Annons:
Etikettövrigt
Läst 2582 ggr
shigne
2013-10-05 08:46

Lördagsbubbel 5 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Grådisigt väder, ser inte ut att bli nått "höjdar-väder" precis.

Idag åker vi till ett köpcentrum, ska handla lite och sen blir det till o ta itu med allehanda städning. Ikväll är det jaktmöte inkl. middag för 12 pers.

Köttgrytan gjorde jag klar igår, så det är bara att skala pären och göra en sallad.

Själv ska jag krypa ner i sängen med datorn och göra klart min föreläsning som ska hållas om nån vecka. Ser framemot den och jag hoppas kunna ge åhörarna nått verktyg att ta med sig.

Önskar alla en härlig lördag!

kramar i massor

Annons:
abbis
2013-10-05 09:00
#1

morn

Guuu vilket trälit väder

Hundens dag i Kristinehamn idag och det är "hundväder"..

Stressade igår kväll för att hinna baka och städa..Gjorde nötbomb och skulle sen baka en äpplekaka..glömde grädden så hela kakan flöt i smöret..jisuuus.. Så nu har vi en kaka mindre i caféet idag..

Vi gick ut igår med att hundarna va välkomna in dagen till ära i caféet.

Skrev fel dag på fejjan fick göra om mitt i natta..

Låter skönt Shigne att krypa ner igen..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2013-10-05 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morrn!

Lite gråväder här också men regnar i alla fall inte, blåser kallt och är "höstigt" ute.

Föreläsning shigne..? För hur många? Jag skulle ha varit i upplösningstillstånd om jag var du. Att tala inför många när man sitter  bland publik gör mig inget men fy attan för att stå där helt utelämnad framför allihop!😮Minns en föreläsning i Umeå, skulle redovisa ett projektarbete och hade en sån där "overheadapparat" - som man ju hade då seklet "fortfarande var ungt", ha ha… F*n, när jag skulle använda pennan för att peka på viktig information, eller staplar och diagram, så "hoppade" hela handen av skräck!😮Men jag fick ett bra omdöme i alla fall och det är ju huvudsaken, skräckblandad förtjusning skulle man kunna säga.😃

Trist att det blev sånt hundväder abbis, men som sagt hundägare är inte rädda för lite skitväder så det kan fortfarande bli en lyckad dag, speciellt då man får "ta med sig hunden in i himlen", som hos dig. *God bless*❤️Lite go korv på hög vid sidan av disken så kommer kön att ringla sig lång utanför butiken, åtminstone om hunden får bestämma.😉

Så kom det en regnskur i alla fall, hoppas att den inte bli alltför långvarig..😟

Fortsätter med fönstren idag i vilket fall så låt det regna då! men först en promenad i guds vackra och underbart färggranna natur!

Kram till er alla! Ha en underbar dag!🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2013-10-05 11:14
#3

Hej på er

Japp regn och blåst här. Hundväder i massor med andra ord. Passar fint med dagens planer. Ska ändå inte gå utanför dörren. En massa annat innanför dörren har ropat på hjälp hela veckan så jag har lite att sysselsätta mig med inne. Å så slipper jag känna mig slapp som inte grejar färdigt ute.😉

Gryta lät ju gott kanske nåt jag ska satsa på i dag också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2013-10-05 12:39
#4

Go´middag på er!

Guu vad det låter spännande Shigne, med föreläsning! Lycka till med den, lova att berätta hur det gick sedan.

Hoppas på många besökare till din verkstad och butik under dagen Abbis, trots vädret!

Tuvan sliter med sina fönster även idag! Hälsa vovvarna!

Pagan känns som jag stannar inne denna dag också!

Mulet grådassigt lite småregn väder, lockar inte till något!

Var ju iväg hela dagen igår, upp i arla gryning, innan Tuppen kommit i fjädrarna!

Så körde vi på hela dagen, hemma igen klockan 23!

En trevlig dag med mycket mysfaktor! Men när jag vaknade klockan 03.20 inatt var mysfaktorn borta totalt 😮…… fick rusa till toa och där blev jag fast, darrandes och ulkandes på samma gång som jag kände hur vågor av svimmningskänsla gick genom kroppen…. Trodde jag skulle ligga på golvet framför burken avsvimmad när resten av familjen skulle iväg till olika aktiviteter i morse. Men det löste sig såpass att jag kunde komma tillbaka till sängen iaf efter ett tag, och har sovit tills nu!

Skall kolla med de andra om det var något vi åt igår, som orsakade detta….vilket jag hoppas för jag har lovat att jobba extra inatt! SHIT också!….om man nu skall vara lite vitsig.

Magen verkar ok nu när jag vaknar, men känner lite huvudvärk o trött trots den ganska rejäla sömnen!

Får nog ta det lugnt och vila idag, efter denna natten! Gott att jag hann hem iaf innan det bröt ut, hade varit riktigt pinsamt att sitta i den lilla garderob de har på bussen, som tjänar som toa….inte mycket plats att lägga sig på golvet där inne precis !!!!!

Ha det gott kära vänner….. en distans kram till er alla ifall det är smittsamt ;)

Pagan
2013-10-05 13:40
#5

nä fy vad jobbigt Ians

Massa kram och jag hoppas det var en tillfällig grej. Ja tur du hann hem ja, så himla piiiinsamt det kunnat bli.

Vila och ät lätt under dagen idag så kanske du är bättre till kvällen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Toyan
2013-10-05 14:20
#6

God middag.

Här har vi en grådisig dag. 

Föreläsning..vet inte om jag skulle klara att stå framför en massa människor och prata shigne.  Tycker det är tillräckligt jobbigt med bara ett tiotal. Ha det gott.

Abbis..hoppas det kommer många glada hundar med trevliga mattar och hussar i släptåg🐶

Tuvan du flitiga, Ha en fin dag. En sån underbar bild och sann text🙂

Ha det så fint med innesysslorna Pagan🙂

Krya på dig Ians, tråkigt att din mysiga dag slutade så.Kram.

Ha en alldeles underbar dag vad ni än fyller den med❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: