Annons:
Etikettövrigt
Läst 757 ggr
shigne
8/5/13, 7:25 AM

Bubbel 5 Augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Här skiner solen och  - det tar emot att säga det, men det känns som om det är lite höst i luften. 

Ny vecka och nya möjligheter. 

Igår åkte första flyttlasset och det blev så tomt, så tomt här hemma. Fast egentligen är det inte ett hem längre, hellre ett uppehålls-ställe. Tänker tillbaka lite och förundras hur fort livet kan ändras. Hur det som från ena dagen till andra bara kan kasta om och göra det så bra som det känns just nu.

Jag önskar Er alla en härlig dag och att ni är rädda om Er!

Kramar i kollosalformat

Annons:
abbis
8/5/13, 9:18 AM
#1

Morn

Ja du shigne..det finns lyckliga skilsmässor oxå ;) Jag har varit med om 2 st. Den första var nog den bästa trots att jag blev av med allt .Prylar är inte så viktiga lärde jag mig då 🙂..Men vis av den erfarenheten så skrev jag papper på varenda skruv efter det..För det skulle va jobbigt att få dela företaget med nån…

Söndagen satt jag och solade på balkongen och brände mig rejält .. Kände mig jätte onyttig.. Fick dock ut en film på kvällen..

Idag ska vi se om bränningen lyckats..

ha de gott allehopa

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
8/5/13, 10:56 AM
#2

Ja livet tar oss runt på märkliga platser ibland. 

Här njuter jag av ledigheten, nyss inkommen efter morgonens stavgång, jäkla hett redan. Svetten bara lackar. Tänkte ta mig en kopp kaffe men kanske bättre med nåt kallt istället.

Smörj med aloe vera Abbis.

Lycka till med resten av flytten Shigne.

Själv ska jag bara vara, kanske handla lite mat och förbereda lite inför Greklandsresan. Lugna gatan hela dan.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Toyan
8/5/13, 11:11 AM
#3

God morgon.

Sol och blå himmel, svalt och skönt på morron.

Livet bjuder på många överraskningar shigne, det gäller minsann att hänga med i svängarna i bland🙂

Har som abbis lärt mig att prylar inte är viktigt, det finns nya att skaffa så småningom, för min del var det viktigast att få ro i kropp och själ.

Ha en underbar måndag🤗

Ians
8/5/13, 11:14 AM
#4

Hejsan på Er!

Shigne det gör mig så glad att du har det gott! Stor jätte kram tillbaka 🤗

Abbis, säger som Pagan Aloevera gel är super mot bränna! Lycka till med den andra bränningen!

Pagan, så gott med semester, önskar dig en trevlig resa! När reser du?

Själv är jag ledig hela dagen, skall iväg till stan för att köpa mer kokosolja….that´s it!

Lyssna på resten av boken av författaren som Pagan rekomenderade, den isländske för fattaren. en stillsam små spännande bok, lite som att höra skvaller mellan grannar, just i denna bok 😉

Skurade balkongen igår, och då hade jag hörlurarna i, och lyssnade. Vips var balkongen ren, allt mögel borta på plexiglaset och alla plåt sidorna så rena de kan bli! Tror det var ett par år sedan det blev gjort sist, faktiskt. Så trevligt med någon som läste för mig under tiden!

Ha en bra dag kära vänner, så ses vi i trådarna under dagen. Healing kväll i kväll för hugade 😎

Toyan
8/5/13, 11:14 AM
#5

Hej på dig Pagan!  Ha det gott och njut av ledigheten.

Pagan
8/5/13, 11:31 AM
#6

Reser på onsdag morgon Ians

Tack Toyan😃will do

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tuva-Lena
8/5/13, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Go'morron eller är det dag..?

Åkte ut i skogen på en gång idag för värmen håller i sig.. Hallon hallon och hallon var man ser! Så ikväll när det blir svalare åker jag ut igen för att plocka.🙂

Gjorde precis som ni andra jag också, lämnade allt för att bosätta mig här i ett gammalt ruckel.. men va hände? Det räckte inte med att lämna allt för jag hade glömt nånting! MIN SAMBO!☝️ Trodde liksom att jag hade talat om vad som gäller i fortsättningen men det är inte alltid som saker o ting går fram, eller in se..🤔Levde på ingenting några år och imorse hittade jag ett "brev" som jag hade skrivit till KF.. Ha ha, jag skrattade gott åt texten!😂Det måste dom också ha gjort som läste det.. Det handlade om Trafikförsäkringsföreningen som krävde mig på pengar för obetald bilförsäkring. Rapp i munnen som jag blev av alla ekonomiska påhopp skrev jag: ..".. Därutöver så kommer det vanliga utgifterna; mat, hyra, kostnad för resor då jag bor på landet, telefon, och el för aktuell period, kläder, nej förresten, kläder får jag i vanlig ordning avstå - såvida inte Röda Korset har någon slutrea i sommar.. Men självklart skall jag betala en "storebror-ser-dig-förening"  som Trafikförsäkringsföreningen!  Någon rattfull, oförsäkrad stackars sate kan ju behöva uppbackning när han/hon har kört ihjäl någon!

Eftersom "nolltaxerare" som jag alltid får tillbaka på skatten så ser jag ingen annan råd än att Trafikförsäkringsföreningen får avvakta tills skatteåterbäringen betalas ut. Visserligen hade jag tänkt köpa en tvättmaskin då jag inte har någon, men jag skall givetvis fortsätta att ta med mig tvätten in till stan - och hoppas på att mina bättre situerade vänner inte tröttnar på att ha mig rännande i tvättstugan…"

Det här skrev jag för 14 år sen och tack o lov har jag både tvättmaskin och kläder idag.😃

Bästa dagen till er alla!❤️

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
8/5/13, 1:13 PM
#8

ha  ha ha  Tuvan..helt mina takter..🙂

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
8/5/13, 7:50 PM
#9

hahahahahaha …gott gry i dig Tuvan…både då och nu ❤️

abbis
8/5/13, 7:58 PM
#10

Ha..Fick ett brev från handelsanställda där det stod..

Eftersom ditt företag är nedlagt så avslutar vi härmed hängavtalet som skrevs bla bla bla…

Jävla koll dom har må jag säga..

go lust att skicka ett mejl och fråga va dom menar ..

Men va fasen jag behöver inte dom..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: