Annons:
Etikettövrigt
Läst 700 ggr
shigne
8/30/13, 8:23 AM

Morgonbubbel 30 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Sitter hemma hos nya kärleken och har precis vaknat. Meningen var att vi skulle till gamla lägenheten och köra ett vitrinskåp idag - det sista som finns i lägenheten och som inte rymdes med flyttlasset sist. Så ringer de och han ska iväg på jobb…

Mulet, men rätt varmt ändå!

Blir en dag för mig själv i ett hus med 3 hundar och en katt. Gott med sällskap. Så då får en väl hitta på nått att pyssla med idag på egen hand. Kanske liten sväng i skogen och kika efter svamp?

Önskar alla en härlig dag!

kram

Annons:
abbis
8/30/13, 9:34 AM
#1

Hej  på er..

Låter som du har ett skönt och bekymmerlöst liv Shigne..❤️

Igår kom Krumeluren och hämtade keramik till sin butik i Sunne..Hon hämtade 215 produkter..Hon blev glad för mängden🙂..

Sen hände nått trist..Det ringde en missnöjd kund och ville reklamera ett hand o fotavtryck som hon gjort tidigare..Hon började säga att leran va fel färg inte som den hon gjort på sonen för 4 år sen..När jag skulle förklara varför  började människan vrålskälla..-Nu ska du vara tyst säger hon till mig mycket vasst och lyssna..Jag lyssnade medan hon gapskällde och min reaktion blev att jag började skratta..Gissa om hon blev ännu mer förbannad..Jag fick säga till henne flera ggr att lugna sig,men jag skulle minsann gå kurs i kundbemötande ,tyckte hon.Då sa jag om hon inte förstod att man inte ringer och skäller ut folk så till den milda grad för nått som faktiskt går att resonera sig fram till.Hon slängde sen luren i örat när jag sa att detta va nog det värsta jag någonsin varit med om.

Skickade ett sms på hennes order där allt stod .Hon ville ha tavlan likadan som den förra vilken hon inte ha med sig..Vi kom överens om att hon skulle mms:a en bild .För att jag skulle se modellen.Men hon sa att jag hade gjort ALLT fel..Fel färg på leran ,fel  på hur datumet skrevs ..Jag försökte förklara att den leran jag tidigare använt utgått så det var en snarlik och det sa jag när dom va på plats oxå…men icke det hade hon inte fattat..Hur datumet skulle skrivas skrev vi ner på ordern så det som sen stod i mms:et trodde jag bara va en bekräftelse..men det va tydligen en ändring vilket inte framgick..

Om hon nu va så petig..

*varför då inte ta med den gamla tavlan..så hade jag kunnat förklara bättre 

*Varför sa hon inget när hon hämtade den ?

Sen säger människan -Vi har åkt ToR 2 ggr från Nora..för detta.OCH ?

Idioter finns det gott om..

Nu ska jag glömma detta och gå vidare..

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
8/30/13, 9:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne!

Nya kärleken verkar ha en förvirrande påverkan på dig min vän, vi andra befinner oss i augusti just nu, ja faktiskt i slutet av månaden, men du har stannat kvar bland de rosa molnen och endast hunnit till den 30.e juli du!😃Ja varför inte, repris på repris när man är nykär förlänger ju det hela och man ska passa på att suuuga på karamellen när chansen ges!🙂

Här har det regnat sen igår eftermiddag, kallt som attan just nu och ungefär som höstregn med endast 10 grader mitt på dagen. Huuuuga! Hoppas det klarnar upp och blir lite varmare i alla fall. Jag stod precis o målade fönstren när det började ösa ner.. frös redan då av vinden men vem kan sluta när det är fullt upp och man vill bli färdig?

Åker in till stada idag, mamma har en ond arm som jag skall hjälpa henne med, sedan är det ju alltid handling på schemat dom här dagarna.. Ska gå till en nyöppnad affär också tänkte jag, som höll till utanför stan tidigare men som nu har bästa läget mitt i centrum. Fransk lantlig design och vintage, precis i min smak så den vill jag inte missa!🙂

Ha en underbar dag shigne, med hundar, svampar eller bär kanske..? och MASSOR av kärlek! Detsamma till er alla andra också!❤️

Från yogan, i bakgrunden ser ni "gongen" som ger en rensning av  både kropp o själ när man tar sitt "gongbad".

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
8/30/13, 9:45 AM
#3

Abbis vad ska man säga, ett petigt fruntimmer som låter sin dåliga dag gå ut över dig, ingenting annat. Lätt också att spy galla över någon som man inte behöver träffa mer.. som hon gör då.. Jag är ganska säker på att hon känner annorlunda idag och att hon inser att hon tog i i överkant. Va f*n, är det inte bara att RESONERA sig fram då, precis som du säger. Och va då, en sån skitsak, då undrar man hur hon reagerar när det VERKLIGEN finns orsak att bli förbannad.. en del människor har aldrig varit med tillräckligt mycket, för att kunna veta när man bör hushålla med energin.. bortskämda, egotrippade besserwissrar som egentligen bara är en pina för oss andra.😭

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

shigne
8/30/13, 10:00 AM
#4

Åh dessa petiga människor - som dessutom inte kan kommunicera på ett vettigt sätt!!!

Så mycket enklare livet skulle te sig då 😉

Jaa du Tuva - snurrig i knoppen har jag nog varit sen den dagen vi träffades första gången, jag och kärleken! 

Shit happens! Jag hoppas alla begriper att även en vimsig person befinner sig i augusti och inte i juli, som jag skrivit…. Nån som kan ändra?

Toyan
8/30/13, 10:05 AM
#5

God morgon.

Underbart med rosa moln shigne😉 Ha en härlig dag med hundar och svamp.

Fy så trist abbis, inte lönt försöka prata med nån som bestämt sig för att allt är fel, hoppas hon inte hör av sig igen om hon inte kan va resonabel.

Betydligt svalare här också Tuvan, regn ska det bli i em, ha en trevlig dag i stan, kanske du hittar nåt i den där affären som passar.

Lilla vovven hämtades sent igår kväll, tomt blev det, men jag träffar henne igen lite senare idag🙂

Ha en underbar fredag allihopa🌺

Elpida
8/30/13, 3:14 PM
#6

Hej svejs!

Fredag igen, och jag är åtminstone ledig imorgon! Abbis, andas in - fyll lungorna med ny energi - andas ut och släpp den där jäkla människan! Så, nu bor varken hon eller den där diskussionen kvar i dig!😘

Shigne, du får vara hur snurrig och kär du vill😃.

Tuvis, den där gongongen hade jag gärna "kännt av" i kroppen.

Nu ska jag hem och förbereda mig för en kräftskiva =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Ians
8/30/13, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej på Er,

Har varit bortrest under ett dygn, helt underbart på landet…. goa hundpromenixer och bärplock! Sylt och saft och gele fick jag med mig hem i burkar o flaskor! Bland annat en jätte god saft på Älgört, som jag fryst ner i kuber för att ha lite nu och då! När en ligger däckad av en förkylning tex…synd att slösa på den till vardags!

Hade jag kunnat hade jag stannat fler dagar, men ett dygn i lugn o ro är ändå ett dygn 😉 Nu bär det strax av till tanthotellet för en 3 nätters arbetsinsats……en måste ju göra det också, för att ha råd att fara land och rike runt när en är ledig!

ha det gott alla goingar 🤗

gummimamma
8/30/13, 6:07 PM
#8

God kväll, allihopa!

Ja, nu börjar det svalna till i luften. Men det har varit en varm o go sommar! Jag, som är frusen av mig, har verkligen njutit av värmen. Men värmen har även inneburit torka i skog o mark, så det verkar inte bli någon svamp här hos oss i år. Någon enstaka droppe regn har det kommit, men inga större mängder. Det blir andra året i rad utan svamp…

Om två veckor ska jag resa långt! Inte avståndsmässigt, men tidsmässigt. Då ska jag till Vikingatiden! Det anordnas en vikingamarknad bara några mil härifrån, och jag ska dit tillsammans med gubben för att sälja våra hantverk. På kvällen blir det gille, med en massa god mat och underhållning av både musiker och eldslukare. Om inte vädret är för dåligt kommer vi att sova i vår vikingatält över natten. Ååå, vad jag längtar dit! Jag har hantverkat en hel del viking-relaterat, men en del är mer modernt även om det är gjort på tidstypisk teknik. Som t ex "brevduvepung", alltså mobilfickor, som jag nålbundit. Blir spännande att se om de går åt.

Upp till toppen
Annons: