Annons:
Etikettövrigt
Läst 878 ggr
shigne
2013-08-06, 08:21

Bubbel 6 augusti

Gomorron!

Här vaknar jag till en gråmulen himmel och regnet hänger i luften. 

Tycker att tiden sniglar sig fram just nu…. Idag är det jobb som gäller, men ingen stress precis, börjar inte förrän runt 10-tiden. 

Först lite kaffe och hundpromenader.

Har insett att varje sak har sin tid - så det där att läsa in mig här på sajten kanske får vänta till dess jag landat i det nya boendet…

Önskar alla en fin dag!

kram

Annons:
Toyan
2013-08-06, 09:16

Go'morron..go'morron shigne och övriga.

Gråmulet här också, ska visst bli regn senare idag.

Här letas det bostad, får erbjudanden då och då men dom som köat sen 2011 tex har ju företräde.

Ha en härlig dag alla goa🌺

abbis
2013-08-06, 09:20

Morn morn

Uttrycket "Ta dagen som den kommer" passar väl bra..

Det har utlovats regn och åska…än så länge lugnt men kvavt..

Redigerade film del 2 igår och la ut på tuben..Den visar hur man jobbar vidare med fat i den dimensionen..🙂

Idag ska jag ta reda på ett antal stora vispskålar ..Behövde några själv och då gör jag dom..

Ikväll blir det baka av men först verkstan..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-08-06, 09:49

Go'morron shigne.. Toyan…och abbis! och alla ni andra!

Sol här än så länge, ganska varmt och skönt, men det blir säkert "hotter" med tiden.. Får väl inte säga det men jag är ganska trött på den här värmen, vill liksom komma in i "vardagen" igen då jag kan göra bort det jag hade tänkt den här sommaren.. nu är det för varmt och måla en södervägg går ju inte när solen ligger på.. 🤔bygga en skärm.. eller nåt..? Plockade en liter hallon igår kväll men ju mer jag plockar desto mer hittar jag. Måste ut igen!

Fick besök på kvällskvisten av en gammal bekant också så kvällen bara försvann - hann inte ens äta! Så idag har jag magkatarr.. blir så när man slarvar och värmen på det hjälper till förstås.😟

Nu ska jag titta på abbisans film! Alltid något att se fram emot..!😉

Ha det gott alla goingar!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2013-08-06, 10:22

Här var det aktivitet 🙂

Vink vink 👋 till er alla!

Här har vi mulet idag också, och lite svalare framför allt! Gott att den fuktiga Bastuvärmen stryker lite på foten, den var olidlig. Man svettades bara av att torka sig efter duschen både ofräscht och jobbigt!

Får se vad denna dagen bär med sig då, ännu en ledig dag ligger framför mig.

Ha det gott alla Goingar, och var rädda om er, för ni är värdefulla….kram

Pagan
2013-08-06, 10:25

Ingen värme här i dag. regn och gråtunga moln. Rätt gott faktiskt. 

Idag ska jag strö magiskt glitter över alla, säga det magiska ordet tack! och verkligen uppskatta de människor jag möter på ett mer uppmärksammat sätt.GladÖvning nr 10 i boken Magin.

Å så ska jag packa förståss.

Dottern har ett läkarbesök i dag också, så ja, en får väl börja starta dagen då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2013-08-06, 10:44

Känner Ni hur det magiska glittret landar i ert hår? Tack sötisar för att Ni finns❤️

Sajtvärd Tarot

Annons:
Ians
2013-08-06, 13:48

Aha….trodde det var mjäll 😂 Söta Pagan ❤️

Tuva-Lena
2013-08-06, 15:14

😂😃Ha ha Ians! Jaaa, vad ska man tro..?!!😃Det småpillar i mitt hår så det måste väl bara vara Pagan då, så en får tacke så mycke'!🙂

Visst är det väl ändå märkligt… att vi ska behöva ÖVA på att säga tack? Men jag förstår tanken Pagan och TACK för glittret sötis!❤️ Jag har i alla fall blivit "snällare" sedan jag började med mina konstigheter i den astrala världen, eller är det den esoteriska..?🤔 I vilket fall som helst så kan jag komma på mig själv när jag är så där väldigt vänlig och behaglig ute bland folk. Det känns jättebra och jag ser ju att det uppskattas, kanske bland såna som inte är så vana vid att bli uppmärksammade eller uppskattade..? Så Pagan, tack för påminnelsen!🌺

Och Pagan, du kära goa; ha en underbar resa och en lika underbar vistelse på den grekiska rivieran!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pagan
2013-08-06, 21:26

Inte vad det mjäll Ians😛

Tack tuvan, det ska jag ha. gubben är lite fnattig och lääängtar efter att få vara på tu man hand. Han e så go att jag blir fnattig själv. löjligt!! Men förväntansfullt.😃

Ja att man ska behöva öva! Ja fast som sagt, man kan behöva vara mer uppmärksam på det lilla i vardagen, de som finns omkring en, det man tar så för givet. Skickade magiskt glitter över mina medtrafikanter i dag, det behövdes kan jag säga. folk har så brått att de glömmer tacka för man lämnar plats på breda vägen. Men förhoppningsvis kom de på bättre tankar till nästa gång. 

Dottern som var med gjorde ett inlägg på facebook så nu är vi rätt många som skickar magiskt glitter på folk😃så om de får sålt extra mjällshampo på ICA i veckan så kan de tacka mig😂

Sajtvärd Tarot

abbis
2013-08-06, 23:02

Jaha ja..det va inte mjäll…😂.

Ha en underbar semester Pagan..😉

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
2013-08-07, 08:35

Ahaaaa, Pagan! Det var det som killade till och rann ner för nacken igår när jag satt här på jobbet 🙂. En får tacke och bocke! Jasså, Grekiska Rivieran va! Låter helt underbart!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
2013-08-14, 23:05

Jag skickade en massa magiskt glitter över mina medresenärer och all personal i Grekland med. å alla var helsköna. Maten kanon, vädret underbart och drinkarna hur goa som helst. Dricker ju helst whisky och ouzo så jag hamnade ju helrätt.😃

Mötte inte en enda negativ prisse eller en enda negativ sak på hela resan. Inte ens att komma hem med felparkering å allt blev galen. Jo kanske roligt galen men annars bara just så go och skön som man vill att allt ska vara. Många sköna minnen och en massa glitter senare så kan jag strax sussa i egen säng. Å det om jag nu ska klaga är väl det värsta med hotell, deras hårda bingar. Är det för att de ska hålla länge tro? Vaknar stel som ett kylskåp och får ta sig en rejäl uppvärmning innan dagen kan börja. Fast det är klart det beror väl på val av uppvärmning då😂

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: