:

Hur kom ni in på healing?

Har ni gått kurser eller läst på själva?

Annons:
Tuva-Lena
6/23/13, 10:04 AM
#1

Jag kom också i kontakt med healing genom ett medium, men hon hade alla möjliga healingkurser. Jag började i alla fall med reiki healing. Nu använder jag mig inte speciellt mycket av det annat än genom "goda tankar" då får man säga. Jag drog öronen åt mig lite, när jag såg alla dessa kurser hon erbjöd, men det upptäckte jag sedan jag gått min kurs i reiki då.

Jag är av den bestämda uppfattningen att all healing handlar om samma energier. Sedan sätter man olika namn på healingformerna enbart för att kunna dra ekonomisk nytta av sätta olika namn på dem- för då kan man hålla fler kurser. (Som om det fanns nåt  som skilde dem åt?) Spelar det någon roll om det är änglar, guider, universum eller gud fader själv som sänder helande energier..? Knappast. För, vad skiljer helande energier från en ängel ifrån helande energier från "den store anden" eller gud?🤔

Välj därför dina kurser med omsorg och fall inte för frestelsen att välja första bästa bara för att kursledaren låter övertygande eller har förmågan att uttrycka sig på ett "änglalikt" sätt. Det finns många lycksökare i den här branschen också.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
6/23/13, 12:18 PM
#2

Att heala är en vacker gest och gåva till någon annan och det är inte dumt att gå en kurs först och få lite hjälp med alla frågor och funderingar man har (även om man kan lära sig på egen hand). Som Tuvan säger är det viktigt att kolla upp den man ska utbilda sig för. Gå gärna in på sidan healing iFokus, där finns stor kunskap och hjälp i djungeln bland tekniker, utbildare osv.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

penke
6/23/13, 8:34 PM
#3

   Jag menar att grunden, den enklaste/lättaste formen av healing
är en *kram*, dvs kärlek.
   det var nog min ingång, även jag inte visste om det då
 i början lärde jag mig själv, läste böcker o nätet
 jag har också gått en del kurser, bla. reiki o andra med div. namn
    som Tuvan skriver, är ..flera, mest att grundaren ska kunna skapa
 sin egen nisch/födkrok(mig är ENDA vägen)typ

som jag skrev från början, healing är Kärlek, Kärlek ÄR.. bara!

  sedan kan jag tycka det kan vara intressant att gå lite olika kurser
  dels för att fatta att "alla" säger "samma" sak, men med olika ord..
och
   att lära sig olika ..tekniker, mer så man inte fastnar ..
   har flera tankar hur man kommer vidare i en behandling
   dvs, vågar vara  i flödet/kreativ o spontan

och som Elpida skriver, GunillaF o andra på healing iFokus
 har kanske några tankar om detta *skratt*

   penke

[MomsLittleHippie]
7/20/13, 4:53 PM
#4

Sant! #3

Jag kan inget om "hur det ska vara lr gå till" 

Men minns klart och tydligt när jag var liten, att jag specifikt kände ett tryck över bröstet, gick till mamma stannade upp henne i det hon gjorde, sa till henne att jag behövde sucka.. kramade henne & suckade samtidigt. Det kändes mkt bättre. Tackade henne & sa att jag älskade henne och gick, så hon fick fortsätta med sitt! Haha.. 

Det är så(genom kramar) jag hittills har "healat" och alltid fått kommentarer för mina kramar. Folk som ber om en kram. Främmande folk som man gått förbi fått kontakt & kramat och jag fick senast en kommentar om det igår. Att det var något speciellt. Även personer som inte gillar att bli berörda brukar jag få krama och de gillar det. (inte på stört men..) ..Så det ligger mycket healing i kramar! Mer kramar åt folket :D

Hade ändå varit roligt att få lära sej det på "skolat vis" Utveckla förmågan. #2 Men som sagt va.. jag ska vara kräsen med vem jag väljer och inte första bästa! :) Tack! För det är lätt att jag faller för den frestelsen annars, när jag väl får för mej något så ska det ske nu nu! :) Hehe..

Har även "laddat smycken med healande energier till personer jag vet behöver.

Va kul! Tack för era svar! 

*Kram* :)

Ians
7/20/13, 5:33 PM
#5

Håller med Tuva och Penke.

Healing är enkelt egentligen, det handlar om beröring av själen. En själ som sträcker ut sig till en annan själ.

Sedan finns det som sagt olika tekniker, man får hitta en som man är bekväm med själv, så det känns äkta. Du gör rätt i att vara kräsen i ditt val av lärare. Allt är inte guld som glimmar, och allt är inte bättre för att det ser/låter omständligt och mystiskt och kostar mycket pengar.

Alla har förmågan att ge och ta emot healing, i olika grad. Det är något vi föds med, och det är spännande när den insikten och längtan väcks inom en. Den bästa läraren har du inom dig, din själ, som får undervisning av universums krafter, genom känslor och ingivelser. Det man kan behöva lite hjälp med är den etiska aspekten av det hela, när, var och hur det är lämpligt att gripa in i människors liv. Ansvaret man har som healer osv. Och inte minst ansvaret man har för sitt eget välmående, att man inte låter sig utnyttjas, i sin strävan att göra gott, utan kan stänga ner emellanåt och bara vara, inte känna alla behov som finns ständigt. Att man kan skydda sig och känna igen energitjuvar, som dras till människor med öppet sinne för att hjälpa och göra gott. Alla behöver inte alltid hjälp, ibland måste de faktiskt göra vissa saker själv, det ingår i deras vandring att lära sig det. Man kan inte ta över deras ansvar för sina liv. Även om man vill vara snäll och göra gott. Stor kram och Lycka till!

[MomsLittleHippie]
7/20/13, 6:04 PM
#6

#5 Ja där sa du något som jag behöver fråga om! Hur gör ni för att stänga ute dåliga energier? Tips?

Jag har råkat riktigt illa ut på grund av jag släppt in fel personer/energitjuvar. Det är väldigt lätt hänt. Tyvärr för lätt! :/ 

Så alla tips och tankar är välkomna! <3

Annons:
[Ravenna]
7/20/13, 6:58 PM
#7

#6 En sak du kan tänka på är att en s k energitjuv eller energivampyr inte kan "haka fast" i dig om det inte finns något att haka fast i. Energivampyrer söker medvetet eller omedvetet upp det i dig som du inte själv har accepterat, någon svaghet eller känsla av t ex skuld som du bär inom dig.

Bästa försvaret mot energivampyrer är därför att lära sig mer om sig själv, lära känna sig själv. Det handlar om att våga gå på djupet med sig själv och inte sky undan för något. Acceptera dig själv, det är vad det handlar om.

Och bli också medveten om när du själv är en energivampyr och tar energi från någon annan, för det gör vi alla ibland. Det behöver du också acceptera till fullo.

Öppna dig själv för dig själv. Om du vill kan du läsa mitt senaste blogginlägg som handlar om acceptans. Det finns på min hemsida Katten och Kvasten. :-)

Upp till toppen
Annons: