Annons:
Etikettövrigt
Läst 757 ggr
shigne
2013-08-12 07:40

Bubbel 12 Augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Idag skiner solen och det verkar bli ett härligt väder. Hösten är definitivt här, det känns på temperaturen och luften.

Jag fortsätter vimsa omkring än här och där! Bor i flyttkartong på veckorna, helgerna hos nya kärleken. Dvs inte ett "joooota" blir ordentligt gjort!!!

Trots allt så kan jag nog inte ha det bättre! Allt i en enda röra och känslorna helt ko-lugna.  Förut var det ju tvärtom 😮

Önskar alla en härlig dag! kram

Annons:
[JeanetteK]
2013-08-12 08:11
#1

God morgon allihop! Här har vi haft galet mycket regn i natt. Vattenpölar överallt. Men nu skiner solen, lilltuppen går och galer för full hals och fåglarna kvittrar. En rätt mysig måndagmorgon!

abbis
2013-08-12 09:27
#2

Morn morn

Regnade i stort sett hele dan igår ..nu uppehåll .Höstkänningar definitivt..

Drar igång keramikkurserna om drygt 2 veckor och då är det höst..

Åkte till ett köpcentrum i Örebro igår för att köpa urverk ..Har dragit på detta för jag hatar dessa köpcentrum..Det va kö in från motorvägen så dit åker man minsann..Min lille son kom och mötte då han bor i örebro så vi tog en fika tillsammans och han vill flytta berättade han..Han har en lgh i centrala Örebro som han måste bli av med.Tjejen studerar i Karlstad så han vill dit..inte mej emot 🙂.

Idag ska det putsas ev drejas..ugnen blev påsatt sent igår..glömde detta i lördags då jag stack tidigt..så nu får kunderna vänta..

Ser att du har de gött Shigne ..❤️.

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-08-12 09:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'morron på er!

Dagens första skratt fick jag när abbis berättar att "ugnen blev påsatt". Av vem då undrar man..😂

Vink till dig shigne, flyttkartong-livet låter trots allt ganska trevligt, du har inte lust att byta? Jag bor gärna i flyttkartong med ny kärlek bara andningshålen finns där. Sedan får du vimsa runt hur länge du vill, det jordnära livet har du ändå fått smaka på tillräckligt länge tycker jag. Här kommer en xtra kram och en önskan om en aldrig sinande dröm på lätta moln!❤️🙂

Morrn morrn Jeanette! Blir lite avis på dig för lilltuppen, tänk va mysigt att få vakna till "fågelsång" året runt! Ja regna gör det lite av o till här också, så någon målning blev det inte för mig igår heller, jo förresten, inomhus. Annars tog jag en härlig skogspromenad på förmiddan medan det var uppehåll, med kaffe och hela rubbet. Hallon överallt så jag tror banne mig jag åt mer hallon än fika. Såå synd att jag inte hittar sladden till mobilkameran, annars har jag tagit så fina bilder i sommar! Hoppas att den kommer fram.. Ha en fin dag Jeanette!🙂

Abbis, du härliga tös och så typisk med din konstnärssjäl! Köpcentrum tillhör inte mina favorittillhåll heller, fy fasen! Men ett bra ställe att träffa trevligt folk på - (dom har ju så bråttom med att göra fynd så man slipper stå o gaffla nån längre stund..😉)Hoppas att sonen hittar boende i K-stad så att ni kan ses oftare! Kanske shignes f d lägenhet..? Ha en underbar dag vännen!🙂

Själv fortsätter jag att föra pensel i rätt riktning.. så länge vädret tillåter

Kram kram!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
2013-08-12 10:32
#4

God morgon…. eller förmiddag kanske man får säga nu. 

Ledig, en helt vanlig måndag! Men jag jobbar ju igen det på lördag =). Regnet kom inatt även till oss och vilket väderomslag det blev med en gång. För första gången på flera månader fryser jag!! Har fått ta på mig strumpor inomhus. Nåja, de lovar åtminstone lite högre temperaturer framöver, så kanske vi har tur och får lite vackra höstdagar också, som grädde på moset!🙂

Jaså Abbis, ugnen din har skaffat en käresta!? Hahaha😃

Shigne, jag tycker oxå att livet i flyttkartonger låter alldeles underbart. Kartongerna ska ju ingenstans så de hinner du med vad det lider😉. 

Tuvis, hade gärna varit med dig på skogsprommisen. Jag och mina vovvar och massor med hallon. Å så fina Tuvan som sällskap😘. 

Nu ska jag se om jag kan locka med mig mina fina döttrar på en liten fikastund nere på stan.

Må så godis alla godingar!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
2013-08-12 15:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

God middag.

Här är det ena stunden sol och nästa regnar det så det dånar i backen.

Underbart med ro i kropp och själ shigne,  kartongerna finns ju kvar ,som Elpida säger.

Kul om sonen kommer lite närmare abbis🙂

Hoppas det blir så mycket uppehåll så du får färdigmålat Tuvan.

Härligt med ledig dag och umgås med döttrarna Elpida🙂

Ians ville se en bild på bootsen, här kommer den.

Ians
2013-08-12 18:58
#6

Gokväller,

Wow vilka fina boots du skaffat Toyan! Tack för bilden 🙂

Vilken mysig tråd, någon flyttar, en sätter på ugnar 😂, det målas och en börjar dagen med fågelsång! Så Toyans fina boots också!

Själv känner jag mig som jag är lite "bakfull" efter 4 jobbnätter i ett hektiskt tempo! Där jag fått öva mig på diplomati på högnivå! Tack o lov är jag ganska tränad redan innan, annars hade min meningsmotståndare fått en hastigt påkommen begravning! Hur elaker kan man vara egentligen som anhörig, och tycka att det är ok????

Visst att man kan ha olika åsikter, men när man tar sig friheter att vara rent oförskämd och gå på personligt, då känns det som måttet är rågat! Men jag räknade till femtioelva och vägde varje ord i en vågskål….. 4 nätter i rad! Och känner efteråt att fy f-n vad jag är bra, och klappar mig på axeln! Jag fixade ju det, utan att ens smälla det allra minsta i en dörr, eller tappa det totalt!

Nu skall jag vila mig en natt och sedan bär det av till Tanthotellet igen, för 2 nätter till!

Healingkväll ikväll….det känns gott att få vara i de energierna, efter detta racet! Ha det gott mina vänner!

Annons:
Upp till toppen
Annons: